Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mne udivuje stejna maturita z matematiky pro vsechny - bez ohledu na to, ze na gymlu maji 4 hodiny tydne a na odbornych skolach 2 hodiny tydne. Kam zmizel selsky rozum, ktery toto nedokaze rozlisit? Puvodne byla totiz statni maturita na dvou urovnich, ale to se uz zrusilo!

1 0
možnosti

No vzhledek k tomu, ze na uspesne absolvovani staci uzivo ZS, tak pocet hodin neni tak dulezity.

0 0
možnosti

Mělo by se v tom případě změnit i obsah vyučování na méně prestižních školách. Protože na různých odborných oborech s maturitou je ona matematika v dotaci 2hodin týdně. Naopak třeba gymnázia mají matiku 4 hodiny týdně. Když navíc vezmu fakt, že na gymplech jsou často děti s lepším studijním potenciálem, tak je současný systém pro studenty odborných SŠ veli neférový.

Na druhou stranu každý chce mít maturitu, protože stále vládne trend, že i na uklízečku je třeba SŠ ukončena maturitní zkouškou ;-);-)

1 0
možnosti

Povinná maturita z matematiky na VŠECH středních školách je nehorázná pitomost. Každý rozumný člověk ví, že je rozdíl v požadavcích na znalost matematiky např. na elektro průmyslovce a na konzervatoři. To chápali i komunisti před 30 lety, tak proč ne dnes nějaký ouřada ? Povinnou maturitu bych bral spíše jako minimální úroveň, kterou musí ta maturita mít. Ale pokud má škola vyšší požadavky, ať si tu laťku nastaví výš a podle svého.

0 2
možnosti

A proč musí být konzervatoř zakončená maturitou?

0 0
možnosti

Dobrý den, před časem byl smazán blog Martina Konvičky z důvodu, že je politicky činný a využívá blog k budování své politické kariéry. Pan Babiš zřejmě ze strachu, že by mohl dopadnout stejně, své psaní výrazně omezil. Tato paní však píše dál. Prosím administrátory, jestli by se mohli podívat i na autorku tohoto blogu.

0 4
možnosti

iDnes správně usoudil, že soudružka Valachová z ČSSD svou kariéru prot toální neschopnost budovat nemůže a tak ji blog povolují ;-D;-D

0 3
možnosti

Začnu úsměvně, citací z příspěvku paní ministryně "...ostatní střední školy se připojí hned v roce následujícím, to je 2021/2222". Vypadá to tedy, že na zvládnutí maturitního ročníku kvůli matematice budou maturanti ostatních SŠ potřebovat sto let! ;-D

Dost legrace. Požadavky na plošnější znalosti matematiky jsou jistě chvályhodné, ale proč zase výjimky pro umělecké školy a školy se sociálním zaměřením. Praxe neustále kritizuje nadbytek absolventů těchto oborů a kritický nedostatek absolventů (SŠ i VŠ) oborů technických a přírodovědných. Myslím, že tohle opatření paní Valachové tristní stav nepomůže řešit. Matematika u maturit by měla být plošně povinná, aby nebyla záminkou k útěku před studii některých škol. Rv

2 1
možnosti

Oprava budou potřebovat 200let - Ty moje počty, a to jsem maturovala za 1! ;-D

0 0
možnosti
Foto

Já myslím, že maturita by si měla držet svůj standard (tedy s matikou), ale nevidím důvod, proč by některé SŠ nemohly své studium ukončit něčím co by se mohlo jmenovat třeba "státní odborná zkouška" a tu by si student mohl sestavit dle svého.

Prostě někdo do svého auta tankuje "super" a někdo "speciál". Kvalitu benzínu ale nezvýšíme tím, že začneme všemu říkat "super"...

3 1
možnosti

Pane Řeháček, já taky miluji matematiku jako vy a rád si čtu vaše blogy. A jsem také přesvědčen, že by ji každý měl umět. Ale to neznamená, že ji budu někomu vnucovat nebo dokonce, že by ji stát měl vnucovat mocí. Státní maturity jsou také projevem této pro mne nepřijatelné moci.Státní maturita (z čehokoli) není potřebná ani pro vysoké školy, když ty si mohou nastavit kriteria pro výběr tak, jak se jim to hodí.

Prostudoval jsem si vyučování matematiky podle profesora Hejného. Najděte si to na YouTube. On učí děti matematiku milovat, což je lepší, než aby se našprtali na zkoušku a pak skoro všechno zapomněli.

1 0
možnosti
Foto

Jdete na to zcela obráceně. Nejdříve jste se měla zasadit o změnu výuky, aby matematika byla zábavnější a pak uvažovat o zavedení povinné maturity z matematiky. Osobně si ale myslim, že to neni šťastný nápad. Já jsem z matematiky maturoval a na VŠ (fakulta dopravní na ČVUT) jsme kvůli nedostatečným znalostem měli fyziku až od druhého semestru. Museli jsme se v matematice doučit derivace, aby výuka fyziky měla smysl. Úroveň středoškolské matematiky je pro technické VŠ nedostatečná.

Dále nechápu, proč některé typy škol, např. umělecké či zdravotní, povinnou maturitu z matematiky mít nebudou. Vždyť jejich maturita bude mít stejnou platnost, tudíž je bude opravňovat i ke studiu na technických VŠ. Jak se to bude řešit, bude takový uchazeč o studium dělat přijímací zkoušky z matematiky, i když nebudou vypsány? (např. u fakulty strojní je to běžné).

Sice chápu, že potřebujeme technicky zaměřené studenty, ale správná cesta je kvalitní výuka matematiky na školách a ne direktivně nařídit, aby se všichni museli povinně věnovat předmětu, pro který nemají žádné vlohy. V nejhorším případě student neodmaturuje a nebude moci pokračovat ani ve studiu, kde matematiku nebude potřebovat, např. studium na právnické fakultě.

2 1
možnosti

Když se podíváte na zadání maturitních testů z matematiky za poslední roky, tak nejspíš usoudíte, že na trojku či čtverku by je měl zvládnout i žák 9. třídy ZŠ, který na matematiku volhy nemá.

3 0
možnosti

Prosazení maturity z matematiky je věc velmi záslužná, je ovšem škoda, že se jedná jen o Vaše ojedinělé pozitivum.

1 0
možnosti

Matematiku řadím k oblíbeným a enormně užitečným. Jako technikovi mi umožnila pochopit učení dalších (technických) předmětů a pochopit něco z okolního světa. I díky učitelům matematiky - ZŠ - Brejníková, Wágnerová, Sychrová, SŠ - Pitr, VŠ - Skokan, Růžička. Je to o logice, selském rozumu, uvažování, odvozování.

9 0
možnosti

Jenomže to píšete o znalosti matematiky, ne o povinné maturitě. Na SPŠE se z matematiky nematurovalo. Bylo to zbytečné, protože ty znalosti jsme museli mít. Bez nich bychom neodmaturovali z odborných předmětů.

0 1
možnosti

Nemám nic proti maturitě z matematiky, ale je třeba od základů změnit výuku matematiky a to už na základních školách jinak neodmaturuje nikdo. Moje dcera po přechodu na šestileté gymnázium měla s matematikou problémy, museli jsme sehnat doučování a po několika učitelích jsme se dostali k paní, která pracovala systematicky a odhalila nepochopenou látku z páté třídy ZŠ. Nyní je dcera ve čtvrtém ročníku, doučování nepotřebuje a z matematiky má dvojku bez problémů. Ale záleží na učitelích a těch opravdu kvalitních je bohužel málo.

11 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS