Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je tu článek a diskuse je stejně ve smyslu "Valachová ty retardované poslala do normálních škol". Ona je tam neposlala, rozumíte? Rodiče měli právo nechávat své děti v běžných ZŠ už desetiletí.

0 0
možnosti

Výborně napsáno, podle mě jste byla nejlepší ministryně školství vůbec.

Některé věci se ukáží jako správné pro většinu lidí až časem. Ukázalo se to u Hilsneriády, ukázalo se to u chování Milady Horákové u soudu. Neříkám, že to, že je nyní většina proti Vám, znamená, že Vaše kroky byly správné. Ale jsem si jistá, že pokud správné byly, časem se pravda ukáže.

0 0
možnosti
Foto

Paní, kdybyste znala zákon o nemožnosti ekonomické kalkulace v prostředí ve kterém operuje stát, takové úvahy byste nemohla napsat. Stát na základě tohoto zákona nemůže nikdy správně alokovat zdroje. Důsledek popírání tohoto zákona vidíme na každé službě, kterou má v rukách stát.

Napsal jsem to ještě jednou, protože můj příspěvek již podruhé nějakým záhadným způsobem zmizel

Asi dnes soudružka (bylo použito na místo paní), je zakázané slovo. Mohl bych se prosím dostat k zakázaným slovům, které se zde u vás nesmí používat? Hodně by nám všem tahle znalost pomohla.

18. dubna 2018 15:03 -

Důvod smazání: Příspěvek nepatří do slušné a kultivované diskuse.

1 1
možnosti

V letech 1968 až 1970 byly děti téhož ročníku na základních školách přerozděleny do tříd podle prospěchu. Bylo to přínosné pro všechny, a zdaleka to neznamenalo, že ty v pomalejší třídě měly ztíženou možnost studovat. Volný čas jsme spolu trávili jako dřív...I dnes jako učitelka si myslím, že efektivně lze vyučovat jen děti a studenty zhruba týchž schopností.

5 1
možnosti

Školství je podfinancované a krom toho i způsob financování ředitele nijak nemotivuje a učitele také ne.

A ANO inkluze je možná velmi nedokonale komunikována jak veřejnosti tak i ředitelům škol. A je i možné, že ne všichni dostávají potřebné finance a ani nedostanou potřebný pomocný personál. A za druhé. co si mně osobně na inkluzi nelíbí je "cizí" element ve třídě, kde se musí čekat nebo trpět mluvení asistenta vysvětlujícího inkluznímu žákovi látku znovu...to ruší, a zabírá čas a ....a to není dobře, protože tím trpí ostatní žáci. A to , i když si to ani neuvědomují. Je jim brán čas a tím i množství vědomostí, které by mohli dostat, kdyby učitel nemusel čekat a kdyby je nikdo ve třídě nerušil.

Jsme malá zem a nemáme moc možností jak se zapojit do světové dělby práce a specializace. JEDNA z těch skutečných možností pro nás je vynikající školství podporující nejen žáky s nějakým handicapem ale i masivní podpora žáků nadaných.

Nadaní, pokud dostanou dostatečnou pomoc , to mohou daleko dotáhnout a mohou pak i táhnout celou společnost. Když je zbrzdíme již v raném věku, nikdy tuto časovou ztrátu nedoženou. To je dáno procesy evoluce mozku jedince.

Je tedy nutné se postarat o nadané a nejrychlejší žáky, právě tak jako o ty průměrné a právě tak jako o ty pomalejší. Ale protože by bylo nefér nechat soutěžit v běhu na sto metrů sprint vynikající atlety s fyzicky poškozenými dětmi, je právě tak nefér nechat nadané, aby byli v našem školství zpomalováni v rozletu.

Každý by mě dostat tolik vědění, kolik dokáže zvládnout a tak rychle jak to dokáže pochopit, ale tak aby nebyl překážkou pro ostatní.

4 1
možnosti
Foto

Což se děje nejlépe v případě svobodného přístupu ke vzdělání. To znamená odluka školství od státu a nechat vymýšlet lidi tisíce způsobů jak vzdělávat a vyhledávat talenty.

1 0
možnosti
Foto

Nový ministr školství by měl školy znát z praxe.

4 0
možnosti

Na inkluzi se dozajista nedají svádět všechny problémy našeho školství. Přesto si stojím za následujícím:

Inkluze je drahá - místo jednoho učitele na třídu v praktické škole (byť se sníženým počtem žáků), dostane každý z nich svého asistenta.

Inkluze je neefektivní - měl bych sice počkat na vyhodnocení, o kolik víc se žáci naučili, jak jsme přeskočili asijské země ve srovnávacích žebříčcích atd., ale i bez toho si tohle troufnu tvrdit. Místo odborníka na speciální pedagogiku teď totiž bude začleněné děti vyučovat v lepším případě poučený laik.

Inkluze zvýšila administrativní zátěž učitelů, ředitelů i školní inspekce. Čas ztracený administrativou mohl být efektivněji využit na vzdělávání a řešení skutečných problémů školy jako je např. šikana.

Zavedení inkluze nebylo dobře připraveno, takže místo, aby byl do vzdělávání dětí s hendikepem zaveden pořádek, přišly další zmatky. Komunikace ze strany ministerstva směrem k laické i odborné veřejnosti byla mizerná, náklady podle zpráv v médiích krutě podhodnoceny a metodika se dlaďovala za pochodu.

Nepopírám, že bylo třeba učinit ve vzdělávání hendikepovaných na běžných školách pořádek, protože předtím nebyla žádná jistota, že příspěvek na asistenta vyžebraný na sociálce dostane dítě i další rok atd., ale ministerstvo původní dobrou myšlenku totálně pohřbilo svou nekompetentností při její realizaci.

8 0
možnosti

Vždyť vy si melete pořád to svoje a článek jste si vůbec nepřečetl:-/ Ta slavná "inkluze" jsou z větší části jen peníze pro děcka, která v běžných základkách už dávno byla a právěžě "zpomalovala" ty ostatní, protože neměla financovanou péči.

0 0
možnosti

paní Vlachová, čemu pomůže, že mentálně retardované dítě je ve stejné třídě s normálními dětmi. Systém je tak slabý, jak je nejslabší jeho článek. Pomalé dítě (výrazně pomalejší než průměr) brzdí celou třídu. A mnohdy nejrůznější autisté apod. jsou navíc agresivní a útoční. Takové děti do normálních škol prostě nepatří.

7 1
možnosti

Podstatné je, že nový systém zahájil hon přímo na hledání dětí zralých na inkluzi. Takže je pravda - dříve tam byly také a nic speciálního se pro ně nemuselo dělat. Spíše ony se musely více snažit. Stejně jako ve svém celém budoucím životě, kde jim nikdo podmínky uzpůsobovat nebude.

Mám dceru na základní škole a ve třídě je už v menšině těch, kteří žádné znevýhodnění nemají. Na poslední třídní schůzce jsem byla dokonce označen za divného, že jsem si pro dceru "nezařídil nějaký ten papír". Neb jak s oblibou říkají psychologové - neexistuje normální člověk, jen někteří lidé ještě nebyli na vyšetření.

To samozřejmě stojí hodně peněz a energie učitelů a (podle mého neodborného názoru) je to i na újmu průměrného výkonu třídy. I proto už plánuji při výběru střední školy hledat takovou, kde bude "inkludovaných" co nejméně, i kdyby to znamenalo delší dojíždění.

5 0
možnosti

Jak takovou školu poznáte?

0 0
možnosti

Vážená paní Valachová, když tak obhajujete tu slavnou inkluzi, rád bych se vás zeptal, kolik hodin za katedrou jste stála a kolik dětí jste učila. Inkluze je největší katastrofa, která mohla naše školství potkat a tento pocit nemám jen já, ale i spousta učitelů, rodičů a dětí. V tomto případě se opravdu nemáte důvod chlubit, protože dnešní "rozvrtaný" systém školství je vaší vizitkou.

17 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS