Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milá paní ministryně, kdysi jsem napsal, že máte více vysvětlovat, a vy to děláte. To je dobře.

A co se týká náboženství je to tak, že by se dětem skutečně mělo říkat, kolik velikých a malých náboženství na světě existuje, a jaké jsou mezi nimi základní rozdíly. Ale zároveň by se naše školství mělo držet logické a vědecky podložené skutečnosti o lidech, tedy být přísně sekulární.

Je snad jen otázkou v kolika letech s tímto začít, aby nedošlo k tomu, že si děti myslí, že je chceme tato náboženství naučit. Aby dokázaly rozlišit, informaci o něčem a nedaly se těmito informacemi indoktrinovat.

A tuto myšlenku před mnoha a mnoha lety vyslovil jak Richard Dawkins tak jeho veliký kamarád a jeden z největších současných filozofů Daniel Dennett.

Takže , pokrčujte, děláte to dobře, jen lidé si na tohle musí zvyknout, protože to před Vámi nikdo nedělal...držím vám palce.

2 5
možnosti

Zrovna v TV říkali o dalším útoku islamistů v Mali. Opět mrtví lidé, opět islamisté unikli. Obětí islamistů jsou převážně jenom nevinní lidé. Dobře, řekne se, jsou to rdikálové. Jenže, ti radikálové, byli něčí děti, něčí bratří, něčí přátelé, sousedé, to nikdo neviděl, že se radikalizují? Nebo jim to bylo jedno? Nebo to dokonce i schvalovali? A jak to, že ty oběti - a že jich pořád je - nevěděli, že se k nim blíží radikálové? Jak to, že to nepoznali, jsou ze stejné kultury, stejného náboženství, a nevidí radikály? A jak je pak máme rozeznat my? Jak se jim máme chránit? Očkování na to neexistuje :-P, a navíc, je snaha nám říkat, že se nemáme čeho bát, jde o náboženství míru... To ty oběti asi neutěší, jejich pozůstalé také ne. A na co si máme zvyknout? Už tady byly různé výkřiky, smiřte se s tím, zvykejte si, a ne, já se nechci smiřovat, ani zvykat si, na tohle určitě ne.Rv

3 0
možnosti

Víte je to trochu jinak....a jde o to v kolika letech se to dětem bude říkat......protože si možná pamatujete z dějepisu jak jsme měli tři Kardinály a jak tito bohabojní zástupci boha na zemi mezi sebou vedli války, a možná si vzpomenete i na křesťanské křížové výpravy, kde šlo jen o zabíjení, znásilňování a rabování....možná si i vzpomenete na anglickou královnu, která dávala kapitánům námořních lodí glejty, které je opravňovaly k tomu, aby útočili na jiné lodě, potápěli je a kradli poklady na těchto lodích ale jen když polovinu lupu dají královně...možná si i vzpomenete na Husa, jak ho křesťanská církev nechala upálit.....a to je tedy ta naše náboženská víra....

a nebo si vzpomenete na Inkvizici a upalování čarodějnic..........

takže to celé je o něčem jiném

Vůbec nejde o to...nějak vyzdvihovat islám či jinou náboženskou víru....jde jen o to, dát dětem povědomí o tom, že je mnoho různých náboženských vyznání, která všechny si berou nárok na to, že mají toho jediného boha...což již samo o sobě je veliká hloupost..kterou ovšem razí i naše náboženství....

je to problém náboženství jako takového, a skutečnosti, že vždy v jakékoliv lidské skupině se najdou lidé dobří a lidé značně nedobří...a to i tak, že ti nedobří jsou takto vychováni....vedením dané církve.........je to prostě mnohem složitější....

a skoro bych se vsadil že jako i já ani vy nevyjmenujete všechny existující náboženské víry.....a je dobré aby děti věděly, že existují a že je to jen obrovský humbuk ...

Ostatně jsem vznik náboženství vysvětlit v mých článcích....

http://daliborbartos.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=538538

0 2
možnosti
Foto

křesťanské křížové výpravy, kde šlo jen o zabíjení, ;-D;-D;-DRv

0 1
možnosti

a co jste chtěl přesně vyjádřit touto replikou?

1 0
možnosti
Foto

Co, že je to kec, neboli hloupost. Jinak pro doplnění vašeho vzdělání důvod této kekřížové výpravě vznikl z tíživé geopolitické situace Evropy. Vždyť v té doběbyla ohrožena Evropa, a to z důvodu, že z jedné strany na Iberském poloostrověa jihu Itálie útočili či ji obsazovali Arabové. Další muslimské nebezpečípřicházelo z východu, kde byla málem zničena Byzantská říše, když ztratila přespolovinu svého území, a to své maloasijské državy, které jí sebrali muslimštíSeldžukové po svém vítězství roku 1071 u Mantzikertu, a útočili dále na západ.Roku 1077 obsazují Seldžukové Jeruzalém. Do Malé Asie pronikli seldžučtí Turciz východu, přejali islám a začali nejen neslýchaně týrat a zabíjet zde usedlékřesťany, ale vyvražďovali i celé poutní výpravy. Křesťané totiž odedávnaputovali do Svaté země a za byzantského panství nad Palestinou byly tyto poutivelmi četné. Problémy začaly už po roce 970, kdy se panství nad Palestinouzmocnila dynastie Fatimidů a začala křesťany utiskovat. Roku 1009 nechal jejichsultán dokonce i zbořit chrám Svatého hrobu. Křížové výpravy ve své dobějednoznačně zachránila Evropu před muslimským nebezpečím. Jen díky rozhodnémupostoji tehdejší církve a jen díky křížovým výpravám do Svaté země bylooddáleno obsazení části Evropy Turky, ke kterému sice nakonec přeci jenom došlo(viz obléhání Vídně), ale až o hodně později.

2 0
možnosti

To všechno, co vyjmenováváte, čím se křesťané na popud církve provinily, vždyť to je tak hluboká historie, že přece si to teď my tady nemůžeme dávat za vinu, ani mít černé svědomí, a " snažit" se to nějak masovým přijímáním muslimů a protežováním zas jejich víry odčinit !8-o Já nevím, proč se v tom teď nimrat? A děti teď mají určitě mnoho jiných, současnějších zájmů, než znát náboženství... - Kdyby se hlouběji, jako součást naší kultury, obeznamovali s křesťanstvím, tak prosím, ale proč do toho teď masově tahat zrovna islám?? Píšete, že je dobré, aby děti věděly, jaké náboženství existují. Myslím, že úplně stačí jedna hodina - vyjmenovat, kdo je vyznévá a kde, jejich specifika a šmytec. Co je potřeba víc? Tahat do mešit, oblékat do burek, učit se modlit k Alláhovi - no kde to jsme??

A nevsázejte se, naprostou většinu náboženství bych vyjmenovala, protože je to součástí všeobecné vzdělanosti.

1 0
možnosti

já to přece nedávám za vinu..jsou to jen historická fakta o tom, jak se lidé v církvi chovají....,my jsme se tak chovali před mnoha sty lety a někteří lidé s islámskou vírou se tak chovají dnes...což by se dalo vyložit jako o kolik set let jsou za naším mentálním vývojem....

ale jde o to, jestli se dětem má nebo nemá něco vyprávět o lidských faktech....a já si myslím že by se mělo....jedině se musí zohlednit věk dětí, rozhodně bych to nedělal dříve než v nějaké osmé či deváté třídě ZDŠ....JDE TOTIŽ O TO,aby informace o existenci mnoha náboženských vyznání byla jen informace a ne výchovná akce k víře..........a na to musí děti již být poněkud starší....

Jestli se děti mají hlouběji seznamovat s křesťanskou vírou nevím, byl bych spíše proti...protože jakákoliv náboženská víra zatemňuje myšlení a to věděli myslitelé již velmi dávno.....raději bych zůstal u sekulárního školství s tím, že v jistém věku je nutné dětem něco převyprávět o náboženských vyznání.....a ještě maličkost....uvědomte si, že veškeré vědění lidstva se zdvojnásobuje zhruba za pět let.....a z tohoto množství informací je nutno vybrat jen některé, které dětem dáme jako duševní potravu ve škole.....nikdo ani naše děti nebudou schopni vědět všechno.... a tak máme problém výběru toho, co jim ukážeme, když jsou ve věku, kdy berou vše co se jim řekne............

Jestli nějaká škola udělá exkurzi do mešity tak jeto stejné jako když udělá exkurzi do elektrárny nebo do atomové elektrárny či do zámku...mešity existují...a i kdyby u nás nebyla ani jedna...existují jinde...a to by se asi dětem zamlčet nemělo.....

A těch nejrůznějších vyznání je fakt spousta...a tak začněte vyjmenovávat...a pokud možno bez pomoci internetu.....já se přiznám, že si myslím, že jich neznám ani polovinu..rád se od vás nechám poučit...

0 0
možnosti
Foto

Ano Izrael náboženská země, kde lidé věří v Boha, tak tam mají podle vás všichni zatemněný mozek. Je to strašné, když křesťanství věří 1.1 miliardy lidí na světě a všichni podle vás mají zatemněný mozek ? Co ta skupina vědců, lékařů, astronautů, kteří věří v Boha, také mají zateměný mozek ? Vždyť to byli zejména křesťané ,kteří posunovali vzdělání lidstva. Kolik kráterů na měsíci je pojmenovaných po jezuitech, kteří se zabývali zkoumáním vesmíru.. Kdo poskytoval barbarům vzdělání. Nebylo to náhodou církev ? Sv. Augustín říkal Bible nás učí, jak dojít ke spasení, ale ne jak vznikl svět. Křesťanství se především 300 let šířilo slovem, islám se podle koránu šířil mečem.

1 0
možnosti

skutečnost, že někde věří hodně a jinde méně a že je věřících tolika tolik...není argument....je nutné zjistit jak se k náboženské víře dostali....a to funguje většinou tak, že rodiče vodí své potomky do kostela..a tak se vlastně jedná o stejnou indoktrinaci jako o indoktrinaci mateřštinou...dítě se prostě naučí to, co mu rodiče předloží......Křesťané upalovali vědce, nechávali si vědomosti v klášterech jen pro sebe ...a inkvizice kradla, a tak dále a krom toho od arabů máme arabské číslice, a také základy astronomie..a tak dále....to není podstatné.....i když někdo šel s nějakým proudem...jako Vávra například....byl vynukající filmař......ale to nic nevypovídá o tom hnutí.....prostě museli se účastnit hnutí aby mohli pracovat....

a co se týká barbarů...Řím a Řekové měli vyšší učení a knihovny v době, kdy my jsme tu lezli po stromech...jen si přečtěte co psali Římané o Germánech a to v době kdy po slovanech nebylo ani slechu ani vidu....

Pokud křižácké výpravy podle vás bylo šíření víry slovem...tak jsme asi měli jiného učitele dějepisu....

0 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 33,04
  • Průměrná čtenost 4453x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik