Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já myslím, že maturita by si měla držet svůj standard (tedy s matikou), ale nevidím důvod, proč by některé SŠ nemohly své studium ukončit něčím co by se mohlo jmenovat třeba "státní odborná zkouška" a tu by si student mohl sestavit dle svého.

Prostě někdo do svého auta tankuje "super" a někdo "speciál". Kvalitu benzínu ale nezvýšíme tím, že začneme všemu říkat "super"...

3 1
možnosti
JP

Pane Řeháček, já taky miluji matematiku jako vy a rád si čtu vaše blogy. A jsem také přesvědčen, že by ji každý měl umět. Ale to neznamená, že ji budu někomu vnucovat nebo dokonce, že by ji stát měl vnucovat mocí. Státní maturity jsou také projevem této pro mne nepřijatelné moci.Státní maturita (z čehokoli) není potřebná ani pro vysoké školy, když ty si mohou nastavit kriteria pro výběr tak, jak se jim to hodí.

Prostudoval jsem si vyučování matematiky podle profesora Hejného. Najděte si to na YouTube. On učí děti matematiku milovat, což je lepší, než aby se našprtali na zkoušku a pak skoro všechno zapomněli.

1 0
možnosti
Foto

Ani já bych ji nikomu nevnucoval. Proto by středoškoláci měli mít možnost zakončit studium jiným typem zkoušky. Ale maturitě bych ponechal její klasické složení.

To, že se matematika neučí dobře je fakt. Bylo by to na dlouhé povídání a souvisí to s tím, že finanční ohodnocení učitelů neodpovídá významu jejich práce pro budoucnost společnosti...

0 0
možnosti
JP

J83i77ř64í 78P67l13í78v36a

22. 2. 2017 18:56

Proč se neučí dobře, na to mám, pane Řeháček, jiný názor než vy, takže asi nebudete souhlasit.

1) Není konkurence škol. Proto by měly být všechny školy soukromé a stát by možná mohl podporovat vzdělání tím, že by rozdával vzdělávací vouchery rodičům; těmi by rodiče platili ve škole, kterou si vyberou.

2) Děti se neučí pro společnost, ale pro sebe. Takže žádné ministerstvo nemá diktovat, co se má učit.

3) Školní docházka nemá být povinná.

*

Přečetl jsem si váš pěkný text o liškách.

1 0
možnosti
Foto

Já jsem v podstatě libertarián (přesněji: ze všech klasických politických směrů mi tenhle vadí asi nejméně), takže se soukromým školstvím problém nemám. Jen mi to ve stávající evropské realitě přijde neproveditelné.

0 0
možnosti
JK

A jaký je pak důvod ke dvěma maturitám (i když tu pravou nazvete jinak) ?

1 0
možnosti
Foto

Ten samý jako důvod proč máme dva typy benzínu. Oba plní podobnou úlohu (pohání auta) a liší se v podstatě jen složením.

Maturita i "závěrečná státní odborná zkouška" (no, muselo by se vymyslet nějaké chytlavější jméno) by se také lišily pouze složením a obě by plnily tutéž funkci. Prokazovaly by ukončené střední vzdělání.

0 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 32,79
  • Průměrná čtenost 4453x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik