Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

Milá paní ministryně, při té vaší obhajobě důvodů, proč se ve školách děti seznamují s některými informacemi o islámu, chybí uvedení důvodů, proč se ve stejném rozsahu neseznamují se srovnatelnými informacemi o hinduismu, budhismu, taoismu, šintoismu,... Rv

20 0
možnosti
HA

Má dcera zrovna probírala náboženství a mohu vás ujistit, že vaše tvrzení nejsou založena na faktech.

Dále je třeba brát v potaz, že některá náboženství a civilizace jsou z pohledu základů vzdělanosti významější, než jiná.

Islám patří mezi tzv, Velká náboženství, šintoismus už nikoliv.

0 6
možnosti
MK

...a tak jak těm dětem sdělíte,že Hitler a nacismus bylo to špatné,je třeba také říct,že islám je radikální náboženství založené na násilí vůci bezvěrcům či inověrcům....aby to bylo vyvážené....

19 0
možnosti

J22a51n 53Š90p16a83t33n12ý

6. 3. 2017 14:20

jiste mate pravdu ... připravte si ale také vysvetleni k nasledne logicky polozene otázce - jak je tedy mozne, ze většina z tech zlych vyznavacu (a ze jich po svete je) zije naprosto normalne a bez problemu mezi ostatními? .... pak to bude vyvazene

0 0
možnosti
Foto

Ono je skoro marné toto vysvětlovat lidem, kteří jsou pomalu ochotní věřit, že v křivoklátských lesích jsou schované tisíce islámských bojovníků, připravených zaútočit na Prahu. Prostě frustrovaní lidé, hledající příčinu svých trablů třeba v islámu. takže čekám alespoň stovku mínusů.

4 13
možnosti
PD

nejsou zde jen proto, že jsme i pro jejich zbídačeném životy natolik chudí, že se jim nevyplatíme

4 0
možnosti
DB

Milá paní ministryně, kdysi jsem napsal, že máte více vysvětlovat, a vy to děláte. To je dobře.

A co se týká náboženství je to tak, že by se dětem skutečně mělo říkat, kolik velikých a malých náboženství na světě existuje, a jaké jsou mezi nimi základní rozdíly. Ale zároveň by se naše školství mělo držet logické a vědecky podložené skutečnosti o lidech, tedy být přísně sekulární.

Je snad jen otázkou v kolika letech s tímto začít, aby nedošlo k tomu, že si děti myslí, že je chceme tato náboženství naučit. Aby dokázaly rozlišit, informaci o něčem a nedaly se těmito informacemi indoktrinovat.

A tuto myšlenku před mnoha a mnoha lety vyslovil jak Richard Dawkins tak jeho veliký kamarád a jeden z největších současných filozofů Daniel Dennett.

Takže , pokrčujte, děláte to dobře, jen lidé si na tohle musí zvyknout, protože to před Vámi nikdo nedělal...držím vám palce.

2 5
možnosti
JB

Zrovna v TV říkali o dalším útoku islamistů v Mali. Opět mrtví lidé, opět islamisté unikli. Obětí islamistů jsou převážně jenom nevinní lidé. Dobře, řekne se, jsou to rdikálové. Jenže, ti radikálové, byli něčí děti, něčí bratří, něčí přátelé, sousedé, to nikdo neviděl, že se radikalizují? Nebo jim to bylo jedno? Nebo to dokonce i schvalovali? A jak to, že ty oběti - a že jich pořád je - nevěděli, že se k nim blíží radikálové? Jak to, že to nepoznali, jsou ze stejné kultury, stejného náboženství, a nevidí radikály? A jak je pak máme rozeznat my? Jak se jim máme chránit? Očkování na to neexistuje :-P, a navíc, je snaha nám říkat, že se nemáme čeho bát, jde o náboženství míru... To ty oběti asi neutěší, jejich pozůstalé také ne. A na co si máme zvyknout? Už tady byly různé výkřiky, smiřte se s tím, zvykejte si, a ne, já se nechci smiřovat, ani zvykat si, na tohle určitě ne.Rv

3 0
možnosti
JF

Do švestek a pak k Turkovi. Zlatá věty

1 0
možnosti
PA

Valachová to nečte, takže nemá smysl se vyjadřovat směrem k ní. Za prvé je rozdíl mezi nacismem a vírou. Za druhé nám nevadí, že vznikají školy, které zřizují cirkve, poduk dodržují státem dané mantinely. Vadí nám, že se naši hosté nechovají jako hosté, ale chtějí nám v našem domě říkat, jak máme žít.

8 0
možnosti
DB

jaký je podle vás přesně rozdíl mezi náboženskou vírou a vírou ve vůdce nebo vírou ve vůdce Stalina....případně vírou v to, že nějaký poslance či strana bude pracovat jak si já myslím...vše má jeden jediný základ...nevědění a tedy věření...nevíme a tak musíme věřit....a to je podstata ve všech zmíněných věřeních...

0 0
možnosti
ZB

Paní autorko,uvědomente si,že píšete do virtuální bubliny,ve které "lid" oslavoval Konvičku a mnozí svým "selským rozumem" věřili,že poté co Konvička naplní Letenskou plán zvítězí slavně ve volbách....tady opravdu takové blogy,které apelují na zdravý rozum místo hysterie,strachu a nenávisti nemají smysl.Nebudete tomu asi věřit,ale mnozí z těch co zde ještě nedávno oslavovali Konvičku si mysleli,že jde o projev "zdravého rozumu"...;-)

0 9
možnosti
ZZ

i Konvička je mi ukradený

3 0
možnosti
TP

Dobrý den, paní ministryně. Pár otázek.

1. Nemám nic proti informacím o Koránu a pouti, ale zajímá mě, učí se o islámu komplexně? Nechce se mi prohledávat všechny učebnice, jestli tam jsou zmínky genocidě Blízkého východu, severní Afriky, zda se děti dozví i to, jaké je v islámu postavení žen a nemuslimů, jak se civilizace, ve kterých převládl islám, vrátily do úpadku a jak v žádné islámské zemi nevládne nic, co by se dalo přirovnat ani k náznakům demokracie. Rovněž bych chtěl vědět, zda jsou děti seznamovány i s obsahem Koránu, který z 65 % tvoří násilné příkazy od nejvyšší autority vůči nemuslimům. Jistě mi dokážete jedním slovem odpovědět.

2. Jsou ve stejné míře ve výuce zastoupena i další náboženství, zejména hinduismus, budhismus a zejména pohanská náboženství, ze kterých vychází největší část našich tradic?

24 0
možnosti
TT

Na tvém programu islamizace být nemusí, ale to nevadí, ona je na programu jiných. Na tvém programu by proto mělo být potírání islamizace.

2 0
možnosti
JB

Ty dvě první otázky, jejich porovnávání, to mi přijde hodně komické. Až se mi nechce věřit, že toto napsala ministryně školství. To, že se budou naše děti učit ve škole o nacismu, fašismu, je jasné. Je to součástí naší historie, nacismus i fašismus Evropu krutě poznamenal, a určitě je správné, aby se to připomínalo, aby se to už nikdy neopakovalo. Neumím si představit matku, která by se rozčílila, kdyby se její dítě toto mělo učit. Na druhou stranu, islám nikdy, a to bych řekla, zaplaťpánbůh, součástí naší historie nebyl, a když, tak jenom okrajově, v souvislosti s agresivními výpady osmanské říše. Jistě je dobré něco málo zmínit, ale proč se bazíruje zrovna na islámu? Budou se děti učit i o svatých knihách a místech jiných náboženství? V absolutně stejném poměru k islámu? Kolik je na světě hinduistů? Musíme jim věnovat ale úplně stejnou pozornost jako islámu!!:-P Já si nevzpomínám, že by mě někdo do hlavy hustil takové věci, jako svaté knihy cizích náboženství, vše, co jsem se o nich dozvěděla, je z knih, beletrií, cestopisů. ale ty jsem četla dobrovolně.

12 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 33,29
  • Průměrná čtenost 4453x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik