Děkujeme za pochopení.
R39o98b20e24r30t 25Č24a85p20e96k
Je smutné vidět, že ministryně školství - byť bývalá - nedokáže soudit maturity jinak, než laicky, plná předsudků a úmyslných zkreslení. Protože například její šermovaní s několika procentními body v neprospěch soukromých škol nevypovídá nic o vzdělávání nebo jeho kvalitě. Vypovídá jen o tom, jak některé školy dokázaly lépe přípravit / nadrilovat své žáky na test od Cermatu. Ten za ukazatel kvality považují snad jen největší zoufalci. Kdybych měl komentovat další pochybení v textu, tedy:
1) "tyto hlasy zaznívají především z krajin soukromého školství" - není pravda. Ty hlasy zaznívají od velké části pedagogů, kteří nechtějí učit své žáky pro testy, ale pro osobní rozvoj a jejich studijní a profesní budoucnost. A většina z nich je ze škol veřejných. Takže naznačovat, jako to dělá Valachová, že za touhou zrušit povinnou státní maturitu je nějaký tlak soukromých škol, které nezvládají tak dobře žáky připravit - je manipulace, lež jako věž. Proti povinným státním maturitám je z podobných důvodů jako proti jednotným přijímačkám velká masa dobrých učitelů z veřejných škol, kteří chtějí mít pro své učení autonomii. Přesně tak, jak ji měly zaručovat Školní vzdělávací programy!
2) "alespoň nabízejí srovnání skutečné úrovně znalostí studentů prověřené zátěží". Hned dva nesmysly. První je, že povinné maturity neukazovaly skutečnou úroveň, stejně jako IQ testy neukazují skutečnou moudrost. A druhý je, že by bylo potřeba cokoliv srovnávat. Co přinesly ty roky státních maturit za srovnávání? Jak se s tím "srovnáváním" pracuje? Že na gymnáziu jsou studenti úspěšnější než na hotelovce a v Praze jsou úspěšnější než v Mostě - to přece ví každý. A jak se s tím dále pracovalo? Nijak. Takže proč srovnávat? Každý rok jsou testy Cermatu jinak obtížné, takže nic srovnávat ani nejde.
R90o84b34e28r33t 52Č53a20p93e42k
3) "Já mám také ráda diverzitu a různorodost, ale nemyslím si, že by se jimi měla zakrývat špatná kvalita." Ale povinné státní maturity vůbec neukazují dobrou nebo špatnou kvalitu, ony špatnou kvalitu samy vytvářejí! A to tím, že pedagogům neumožňovaly učit, jak nejlépe uměli, ale jen jako zotročené učitele čtyřletého cyklu trénování žáků na testy Cermatu.
4) „Nejsem fanatický obdivovatel státních maturit. Ale pokud by měly být zrušeny jednotné maturity, to ať jsou rovnou zrušeny maturity jako takové a nahrazeny prostě dokončením posledního ročníku školy.“ Aha, takže když nebude státní varianta, tak ať maturity shoří na popel. Nedivím se, že si nepedagog neuvědomuje, co maturity opravdu jsou. Rád to vysvětlím. Cílem maturity není testovaní studentů, ale závěr společné cesty s učitelem daného předmětu. Je to „zkouška dospělosti“, oslava vzdělanosti, která má být plně v rukách školy a jejich učitelů. Stejně jako je to na vysokých školách, kde jsou obhajoby a závěrečné zkoušky zcela autonomní a rozdílné i na stejných typech fakult a kateder. Jenská pedagogika jako základní principy pro vzdělávání uvádí práci, hru, rozhovor a slavnost. Přesně tím je maturita: je slavnostním rozhovorem, které předchází práce. Nemá přinášet stres, ale zábavu, radost, sdílení a kreativitu. Byrokratický, drahý a autoritativní moloch, jako je u nás, je krajně nepedagogický a je v přímém rozporu s kvalitním maturitou.
I když i další věci v textu obsahují myšlenky, které jdou proti kvalitními vzdělávání, nechám to být. Jen zopakuji svou výzvu. Paní Valachová je právnička. Proč se nezabývat právem, kterému snad rozumíte lépe? Nechte otázky vzdělávání na pokoji, paní exministryně, tam už jste svoji roli sehrála. Smutnou.
J76i92r37i 88T79i11c85h31y
Reseni je jednoduche. Vysoke skoly musi vyzadovat maturitu z matematiky, navic, I v me davne dobe maturit, existuji prijimaci zkousky. V pripade zruseni maturity mohou skoly pouzit universalni zkusebni test, jako se na priklad pouziva v USA.
V69l96a91d68i16m29í66r 61Š18ť11a73s15t81n76ý
Od malička jsem od svých rodičů, babiček a dědečků slýchával, že do školy se budu chodit učit číst, psát a počítat. Já myslím, že je v tom veliké moudro. Číst a psát znamená český jazyk a počítat matematiku. Tyto dva předměty jsou naprostý základ naší budoucí úrovně vyjadřování, schopnosti logicky přemýšlet, případně vymýšlet nové věci. Proto by to měly být předměty obsažené v maturitě či závěrečné zkoušce, pokud někdo chce. Vyřadit matematiku je úchylnost a podkopávání vlastní schopnosti do budoucna uspět v životě, hospodářské soutěži, v čemkoli.
P39a48v59e61l 15C50h27m73e29l17í94k
No, to jsme to dopracovali, když se spekuluje, zda maturita ano nebo ne! Zkrátka čím hloupější, tím ovladatelnější, tzv. výroba ovcí - je zcela jednoznačné, o co tu vlastně jde! A dnešní situace s dlouhodobě zbytečně zavřenými školami je toho jasným důkazem
J10o45s70e31f 44N28o39ž91i25č22k14a
Máte naprostou pravdu, i přes četné výhrady všech jejich kritiků považuji zachování státní maturity za potřebné. Už jen z toho důvodu, aby se na některých školách nedávalo maturitní vysvědčení jen za docházku.
Věřím proto, že politici nepodlehnou lobby různých Štefflů, Botlíků, Feřteků a dalších, a ani v budoucnu státní část maturity nezruší či výrazně nezredukují.
P31e78t15r 60D71r43a51p46a87l
problém státní maturity není vůbec problém státní/soukromá škola. Ale v tom, že nemáme jeden typ střední školy, ale máme jich několik (možná desítek) s různým zaměřením. takže zatímco z gymplu vychází student se všeobecným vzděláním, z odborné školy vychází se vzděláním odborným(stavař, chemik, strojař, zdravotník, pedagogický pracovník, ekonom atd atd). Tomuto odpovídá hodimová dotace jednotlivých předmětů. Ty všeobecné jsou v průběhu studia na odborné škole upozaďovány logicky ve prospěch předmětů odborných. Chtít tedy jednotnou maturitu je nesmysl už ze své podstaty
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Ivana Dianová
Billa šok
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Ivana Dianová
Billa šok
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Tomáš Vodvářka
Politika jako cirkusová aréna
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou