Diskuse

Platy učitelů a kariérní řád

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Jen nechápu, proč by měl být průměrný plat jisté skupiny vysokoškoláků účelově 130 % průměru všech vysokoškolsky vzdělaných lidí. Ať už je to absolutně jakékoliv číslo. (Mimochodem - 45 tisíc je již dnes méně než 130 % průměru vysokoškoláka).

Jen na okraj: růst mezd 11% tempem může jen naprosto nezodpovědná, k důsledkům lhostejná, populistická vláda (koalice).

1 1
možnosti
VH

Vy to chápete, pane Kulhavý?

0 0
možnosti
VD

Peníze, peníze, peníze, ...! Myslel jsem si, že to je rétorika svázaná jen s kapitalismem, dělat peníze a hromadit je. Dnes, v dobách reálného kapitalismu to ale vypadá, že je to účelová politika tzv. sociálního státu. Tj., "nadělat chudáky, a potom si je uplácet a kupovat za třicet stříbrných a udržovat si je tak v neustálém napětí ....".

Zvyšovat kvalitu vzdělávání JEN neustálým navyšováním učitelských platů je stejně účinné, jako mámit z jalové krávy tele.

Ano, učitelé mají nízké platy, o tom žádná, a měli by mít násobně větší.

Jenže plat je také finanční odměna za výkon, kvalitu a výsledek, s čím má ne zrovna zanedbatelná část učitelů problém. Což na druhé straně zase není problém jen samotných učitelů, ale především jejich vedení, od vedoucích pracovníků na samotných školách, až po ministerstvo, včetně paní ministryně. Kdo udělal nějakou zkušenost s MŠMT tak zjistil, že je to jako: "Paní ministryně o voze a lidé pod ní o koze", mistři každou chvíli přicházejí a odcházejí, takže proč by se úředníci vzrušovali, vedou a dělají si stále svou.

Oblast vzdělávání u nás má naprosto nedostatečnou úroveň systému managementu. Způsobilost a schopnosti vedoucích pracovníků ve vzdělávání je více než často zcela mimo reálné potřeby dneška. Proto i jejich učitelé mají takové platy, jaké mají. Přitom finančních prostředků je skutečně dost. Jen každý vedoucí pracovník se musí na své úrovni o ně pro své pracovníky postarat. Stále platí, že : "Nejsou špatní učitelé, jsou jen špatní vedoucí".

0 0
možnosti

Plat, plat, plaáát ...

Kdy už se začne používat jediný směroplatný údaj - hrubý roční příjem?!

0 0
možnosti
RC

je to snad v CR zvykem?

0 0
možnosti

Nemají učitelé v Německu už dnes platy dvouapůlnásobné?

0 0
možnosti
DB

náš základní cíl je stále stejný: průměrný plat učitele by měl v roce 2020 dosáhnout 45 000 korun.

Zdroj: http://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=571947

kterého učitele??? nově nastupujícího či právě odcházejícího do důchodu...velmi nepřesná formulace...

a ani v článku jsem nenašel přesný popis kantora, který dostane tuto částku....já osobně bych byl pro to, aby ji dostal nastupující kantor a všichni ostatní o deset procent více po deseti letech práce, tedy..když někdo učí 20 let musí dostat...podle vašeho čísla a mých představ 54 000..a i to je málo ve srovnání se soudcem....soudci mají kolem 100 000 a bez kantorů by ani neuměli psát a číst a někteří neumí ani dodnes základní počty....viděl jsem to několikrát...neumí počítat..a mají mít 2x tolik než ten kdo je učí.? .kde to jsme...?

a prosím příště, když se rozhodnete psát zde na blogu, pište jasněji, méně používejte slovo nesmysl..je lepší napsat že je to nesprávné pochopení..ale pak to také musíte umět vysvětlit....

prosím o odpověď

1 0
možnosti
RC

Vy nevite, co to je prumerny plat?

Muzete mi prosim vysvetlit, jaky je kvalitativni rozdil mezi ucitelem s 10 a 20 lety praxe? Jak se Vas nazor shoduje s pravidlem - za stejnou praci stejna odmena, ktere nekteri (a napriklad i feministky) prosazuji?

0 0
možnosti
PK

Za vyšší mzdy horší produkt. Mám tu čest se občas potkat s produkty dnešního školství. Úroveň znalostí, zejména v technických a přírodních vědách (to dokážu posoudit) lineárně klesá. To, co musel dříve umět absolvent SŠ k maturitě je dnes úroveň Bc. na VŠ atd. Např. za mých studií na SŠ (odborné elektro) se např. v matematice běžně braly základy diferenciálního a integrálního počtu. matic atd. (dost nutné pro pochopení některých dějů a jejich matematické intepretace jakožto základ pro využití výpočetních metod), dneska už to nemají ani na gymplu přírodovědného zaměření (max. jako "zájmový kroužek"). Znalosti z fyziky atd. jsou zoufalé. A tenhle materiál, který ani neví, že 10 barů je 1 MPa se potom hlásí do práce, kde takové znalosti potřebuje.

Zkuste se nejdříve zaměřit na to, aby opět stoupla úroveň znalostí tam, kde dříve bývala. Já absolvoval techniku v roce 1986, v roce 1993 jsem jel do USA a mohu říct, že jsem toho věděl, co se týče teoretických základů a jejich aplikací více, než moji tehdejší američtí kolegové. Systém školství za socíku u technických a přírodních věd byl kvalitní, ten kdo absolvoval, prošel tvrdým sítem a selekcí a když nakonec školu ukončil, tak něco věděl. Dneska je to bohužel tragédie. Takže zkuste napřít nejdříve úsilí tímto směrem.

1 0
možnosti
RC

To ale neni nutne dusledek zhorseni vzdelavani (i kdyz ten asi taky hraje nejakou roli), ale je to procentualnim rozdelenim zaku podle jednotlivych typu skol. Dnes chodi na maturitni obory i ti, co by drive sli do uceni. Ale horsi je, ze i na VS se casto dostavaji lide, kteri by drive maturitni vysvedceni ani neziskali.

0 0
možnosti
ZH

Pardon oprava: zadaný řád měl být zadaný směr :-)

0 0
možnosti
ZH

To je jistě záslužný úmysl. Snad se vám povede, přes hrozbu, že příští vláda může mít jiný názor. Právě ten karierní řád by mohl upevnit zadaný řád proti změnám politických priorit. Kéž by.

0 0
možnosti
DB

a to je u nás další chtěný problém který také před několika dny ukázal Sobotka..neustálé změny...aby nic nebylo stálého, aby se vše neustále měnilo...proto také vyměnil ministry..a Babiš udělal dobře že je nevyměnil...stabilita a kontinuita je základem dobrého vývoje.....Sobotka to asi neví...nebo se tak chovat musí...........to zas nevím já...:-)

0 0
možnosti