Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jednom jestli paní autorka vůbec má maturitu z matematiky.

0 0
možnosti
MK

Matematika není jen školní předmět nebo vědecký obor, je to životní styl. Může si ho dovolit pouze ten, kdo má matematické myšlení. To se nedá naučit, to musí mít člověk vrozené stejně jako např. hudební sluch.

Kdo matematické myšlení nemá, ten stejně nebude nikdy inklinovat k oborům, ve kterém je nezbytné. Nestane se z něj ani technik, ani programátor, ani konstruktér. Tak proč ho trápit něčím, co stejně nikdy nepoužije?

Maturoval jsem na škole s technickým zaměřením, avšak maturovat z matematiky tam nebylo možné. To byl paradox komunistického školství. Naproti tomu byla povinná maturita z ruštiny. Odporný jazyk, který jsem od maturity nikdy nepoužil. Avšak naučit se jej k maturitě jsem musel a byl to pěkný opruz. Proč do něčeho takového nutit i dnešní studenty? Proč jim nedat možnost vyniknout v tom, v čem jsou dobří?

0 0
možnosti
Foto

Znáte nějaký obor, kde ani jednou nepotřebujete něco spočítat? A proč je tolik lidí ve spárech exekutorů?

1 0
možnosti
JS

J72a31n 72S30v24a36t40e37k

25. 9. 2019 9:56

Náhodou - mému na matematiku nadanému synovi by se hodil stav, kdy by mohl mít maturitu z matematiky jednak "státní" a jako výběrový předmět tu "školní". V jednom období totiž skutečně šlo maturovat z matematiky "dvakrát" a naopak nebyla nutná např. maturita z angličtiny. A to by se mu coby dyslektikovi s diagnostikovaným nadáním na matematiku docela hodilo.

Takže povinná maturita z matematiky nám (celkem pochopitelně) nevadí, nicméně možnost vyhnout se povinné maturitě z angličtiny bychom uvítali...

2 0
možnosti
JS

J12a24n 26S81v76a57t15e30k

25. 9. 2019 10:02

Doplnění: Dvakrát jsme zkusili synovi nechat udělat didaktický test z maturity z matematiky - již po 9. třídě ZŠ by ji udělal minimálně za 3 a po dvou letech na technickém lyceu ten test dal s výsledkem 47 bodů z 50 možných (např. pro pochopení toho, co je aritmetická a co je geometrická posloupnost mu stačilo vše popsat jednou větou "v aritmetické posloupnosti se jednotlivé členy posloupnosti liší o konstantní rozdíl / přírůstek, v geometrické posloupnosti se <<násobí>> každý člen nějakou konstantou" a byl schopen přijít na to, jak řešit příklad, který znalosti o aritmetické, resp. geometrické posloupnosti vyžadoval).

2 0
možnosti
MV

Vy už jste dostala šanci nám ukázat jak na to. Ukázala jste co? NIC! A teď budete křičet jak je to teď špatně? Co jste udělala pro nápravu? Zase NIC.

Že Vás hanba nefackuje. Sama jste to nedala a teď plivete okolo. Přesně v duchu zloděj křičí chyťte zloděje. Fuj.

4 2
možnosti

Přesně. Ona to paní politička dělá často, a asi ráda. Asi nemá zpětné zrcátko.

0 0
možnosti
Foto

Jak je možné, že dříve studenti maturitu z matematiky zvládali?

2 0
možnosti
Foto

Protože tehdy nebyly soukromé školy (financované jednak státem a zadruhé sponzory na různých úrovních a podle tloušťky prkenice), takže vzdělání všech byla na totožné úrovni. A mám takové tušení, ale nevím to přesně, že pro potomstvo paní Valachové, stejně jako pro potomstvo exministryně jiné, bylo zvoleno za nemalý peníz soukromé školství. ;-O

0 0
možnosti
Foto

paní Valachová, říká vám něco slovo inkluze???

1 0
možnosti
JN

A jak tohle téma souvisí s problémem stálého odkládání povinné maturity z matematiky?

K té inkluzi: ano, při zavádění inkluzivního vzdělávání (příslušný zákon ovšem byl v PS schválen ještě předtím, než byla paní Valachová ministryní) se udělala spousta chyb, řada věcí byla nedomyšlená. Ovšem učinil současný pan ministr, který už je v čele MŠMT téměř 2 roky, v téhle oblasti nějakou nápravu? Já o prakticky žádné nevím.

2 0
možnosti
PV

P62a30v70e51l 42V57é10b32r

25. 9. 2019 8:56

Paní Valachová, vy byste se neměla ke školství vyjadřovat vůbec.

4 2
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 32,91
  • Průměrná čtenost 4453x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik