Diskuse
Vrtěti matematikou
Děkujeme za pochopení.
J83i11ř85í 53P16l74í31v43a
Jistě, matematika nemůže za to, že ji školáci nemají rádi. Ani učitelé za to nemohou, protože jsou defacto nuceni dělat, co si ministerstvo vymyslí.
Prof. Milan Hejný (viz YouTube) prozradil, že v Polsku se uskutečnil srovnávací výzkum zvídavosti dětí před tím, než nastoupily do 1.třídy ZŠ a pár měsíců po nástupu. Tento výzkum polská vláda zabavila a nedovolila publikovat. Ani u nás se nesmí publikovat. Profesor Hejný je důvěryhodný člověk. V uvedeném výzkumu se zjistilo, že přirozená zvídavost dětí klesla po pár měsících ve škole o 37%. Děti prostě škola znechucuje. Je to systémem - centralizovaným byrokratickým systémem, který neumožňuje konkurenci na trhu škol.
D12a66l86i63b39o19r 76B61a73r91t52o81š
anebo jsou tam jen učitelé, kteří neumí učit..a to děti štve........
Z77d88e95n23e17k 78J47i64r54o54u40š93e82k
Kdyby se na SŠ dostali pouze ti, co na to mají, bylo by propadajících z matematiky minimum.
Ovšem, když i hygienička podlahových krytin (uklízečka) musí mít maturitu ........
Z59d23e95n97e20k 56Z74a54m73e32c96n56i91k
až budu ministrem školství, protože tím se opravdu může stát každý, prosadím povinně maturitní předmět z plavání.....šak co, já plavu dobře(výborně),
znám desítky lidí, co se s matematikou vyrovnaly velmi dobře, ale u žádného nepozoruji, že by v praktickém životě exceloval v " logickém a analytickém myšlení" spíše naopak..
B66l52a95n17k57a 22Š55i68k56u56l90o93v90á
Nebylo by to špatné, kdyby plavat uměli všichni (dobře nebo výborně) :-)
P67a90v82e37l 34M71a22c29h56a64č50e65k
Zpochybňovat jakoukoliv zkoušku jen proto, že je složitá a činí problémy je nesmysl. Vše by se mělo odvíjet pouze od to, jestli je v zájmu státu a v intencích vzdělávání takovou zkoušku dělat.
Zpochybnit nebo naopak obhajovat lze snad cokoliv, na to jsme špičkoví odborníci. Je však nutné zabývat se cílem, který dané opatření sleduje. V tomto případě to chápu jako zvyšování úrovně znalostí absolventů škol. Mohu vnímat, že např. (zmíněná) baletka nemusí znát vyšší matematiku, i když k výpočtu ideálního pohybu při skoku či rotaci by jí potřebovala. Pokud však zabředneme do účelnosti předmětů pro jednotlivce či skupinu, vedlo by to nepochybně k tlakům na výjimky a úlevy, což by v konečném efektu ohrožovalo úroveň vzdělanosti a gramotnosti obyvatelstva. Chceme to?
J43a97n 64R49á18ž
Dokud je v obecném povědomí ukotvena představa, že matematika je jen "hra" s čísly, čehož je důkazem výrok pana Jurečky, hodný lidoveckého ministra, budou nesmyslné diskuze o prospěšnosti matematiky pokračovat donekonečna.
Z39d88e20n88e65k 19J13i73r94o14u37š33e13k
Názory pana Jurečky mně připomněly starší vtip.
Po chodníku jde důchodce, bývalý učitel matematiky a fyziky.
Z auta s vrtulkou ve znaku vystoupí mladík. Pozdraví a ptá se. pane učiteli, pamatujete se na mne? Já jsem Mládek a seděl jsem v poslední lavici u okna.
Jo pamatuju a co nyní děláte mladý muži?
Obchoduji.
Jak můžete obchodovat, když jste byl věčně z matiky na propadnutí?
To je pravda, ale nějaké základy mám. Třeba procenta.
Za tisíc koupím, za šest prodám a 5% zisku mně stačí.
E66v15a 13H28a87s83n71í46k96o34v44á
Hlavně je sranda, jak křičí gymnázia o diskriminaci, že to budou mít o rok dříve. Gymnázium bylo vždycky příprava na vysokou školu. Jejich absolventi by měli být schopnější než absolventi odborných škol.
Vítám povinnou matematiku, protože bez ní naše střední školy akorát generují potravu pro fakulty sociálních studií apod., naše budoucí neuplatnitelné vysokoškoláky.
Navíc většina VŠ skončí někde v kanclu, kde se budou na PC potýkat s více či méně náročnými tabulkami, kde potřebují tu nenáviděnou matiku.
M72i19c86h54a51l 24G24r89e29š47l26i11k
U tých schopností by som si nebol istý. Závisí to od záujmu študentov. Predstavte si, že na ZŠ žiak, ktorý je vo svojej kategórii špičkou v prírodných vedách, sa rozhodne ísť na elektrotechnickú priemyslovku... lebo ho to jednoducho baví. V matematike kľudne tromfne väčšinu gymnazistov, pretože v závislosti od zamerania môže absolvovať rovnaký počet hodín matematiky v rovnakej kvalite, ako gymnazisti, ale napočítaného toho bude mať o dosť viac, pretože matematiku hneď intenzívne využíva na odborných predmetoch.
Gymnazistovi asi nebude konkurovať v molekulovej fyzike, ale v elektrine a magnetizme bude mať obrovský náskok. Ísť z tej školy na smer s humanitným zameraním bude asi problém, na druhej strane bude mať lepšie vyhliadky na iné technické smery, ako gymnazista (teoreticky).
V83e12r11o81n78i63k39a 67V84a95l53í97k45o61v24á 19Š80u77b71o41v63á
Že mnoho češtinářů nemá rádo současnou podobu státní maturity z ČJL - to není chyba ani češtinářů, ani maturity jako takové. Je to chyba systému.
K maturitě z matematiky se vyjadřovat nemíním.
- Počet článků 139
- Celková karma 33,29
- Průměrná čtenost 4453x