Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49l71a22d90i85m36í33r 77H88r94u95b15ý 4117433474689

Jen nechápu, proč by měl být průměrný plat jisté skupiny vysokoškoláků účelově 130 % průměru všech vysokoškolsky vzdělaných lidí. Ať už je to absolutně jakékoliv číslo. (Mimochodem - 45 tisíc je již dnes méně než 130 % průměru vysokoškoláka).

Jen na okraj: růst mezd 11% tempem může jen naprosto nezodpovědná, k důsledkům lhostejná, populistická vláda (koalice).

+1/−1
6.12.2016 16:35

V88l16a65d55i18m31í88r 83H74r20u87b19ý 4797743824829

Vy to chápete, pane Kulhavý?

0/0
7.12.2016 10:19
Foto

D52a70l96i23b27o54r 17B88a24r23t92o87š 5764520567109

můžeme se hádat o velikosti růstu, který ovšem ve své podstatě musí být dost vysoký, aby dokázal v postupných ale rychlých krocích podstatně zvýšit píjmy lidí, tak aby opět začal fungovat SAYův zákon, tedy že to, co se vyrobí může být i skoupeno..tedy jinými slovy, že proti množství zboží a služeb na všech trzích stojí stejně velká kouěschopná poptávka...obojí vyjádřeno v penězích...až tak brutálně jednoduchá je někdy ekonomie....a přesně pro tuto jednoduchost ji lidé nerozumí,, protože tam heldají jen obrovské komplikace...ty tam ale nejsou...ty si jen lidé vyrábí sami....někdy úmyslně...to dělá vládnoucí třída, které jsou tyto zákonitosti jasné...a obyčení lidé si vyrábí komplikace z nevědomosti, kterou vydávají za super moudrost............až tak jednoduchý je život

0/0
7.12.2016 10:53

V67l87a98s41t22i34m23i27l 81D37o25r75o48t24í97k 3246216237629

Peníze, peníze, peníze, ...! Myslel jsem si, že to je rétorika svázaná jen s kapitalismem, dělat peníze a hromadit je. Dnes, v dobách reálného kapitalismu to ale vypadá, že je to účelová politika tzv. sociálního státu. Tj., "nadělat chudáky, a potom si je uplácet a kupovat za třicet stříbrných a udržovat si je tak v neustálém napětí ....".

Zvyšovat kvalitu vzdělávání JEN neustálým navyšováním učitelských platů je stejně účinné, jako mámit z jalové krávy tele.

Ano, učitelé mají nízké platy, o tom žádná, a měli by mít násobně větší.

Jenže plat je také finanční odměna za výkon, kvalitu a výsledek, s čím má ne zrovna zanedbatelná část učitelů problém. Což na druhé straně zase není problém jen samotných učitelů, ale především jejich vedení, od vedoucích pracovníků na samotných školách, až po ministerstvo, včetně paní ministryně. Kdo udělal nějakou zkušenost s MŠMT tak zjistil, že je to jako: "Paní ministryně o voze a lidé pod ní o koze", mistři každou chvíli přicházejí a odcházejí, takže proč by se úředníci vzrušovali, vedou a dělají si stále svou.

Oblast vzdělávání u nás má naprosto nedostatečnou úroveň systému managementu. Způsobilost a schopnosti vedoucích pracovníků ve vzdělávání je více než často zcela mimo reálné potřeby dneška. Proto i jejich učitelé mají takové platy, jaké mají. Přitom finančních prostředků je skutečně dost. Jen každý vedoucí pracovník se musí na své úrovni o ně pro své pracovníky postarat. Stále platí, že : "Nejsou špatní učitelé, jsou jen špatní vedoucí".

0/0
6.12.2016 15:23

S40t45a33n50i43s98l75a40v 93Š38e10v17e32č63e86k 9503904741507

Plat, plat, plaáát ...

Kdy už se začne používat jediný směroplatný údaj - hrubý roční příjem?!

0/0
6.12.2016 9:38

R70o27s57t79i41s89l39a41v 50C10a25h77a 6763637897261

je to snad v CR zvykem?

0/0
6.12.2016 9:44

S63t44a47n65i42s45l93a28v 87Š81e30v92e21č60e72k 9163484691527

Nemají učitelé v Německu už dnes platy dvouapůlnásobné?

0/0
6.12.2016 9:36
Foto

D45a82l65i91b60o14r 67B35a39r78t59o33š 5524410467329

náš základní cíl je stále stejný: průměrný plat učitele by měl v roce 2020 dosáhnout 45 000 korun.

Zdroj: http://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=571947

kterého učitele??? nově nastupujícího či právě odcházejícího do důchodu...velmi nepřesná formulace...

a ani v článku jsem nenašel přesný popis kantora, který dostane tuto částku....já osobně bych byl pro to, aby ji dostal nastupující kantor a všichni ostatní o deset procent více po deseti letech práce, tedy..když někdo učí 20 let musí dostat...podle vašeho čísla a mých představ 54 000..a i to je málo ve srovnání se soudcem....soudci mají kolem 100 000 a bez kantorů by ani neuměli psát a číst a někteří neumí ani dodnes základní počty....viděl jsem to několikrát...neumí počítat..a mají mít 2x tolik než ten kdo je učí.? .kde to jsme...?

a prosím příště, když se rozhodnete psát zde na blogu, pište jasněji, méně používejte slovo nesmysl..je lepší napsat že je to nesprávné pochopení..ale pak to také musíte umět vysvětlit....

prosím o odpověď

+1/0
6.12.2016 9:19

R16o53s19t18i34s32l38a90v 58C69a46h29a 6893367187391

Vy nevite, co to je prumerny plat?

Muzete mi prosim vysvetlit, jaky je kvalitativni rozdil mezi ucitelem s 10 a 20 lety praxe? Jak se Vas nazor shoduje s pravidlem - za stejnou praci stejna odmena, ktere nekteri (a napriklad i feministky) prosazuji?

0/0
6.12.2016 9:25
Foto

D16a20l54i43b97o51r 85B61a74r19t64o49š 5374570767609

já to vím ale v asi ne......chtěl byste žít ve městě kde je průměrný plat 100 000?.....jaké bude vaše překvapení až se tam nastěhujete a zjistíte, že lidé berou jen 18 000.ale ten průměr zvyšuje majitel fabriky , ve které všichni dělají....a on bere miliony.....

když někdo mluví o průměru, musí dát i spodní a horní hranici jinak je to nic neříkající číslo...už víte co je průměr?????

deset let rozdílu praxe je obrovský rozdíl....

0/0
6.12.2016 9:33

R73o37s66t62i39s61l27a22v 53C74a42h90a 6673487457121

Vy jste se ptal, ktereho ucitele se tyka prumer. Tak Vam rikam, ze prumerneho. Z tohoto prispevku vyplyva, ze Vas zajima ale neco jineho - rozdeleni platu.... Prumer je proste cislo. Platy ve statnim maji takove rozdeleni, ze se pravdepodobne nemusite bat, ze by rozdil mezi spodni a dolni hranici byl nejak zasadni.

Ano, rozdil je mezi 0 a 10 let praxe. Ale rozdil uz neni moc velky mezi 10 a 20 a uz vubec ne velky mezi 19 a 21. Pritom v poslednim pripad podle Vaseho pozadavku by to melo byt financne vyjadreno castkou 4500.

0/0
6.12.2016 9:40
Foto

D69a30l27i41b86o13r 34B64a66r56t43o24š 5674870627119

1) jak zjistíte průměrného kantora?

2) VŽDY je možné mít veliký rozptyl jedním směrem

3) nechtěl jsem psát celou tabulku jen příklad...klidně se může plat zvyšovat po roce praxe...jde jen o to o kolik a to jsem se snažil uvést...nepsal jsem celou tabulku celého kariérního řádu....

4) nerozumím....10 let praxe je 10% více, 20 let praxe je 20% více...20% ze 45000 je 9000 a 45000 plus 9000 je 54 000...asi si nerozumíme a to jsme nepočítal složené úrokování...vlastně by to bylo o pár korun více...:-)

0/0
6.12.2016 9:49

R92o84s54t61i69s55l10a54v 92C41a88h33a 6183947937361

ad 1) prumerny kantor z platoveho hlediska asi neexistuje, je to virtualni clovek s prumernym platem....

ad 4) posledni priklad by rozdil mezi praxi 19 a 21 let. Z hlediska kvality ZADNY, z hlediska Vaseho navrhu platu je rozdil 4500 - po 20 letech se mu o tuto castku navysi plat. Ptam se proc, kdyz odvadi stejnou praci. Platy by nemely byt urcovany na zaklade let praxe, ale KVALITY

0/0
6.12.2016 10:12
Foto

D73a61l79i17b40o44r 73B70a12r12t94o81š 5284120547659

1) víte co je to tautologie....?

2) průměrný plat dostane průměrný kantor a průměrný kantor je ten kdo dostává průměrný plat....a kolik toho nyní víte o tom platě a o tom kantorovi?

3) je známo, že čím více máte praxe v nějakém oboru, podle toho vít a umíte více...obvykle ale výjimky existují....někdo sedí jako politik ve všech funkcích více než 20 let a vlastně toho umí méně než když začínal..ale to jsou výjimky HOCHŠTÁPLERŮ a narcisů

4) jak určíte kvalitu kantora?...určitě jste chodil dlouho do školy..tak to přece musíte vědět....tak jak byste to určil?

0/0
6.12.2016 10:32

R22o41s96t81i92s82l42a24v 29C72a48h54a 6243117557701

ad 1) vim, ale zde jde spise o definici

ad 3) rozdil mezi tymtez clovekem s praxi 21 let a 19 let je marginalni. Navic to, co rikate neplati vzdy, naslo by se mnoho pripadu, kdy to neplati.

ad 4) no to je prave problem. Rozhodne neni ale kvalita v nejakem administrativnim opatreni. Kvality ucitelu v nekterych predmetech bych ovsem pravdepodobne porovnavat dokazal....

0/0
6.12.2016 10:36
Foto

D62a16l50i15b18o54r 69B58a21r82t59o67š 5594280357899

2) bez reakce..ale nevadí nemusíte

3) ale o tom jsem již zde psal..že jsme nevytvářel celou tabulku ale jen příklad

4) a bylo by to objektivní nebo jen vaše subjektivní hodnocení kantora? ministr to musí umět nadefinovat objektivně....ALE BUDETE SE DIVIT, JÁ MÁM ŘEŠENÍ A JE AMERICKÉ A JE již skoro 90 let staré a Amíci ho používali i na mně když jsem u nich učil....vím jak to funguje...

0/0
6.12.2016 11:06

V86l33a21d76i96m21í42r 90H29r65u86b67ý 4947283564119

Co se čílíte. Když píšeme o platu, tak průměrný učitel je ten s průměrným platem. nezlobte se na zrcadlo (Cahu), když nerozumíte.

Dotaz nebyl o zvyšování po roce či deseti letech. Dotaz byl, oč lepší práci odvádí (v průměru;-D) učitel po jedenácti letech než ten po deseti (a ten po dvanácti než ten po jedenácti). Jinými slovy: má-li jít o zásluhovost, proč vůbec po nějakých deseti letech zvyšovat plat (kromě všeobecného o inflaci).

Souhlasím, nechť je uváděn rozptyl. Například 42 ÷ 48 tisíc Kč. Kladně pak všichni mohou dostávat těch 42 tisíc, ne? (Ono zase u kantorů ten rozpytal nebude tak veliký.)

0/0
6.12.2016 16:47

V21l61a48d57i66m70í48r 70H20r33u73b63ý 4117463574679

PS: Druhá věta není tautologií. Nedefinuje průměr, ale pouze terminus technicus "průměrný kantor" (abyste se zase nepodivoval).

0/0
6.12.2016 16:50
Foto

D47a75l53i16b57o50r 32B67a54r11t85o30š 5464600657219

tím rozptylem bylo myšleno statistické vychýlení jedním směrem..a v debatě jsme to vysvětlit, laskavě se dejte do čtení , nebudu to opakovat....rozptyl není interval....vy jste manuální dělník??? protože ti kdo prošli gymnáziem toto vědí...

nebo by vědět měli...myslím, že se to učí asi tak dva nebo tři roky před maturou...

průměrný učitel není ten kdo má průměrný plat ale ten kdo průměrně vykonává svou práci a má průměrné znalosti....a pak existují i podprůměrní

jen si vzpomeňte na prezidenta jak řekl ..... a myslím, že někoho citoval...že polovina národa má podprůměrné IQ...TO JE NAPROSTO NUTNÉ, ...protože polovina--přibližně...má nadprůměrné...

a je to pravda..polovina národa skutečně má PODPRŮMĚRNÉ IQ...I PODPRŮMĚRNOU LOGIKU, A I PODPRŮMĚRNÉ MYŠLENÍ A I PODPRŮMĚRNÉ VZDĚLÁNÍ....to je již vlastnost průměru....ale není to přesně polovina..vždy je to s nějakou odchylkou

přesn tak jako s průměrným platem ten je někdo kolem 28 000 korun ale asi 60 procent lidí má nižší plat...tady vidíte, že je průměr poněduid vyšinutý stranou....

a teď BY VÁM MĚL BÝT PLNĚ POCHOPITELNÝ POJEM PODPRŮMĚRNÝ OBČAN...

0/0
6.12.2016 17:02

V59l76a46d12i62m15í98r 67H85r77u82b74ý 4617383114319

Za průměrného učitele lze považovat učitele (jak by měl chápat žák opouštějící základní školu):

- s průměrným počtem vyučovacích hodin, nebo

- s průměrnou kvalitou práce nebo

- s průměrnou výškou/váhou nebo

- s průměrným počtem odučených let etc.

Záleží na kontextu. Pro méně chápavé je třeba definovat. Těm, kteří nepochopí ani definici, není pomoci.

Jak Vy, gramotný (nejméně)-středoškoláku popíšete rozptyl? Já ho - v souladu s kolegy různých oborů - popisuji hraničními hodnotami. Buď absolutně (jak jsem provedl výše) nebo relativně ke středové hodnotě. Středoškolák si z jednoho popisu umí spočítat druhý.

Pan Zeman pronesl skutečně geniální myšlenku. Zejména s ohledem na vědecké práce, které předcházely definici IQ a prokázaly, že inteligence je rozložena (v dostatečně velké množině lidí) podle Gaussovy křivky a IQ100 označuje průměr (= medián) inteligence v této skupině. Gaussovo rozložení je symetrické podle průměru (modu, mediánu).

Nerozumím, co je "průměr vyšinutý stranou" Stranou čeho? Mediánu, modu? Mimochodem: Na začátku tohoto vlákna uvádíte: "když někdo mluví o průměru, musí dát i spodní a horní hranici jinak je to nic neříkající číslo...už víte co je průměr?????" Píšete tedy jednoznačně o způsobu stanovení rozptylu! (Ovšem - to píšete Vy, tak je to pravda. Napíše-li to kdokoliv jiný, má IQ tužka.)

Mohu Vás ubezpečit, že průměr říká statistikům mnohé. K mnoha dalším úvahám pak potřebují ještě další údaje. Třeba rozložení na decily (a tedy celkový rozptyl). - - Ale je zbytečné diskutovat. Jste jediný, kdo má pravdu.

0/0
6.12.2016 23:51
Foto

D29a24l45i70b25o10r 51B90a41r50t80o81š 5254400707469

ano průměrný kantor

může mít průměrnou velikost nohy

průměrný počet vlasů

průměrné zkušenosti za volantem

průměrné znalosti AJ i když učí tělocvik

průměrně velikou televizi

průměrné auto

a tak dále...ale to asi nebylo předmětem ohodnocení práce

kdybych kvůli vám měl přesně vymezovat slovo průměrná tak bychom tu byli minimálně tisíc let....

protože průměrný kantor může mít průměrnou zahradu a průměrný strom a tisíce či miliony dalších průměrných vlastností....včetně průměrného počtu cizopasníků na pokožce a průměrného počtu bakterií ve střevech...tak jak dlouho tady budeme než se domluvíme? na té vaší úrovní, která umí třikrát tolik než je všechno

0/0
7.12.2016 0:00

V43l74a32d76i36m84í69r 54H48r71u71b48ý 4917913724839

Právě. Proto normálně uvažující člověk pochopí, že v diskuzi o platech je význam zkráceného "průměrný učitel" použit ve smyslu 'učitel s průměrným platem'. Pokud výjimečně existuje někdo, kdo to takto nechápe. měla by mu postačit definice toho, kdo zkratku použil. Znova: pokud mu ani vysvětlující definice nestačí, není mu pomoci...

PS: Jak je to s tím "vyšinutým průměrem"? A jak Vy popisujete rozptyl?

0/0
7.12.2016 10:25
Foto

D97a27l41i50b75o16r 44B76a94r20t30o63š 5274850697479

achichouvej.....průměrný učitel nikdy nemůže být učitel s průměrným platem když se bavíme o platu.....protože vám vyjde tautologie..a t jak jistě víte nebo nevíte.....k ničemu logickému nevede..jen se točí v kolečku.....protože určujete průměrného učitele průměrným platem a průměrný plat průměrným učitelem a to je prostě jen obrovský omyl v logice....

a co se týká průměru...jak jistě sám víte, průměr nemusí být bezpodmínečně přesně v polovině souboru...to znamená , že větší než poloviční počet prvků v souboru může mít hodnoty vyšší než průměrná hodnota..například tělesná výška.....a menší než poloviční počet prvků může mít menší hodnotu než je ta vypočítaná průměrná...je tedy soubor ..vychýlen na jednu stranu..viz můj příklad v této diskuzi s městem kde je průměrný plat 100 000 a lidé berou jen 18 000, protože nad průměrem stojí jeden prvek, který má tak obrovskou hodnotu, že převáží všechny prvky s nízkou hodnotou a tak deformuje vypovídací schopnost průměru...

a vy rozumíte statistice....no možná jste ze statistického úřadu, pak bych se ani až tak moc nedivil......tak si najděte můj blog o statistickém úřadu a o jeho zfalšovaném výpočtu míry nezaměstnanosti, který jen vede k psychisckému nátlaku na lidi...

0/0
7.12.2016 10:47

P21e38t28r 62K78a54r91a44f54i89á32t 3520377126980

Za vyšší mzdy horší produkt. Mám tu čest se občas potkat s produkty dnešního školství. Úroveň znalostí, zejména v technických a přírodních vědách (to dokážu posoudit) lineárně klesá. To, co musel dříve umět absolvent SŠ k maturitě je dnes úroveň Bc. na VŠ atd. Např. za mých studií na SŠ (odborné elektro) se např. v matematice běžně braly základy diferenciálního a integrálního počtu. matic atd. (dost nutné pro pochopení některých dějů a jejich matematické intepretace jakožto základ pro využití výpočetních metod), dneska už to nemají ani na gymplu přírodovědného zaměření (max. jako "zájmový kroužek"). Znalosti z fyziky atd. jsou zoufalé. A tenhle materiál, který ani neví, že 10 barů je 1 MPa se potom hlásí do práce, kde takové znalosti potřebuje.

Zkuste se nejdříve zaměřit na to, aby opět stoupla úroveň znalostí tam, kde dříve bývala. Já absolvoval techniku v roce 1986, v roce 1993 jsem jel do USA a mohu říct, že jsem toho věděl, co se týče teoretických základů a jejich aplikací více, než moji tehdejší američtí kolegové. Systém školství za socíku u technických a přírodních věd byl kvalitní, ten kdo absolvoval, prošel tvrdým sítem a selekcí a když nakonec školu ukončil, tak něco věděl. Dneska je to bohužel tragédie. Takže zkuste napřít nejdříve úsilí tímto směrem.

+1/0
6.12.2016 8:59

R48o76s96t82i96s98l30a70v 36C40a55h80a 6263637157371

To ale neni nutne dusledek zhorseni vzdelavani (i kdyz ten asi taky hraje nejakou roli), ale je to procentualnim rozdelenim zaku podle jednotlivych typu skol. Dnes chodi na maturitni obory i ti, co by drive sli do uceni. Ale horsi je, ze i na VS se casto dostavaji lide, kteri by drive maturitni vysvedceni ani neziskali.

0/0
6.12.2016 9:23
Foto

D61a12l34i37b63o72r 20B15a53r35t95o95š 5844820917489

musím vám přitakat..ale v USA je to jinak a tento systém se k nám importuje...jde o následující....Vládnoucí třída má hodně peněz a může si dovolit vynikající placené školy...obyčejní Američané na to nemají a tak musí jejich děti do škol kde je většina kantorů otrávená životem, protože jen tak tak přežívají...mají malé platy...a pokud zajdete v USA na tuto úroveň jasně vidíte, že my toho víme více než oni.ovšem ..ale nevíme tolik, kolik toho ví jejich elita.....

0/0
6.12.2016 9:23

Z92d21e81n85e30k 12H71o47r90n67e91r 4324321722753

Pardon oprava: zadaný řád měl být zadaný směr :-)

0/0
6.12.2016 8:38

Z79d48e62n70e50k 13H74o45r75n66e90r 4394711122333

To je jistě záslužný úmysl. Snad se vám povede, přes hrozbu, že příští vláda může mít jiný názor. Právě ten karierní řád by mohl upevnit zadaný řád proti změnám politických priorit. Kéž by.

0/0
6.12.2016 8:37
Foto

D84a53l47i16b87o14r 81B28a16r58t39o85š 5454940807879

a to je u nás další chtěný problém který také před několika dny ukázal Sobotka..neustálé změny...aby nic nebylo stálého, aby se vše neustále měnilo...proto také vyměnil ministry..a Babiš udělal dobře že je nevyměnil...stabilita a kontinuita je základem dobrého vývoje.....Sobotka to asi neví...nebo se tak chovat musí...........to zas nevím já...:-)

0/0
6.12.2016 9:27

R81o79s59t26i57s31l22a51v 45C28a75h16a 6293387727101

I v komercnich firmach se deje to, ze kdyz u spatneho sefa hrozi prus....vih, tak vymeni par podrizenych a muze argumentovat, ze udelal opatreni....

0/0
6.12.2016 9:29
Foto

D44a66l81i47b83o26r 84B70a97r29t55o21š 5204260387499

ano a to i v případě že chyba byla na jeho straně.....a přesně to jsem měl na mysli

0/0
6.12.2016 9:35

R93o78s19t58i22s85l75a63v 40C95a70h69a 6383757987771

vim, proto jsem to psal o spatnem sefovi....;-)

0/0
6.12.2016 9:42
Foto

D85a39l50i77b22o42r 14B65a94r87t28o38š 5744110407289

Ano, já rozuměl, ale u Sobotky si myslím je to něco jiného.....každý nová ministr u nás má především chuť se zviditelnit, se profilovat a zavést tedy něco svého...a obvykle je to tak, že zruší něco, co nařídil ministr před ním a zavede něco jiného....a to je psychologická finta...jak udržovat systém v neustálých změnách a v nejsittě a nekontinuitě.....tedy vytvářet binec..a to je součást nového psychologického boje vládnoucí třídy...je to složité nemám na to čas a místo to do detailu vysvětlovat....

ale včera jsem psal můj blog a tam jsem dal video Dr. DANILELE GANSER, švýcarský Profesor historie a ten ....sice v jiné spojitosti..ale mluví o tom samém psychologickém triku, který se používá na lidi....

podle mne to Sobotka dostal od někoho NAD NÍM NAŘÍZENO...Pravděpodobně je Sobotka vydíratelný...asi kvůli událostem z minulosti

0/0
6.12.2016 9:56



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.