Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I57r31e52n55a 45K55r51o76u14p25o13v88á 4220133657522

Nebudu polemizovat o tom, že celá myšlenka obědů zadarmo je zvrhlá. Jednak se nejedná o "obědy zadarmo", nýbrž o "obědy, které zaplatil někdo jiný". Druhak toho, co si nemusím zaplatit, si nevážím (vím z vlastní zkušenosti, jak dopadalo mléko a později ovoce, zadarmo poskytované ve škole k svačině).

Ovšem když už obědy, které konzument nemusí platit (a argumentem je hlad oněch nezletilých konzumentů), pak pro ty děti, které lékař vyhodnodtí jako podvyživené. To by mi dávalo smysl. To, že nějakému dítěti rodiče neplatí obědy neznamená, že ono dítě následkem toho nutně trpí hlady. Např. v případě mé dcery to znamenalo jen to, že jí obědy ve školní jídelně prostě nechutnají, následkem toho je konzumuje jen částečně nebo vůbec a domů přijde pak přijde hladová a vymete ledničku. Zdálo se mi hospodárnější zrušit školní obědy a raději jí připravovat jídlo domácí. A dodávám, že dceřino chození/nechození na obědy nemělo na její společenské postavení mezi spolužáky nejmenší vliv.

0/0
15.1.2019 22:54

J25a17n53a 84N63o93v82á81k90o90v21á 5478826269525

Komanči nám vždy slibovali , že bude chleba zadarmo. Tahle soudružka už to zavádí,

CSSD by měla své zástupce rychle odklidit, než nadělají nedozírné škody. Stalo se již ve školství, ted se přesunula tahle bl..a do soc. péče. Při odchodu by měla vzít i stejně postiženou kolegyni Janu s dvěma Vś v zahraničí.

+1/0
15.1.2019 16:22

L57u31b34o34š 85C34h11l10u41m82s18k98ý 2800445778415

Jestliže děti ve škole hladoví, mělo by se začít snídaní. Takhle budou celé dopoledne hladoví, nebudou se soustředit na výuku protože se budou těšit na oběd. Pak se napapají a půjdou domů.

+1/0
10.1.2019 22:06
Foto

P43e95t87r 19Š36i67n90d52e73l48á60ř 8639346175684

Ovšem jak známo, po jídle dochází k odkrvení mozku a člověku se chce spát. Bude žákům po jídle (aby se trochu probudili) servírováno též kafe??;-(

+1/0
11.1.2019 9:24

L59u60b66o80š 63C87h26l41u51m25s75k70ý 2750635228485

Servis by měl být kompletní, né?;-)

+1/0
11.1.2019 9:56
Foto

M13a58r57i24e 58T72o89m84š66í78č59k84o34v69á 4757915726336

:-(To je velká nespravedlnost. Rodiče, kteří jsou manželé a oba pracují nedosáhnou na přídavky, protože většinou tu hranici o nějakou korunu prošvihnou a tím se jejich dětí netýkají ani obědy zdarma a matky samoživitelky, které většinou žijí na hromádce se solventním partnerem, budou míti, jak jinak, obojí.

Opravdu výborné rozhodnutí, jak ukázat mladým, že sňatek a založení rodiny je dnes nevýnosné, tedy můžeme očekávat další rozvodová řízení, protože jen tak lze dosáhnout na peníze od státu, být samoživitel a s výdělkem, z kterého se část dává přímo na ruku.Rv

+3/0
10.1.2019 15:56
Foto

M57a41r98i79e 88T25o12m54š72í43č65k90o37v39á 4357455126166

Tedy jedna skupina je obdarována dvakrát z daní těch, kteří nedostanou nic. Toto snad bylo vyřešeno přídavky, tak proč další nadstandarty jen pro vyvolené.

0/0
10.1.2019 16:50
Foto

R19o57m94a69n 75K10o12z13e13l 4917706743324

Bratranec, když se ženil, (2011), tak říkal, že i kvůli daním je výhodnější se vzít, ale podrobnosti nevím, tak kde je pravda?

0/0
11.1.2019 0:31
Foto

I12v46o 28P32a23t67t23a 9432550692850

Pracující rodiče vychovávající děti jsou "na hraně rezervy, obracejí každou korunu" díky takovým politikům, jako je autorka článku. Díky proti-rodinné politice nastolené v ČR vládou V. Klause od 1. 1. 1993, kdy zohlednění nákladů na výchovu dětí kleslo z 50 % na 12,5 %, tj. na čtvrtinu. Aktuální zohlednění nákladů při prvním dítěti je 15 204 : 80 000, tj. 19 %. Sám jsem dobře vydělával, ale pokud byla manželka s dětmi doma, náš příjem byl při čtyřech dětech na člena rodiny cca 5 000,- Kč/měsíc. Přitom mi stát nadměrně danil mzdu (v relativním srovnání s daněmi do roku 1992), ve výši 106 000,- Kč ročně!! K tomu všichni politici bez rozdílu, stejně jako K. Valachová tvrdí, jak je stát vůči pracujícím rodičům vstřícný!

+2/0
10.1.2019 14:25
Foto

J39i33ř92í 38H49r34d48l32i63č65k43a 8770626804403

Tyto rozhazovačné aktivity ČSSD jsou takové babišovy koblihy a komu asi budou chutnat?

+2/0
10.1.2019 12:36

J96a76r85o33s40l78a49v 41N28á71p15r25s66t31e67k 6605496

Nějak to máte pomotané. Odkdy je Babiš v ČSSD?

+1/0
10.1.2019 14:25

K71l65á45r81a 70T61r77n63k68o17v18á 3884349834479

Přirovnání?

+1/0
10.1.2019 17:14
Foto

J90i26ř90í 37H20r25d89l46i97č15k30a 8330336664273

Jste trochu natvrdlý

0/0
10.1.2019 17:23

J64i13r26i 71D21v27o98r68a44k 5977310635323

Kdyz uz srovnavate Evropske zeme s CR tak Vam povim,ze napr. ve Svycarsku dostavaji VSICHNI pridavky pro deti. Proste: platis dane a chodis do prace, dostanes. Co s nimi udelas je tvoje vec. Obedy ve skolach, i kdyz jsou pomerove podstatne drazsi, si plati a nikdo netrpi hlady. Zadna byrokracie, jak uvadite, neexistuje. Premyslejte, cim to asi je. Takhle se s vasema "vydobytkama pro chude" nikam nedostanete. Jestli je neco populismus, tak tohle ;-€Rv

+8/−1
10.1.2019 11:51

E70v60a 16H44a34s23n98í75k92o56v45á 1594341676404

Dát obědy dětem, jejichž rodiče vše naházejí do automatů, propijí a prokouří, je chválihodný čin. Co tahle tu částku na obědy strhnout z dětských přídavků?

+7/−1
10.1.2019 11:28
Foto

J60a46n37a 21M46a14j14o91v26á 4225652486313

No... A ještě účelně ji... Co o ní snížit daně?

+1/0
10.1.2019 23:47

V81l91a15d56i91m29í85r 90H69r95u20b34ý 4897333174669

Ovšem někteří politici (v čele s ideologicky slepými dámami Valachovou a Maláčovou) vůbec nevidí, že některé rodiny pobírají přídavky na děti (které by určitě stačily na nákup obědů - možná platit povinně a přímo s těchto dávek).

Někteří politici (opět jen z důvodů ideologických) nevidí, že tyto rodiny platí relativně malý poplatek za bydlení - zbývají část je hrazena příspěvkem na bydlení.

Všichni politici zapomněli, že nám z kapes kradou neúměrně vysoké daně. Všem. Nižší sazba DPH by měla být (pokud by v Parlamentu byli solidní poslanci) nejvýše 10% (důvody pro postupné zvýšení na 15 % dávno pominuly) a základní nejvýše 20% (krize, důvod zvýšení, pominula).

Jenže to byste u svých voličů nebyli dostatečně slavní, že? Většina si jich neuvědomí, že ji dáváte peníze, které jim nejprve musíte z kapes vytáhnout. A o to jde. Proč nezneužít chudších ve volebním boji o koryta.

+9/0
10.1.2019 10:51

J65i46ř53í 85Ř47e31z16n86í84k 4582282773435

Krize byla pouhou záminkou. A navíc zvýšení nepřímých daní v době krize pouze krizi prohlubuje, neboť velí spotřebitelům, aby snížili své výdaje.

0/0
10.1.2019 11:07

V93l77a85d91i27m83í87r 10H52r40u48b75ý 4697643364139

1. Nebyla. V původním zákoně byla doba trvání omezena na dva roky.

2. I kdyby byla - záminka pominula, může pominout i zvýšení.

3. Největší krádež je ovšem 4% zvýšení nižší sazby. To bylo pro částečné krytí nákladů II. pilíře. Po jeho neuvěřitelně hloupém zrušení důvod evidentně padl.

+3/0
10.1.2019 11:15

J30i22ř96í 46Ř35e78z68n78í11k 4982742143305

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. A ono za ty dva roky se tak zvýšil státní dluh, že z něčeho je ho nutné platit. A dotaz, už se snížil státní dluh v absolutním vyjádření na předkrizovou úroveň?

0/0
10.1.2019 11:19

V96l73a50d52i96m90í19r 28H17r16u45b16ý 4247353974769

Při rozhazování vlád "pokrizových" (rozhazování, které tady tak vehementně obhajujete) samozřejmě nikoliv.

PS: Jsem rád, že píšete "dluh v absolutním vyjádření" a tak upozorňujete na klamající tvrzení Babiše, že dluh se snížil (ovšem jen relativně k rostoucímu HDP).

+1/0
10.1.2019 11:23

J26i81ř94í 13Ř66e71z61n80í52k 4632352973845

Kalousek mi svou složenku také poslal v absolutním vyjádření dlužné částky. Není to úplně zakomponováno do všech souvislostí, státy a jejich exportní schopnost si sice konkurují i prostřednictvím velikosti svých dluhů. ale nejprve v zásadě je nutné splatit dluh, a teprve pak je možné snížit daně. A něco jiného je situace dohánění vyspělejších států, a něco jiného je, až budeme v první lize. A teprve té situaci může být splacení státního dluhu absolutní prioritou.

0/0
10.1.2019 11:49

V91l51a78d66i13m78í88r 94H78r77u55b18ý 4947233764899

Máte pravdu! Chci 30% daň z příjmu a stejně vysokou jednotnou sazbu DPH!

0/0
10.1.2019 12:12

J32i98ř79í 90Ř62e28z14n71í47k 4572452913975

Ano, jednotná sazba DPH je vysoce žádoucí. Ale proti tomu musí stát progresivní daň z příjmů právnických a fyzických osob.

0/0
10.1.2019 15:41

V87l71a92d33i36m65í36r 77H13r44u46b12ý 4967473354859

Hele, a proč?

Mimochodem - ironii ve výšce zdanění mnou "navrženého" jste opravdu nepochopil?

0/0
10.1.2019 17:07

S18t52a94n70i58s52l82a43v 44K65u86l79h41á19n66e85k 8907174178844

Stále dokola. Vybrat co nejvíce peněz aby byli všichni chudí.A toto peníze potom výtězoslavně házet závislým davům. Soudruzi stále a stále budou vychovávat a určovat co je pro lid nejlepší.

+10/0
10.1.2019 10:48

A31d81a39m 85M97a86l86ý 4620767922251

Snižte rodičům dětí daně.

Vaším cílem je však něco jiného (něž dát dětem obědy). Vaším cílem jsou vysoké daně a mít co nejvíc peněz na přerozdělování (a značná část těch přerozdělovaných peněz padne na systém přerozdělování samotný).

A tak je to se vším.

Proto: Snižte daně všem!

+17/0
10.1.2019 10:12

P92a27v63e93l 61K73u43c54h14t37a 4576671487854

Sleva na daních resp. snížení daní u nízkopříjmových moc nepomůže. Ti daně neplatí. Dětský přídavek pro dítě do 6 let 500-800 Kč po novém. To mi ukázala "kalkulačka". V Německu zvyšují (návrh) ze 170 na 185 Euro. To projde. Opozice říká, že i to je kapka na rozpáleném kameni. Sakra rozdíl.

Tím neříkám, že zbožňuji paní Valachovou a chápu i protiargumenty - plýtvání, zvykání si od mala že je to "zdarma".

+2/0
10.1.2019 10:29

V94l68a45d57i54m94í89r 61H14r14u78b66ý 4967823704889

Co tkhle sleva DPH??

Z dětského přídavku tedy lze zaplatit obědy. To rodiče nemají na své děti platit nic? To vše zaplatí daňový poplatník?

0/0
10.1.2019 10:53

J16i50ř29í 72Ř68e26z46n56í91k 4522452133795

Tady jde přímo o to, aby se všechny děti řádně neobědvaly.

0/0
10.1.2019 11:08

V37l63a42d52i89m38í50r 38H17r81u13b63ý 4887233834379

Ať se řádně naobědvají. Kdo jim brání? Na co používají rodiče přídavky na děti? Na co další dávky?

0/0
10.1.2019 11:16

J64i90ř71í 65Ř97e86z38n93í78k 4682582223525

Tady je poskytovatelem obědů zdarma přímo škola dětem. A toto poskytování je nutné dělat v formě, aby školáci mezi sebou si nenadávali do socek.

0/0
10.1.2019 11:42

V15l19a91d20i33m49í70r 35H75r67u42b42ý 4817333464649

Jistě. Platba za obědy je pro stejné stupně školy stejná. Takže ať platí rodiče z dávek to, co ostatní ze svého zdaněného příjmu.

Víte, pane Řezníku, na obědy nechodí někdy ani děti "bohatých". Často ani na ty zaplacené. Takže podle toho se děti příliš neposuzují. Nesmíte dát na pindy exministryně. Pindá často. Socky jsou za typ telefonu či za neznačkové oblečení. Za (ne)obědy skutečně ne. - Ale funguje takové tvrzení, co?

+1/0
10.1.2019 12:18
Foto

J83i55ř41í 19H90r11d80l79i15č91k98a 8690636834413

Aby si nenadávali do socek, co tedy zavést uniformy.Ale zpět, takže dítě musím živit sám, ale hned po nástupu do školky či školy přebírá stravování stát no to jeale na hlavu, zvyšte přídavky na děti a zaveďte povinné placení obědů, aby sociálně slabí rodiče nemohli ty prachy prochlastat a prokouřit a ještě v době nemoci dítěte musí stát zařídit donášku obědů, přeci rodiče nemají na jídlo svých dětí

0/0
10.1.2019 12:26

J25a97r33o97s89l92a39v 48N52á58p61r95s57t39e83k 6735496

Neblázněte, já svým dětem obědy platím a vůbec netuším, jestli některý z jejich spolužáků patří do sociální skupiny, za kterou stravné platí stát.

A doufám, že se o to moji synové nestarají a nikomu do socek nenadávají.

0/0
10.1.2019 14:24

J72i19ř33í 37Ř48e31z50n34í39k 4852272343795

Ano, dvě třetiny ceny oběda v družině jsou dotované.

0/0
10.1.2019 15:44

V17l51a43d52i43m18í82r 43H53r35u44b12ý 4817573934529

Opravdu? Co započítáváte do ceny oběda, co z toho je dotováno?

0/0
10.1.2019 17:09
Foto

Š50t95ě40p51á36n 59B39i55c91e93r56a 6989682138746

Je to další nesmysl ze sociálně demokratické hutě. Sociálně slabé rodiny dostávají dost prostředků pro zachování existence a školní obědy, u kterých se platí třetina jejich ceny, je nesmyslem nevyužít. Hlad a bída, kterou třeba zažili lidé za 1. republiky u nás neexistuje a když tak slyším o vztahu dětí ke školním obědům, tak je to možná škoda.

+7/0
10.1.2019 10:10

J14i68r45i 17K27u53c24e30r10a 5407950466732

Souhlasím s posledními třemi slůvky nadpisu příspěvku - ...ALE POŘÁD ŠPATNĚ - protože správně je samozřejmě nic a těm opravdu nejpotřebnějším pomoci adresně, uhrazením peněz přímo škole/jídelně; pokud tedy u nás opravdu jsou děti, pro které rodiče přes veškerou snahu a píli, přes veškeré odříkání si, nejsou schopni uhradit obědy.....

+8/0
10.1.2019 10:03

V30l54a90d36i96s82l42a55v 74S97v29o76b94o50d57a 7860195245399

Ckyba je že ČSSD neskončila v propadlišti dějin

+2/0
10.1.2019 9:54
Foto

P78e30t75r 66Š73i39n49d38e30l94á98ř 8559886845184

Zajímá mně, jak budou školní jídelny řešit "technický problém", kdo má dostat obědy zdarma a kdo ne, když ne všude mají zavedeny čipové karty a vydané papírové lístečky (stravenky) děti jako náhodou několikrát po sobě spolehlivě ztratí. Budou mít snad kuchařky u výdejních okének pověšeny fotografie dětí, které mají dostat oběd zdarma??;-O

+1/0
10.1.2019 9:46

V10l11a66d58i25m35í56r 98H16r49u67b22ý 4767943364209

A co děti nepřítomné?

0/0
10.1.2019 10:54

D84a10n 26R25o97z63s80í61v86a67l 3620472550294

Je zarážející že ČSSD ještě nepřišla na to že pouze rozhazováním peněz všude možně jak večerníček noviny, opravdu ty ztracené voliče zpět nezíská.

+12/0
10.1.2019 9:45

Š19á43r67k93a 49M90a37t93y88á81š79o24v35á 1981615622539

spíše hladoví senioři než školáci.....

+1/0
10.1.2019 9:38

M12i19l20a97n 39S72t85e54h29l48í78k 7890619873111

Jistě, zaplatíme dětem obědy, aby nezodpovědným rodičům zbylo na cigarety.:-/Rv

+12/0
10.1.2019 9:31

J79i95ř15í 98Ř27e36z14n98í26k 4942282463115

Ti neodpovědní rodiče budou mít vždy na cigarety, protože si budou říkat, proč by mi mělo záležet na zdraví dětí, když ani českému státu na tom nezáleží.

V té podobě, v jaké má být uvedené nařízení uvedené v platnost, tak říká, že státu nezáleží na tom, aby bohatší rodiče měli děti.

+2/−6
10.1.2019 9:37

V72l63a28d97i42m65í52r 36H56r89u45b56ý 4237743104219

Pak to nejsou rodiče a je třeba je zbavit rodičovských práv.

0/0
10.1.2019 10:55

J46i41ř11í 80Ř10e27z30n98í44k 4352492133925

A máte asi tak představu, co stojí stát pobyt v dětském domově?

0/0
10.1.2019 11:10

V24l79a91d71i23m90í10r 50H46r34u19b60ý 4537883604579

A máte představu, co bude stát pozdější léčení osob, jejichž rodiče jim ničili zdraví svou nezodpovědností. (Nemylte se, nebudou si při tom říkat nic. Tím méně nesmysl, že výše zájmu rodičů o dítě a jeho zdraví závisí na zájmu státu.)

0/0
10.1.2019 11:20

O85d51s35t91r61a83n93ě46n46ý 82U51ž63i83v71a92t62e59l

Uživatel požádal o vymazání
+22/−1
10.1.2019 9:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz