Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Otázka je, co je to kvalifikace. Podle mě má kvalifikace dva zásadní okruhy. Znalost přednášené problematiky a pedagogickou znalost. Osobně dávám přednost koktajícímu odborníkovi v dané profesi před pedagogem bez hlubších odborných znalostí.

1 1
možnosti

Rozlisujme kvalifikaci (formalni) a komptenci. To bude asi lepsi.

Koktajici odbornik (zejmena na ZS) asi nebude to prave orechove. A hlubsi odborne znalosti zas tak potreba nejsou.

0 0
možnosti
Foto

Podle současného zákona musel mít pedagogické vzdělání i mistr odborného výcviku. Ti museli spolu s učiteli si v tomto směru doplnit vzdělání. Kamarádka- učitelka, která si také po 15 letech praxe doplňovala předepsané vzdělání, vyprávěla, jak přednášející předložila modelovou situaci a chtěla po mistrovi odborného výcviku, jak by to řešil, Tak ten řekl " Vlepím mu záhlavec a řeknu mu koukej toho nechat, nebo ti nakopu p...del" No přednášející málem omdlela.

2 0
možnosti
Foto

Jakým skutečným nástrojem(nikoli úředníkem) lze působit na kvalitu školství?

0 0
možnosti
Foto

To je čistá demagogie ve stylu klasické medicíny: co se nedá změřit, zvážit či zrentgenovat, neexistuje. Můžeme tady udělat sebegeniálnější reformu školství ala Finsko...ale kdo to bude učit? A když už existuje snaha otevřít školství lidem z praxe, kteří mají zkušenosti, chuť a předpoklady vzbudit v žácích zájem o vzdělání, učit je logicky myslet, hledat si informace či diskutovat, je potřeba tam hodit písek.

5 0
možnosti

To je čistá demagogie. Jak víte, že ty nejkvalitnější lidé z praxe půjdou do školství? A pak - tenhle zákon umožňuje, aby matematiku učil historik nebo tělocvikář. Kdyby to alespoň byl strojní inženýr, který nějaké základy matematiky na VŠ měl.

1 1
možnosti
Foto

Není žádným tajemstvím, že vhodná osobnost bez pedagogické kvalifikace otipovaná zkušeným ředitelem, vyzkoušená při ukázkové hodině, vhodně vedená v rámci adaptačního procesu uvádějícím učitelem poskytne ve výsledku lepší kvalitu než první člověk se správným diplomem, který se přihlásí. Pro dítě a jeho učení je důležitější kvalita pedagogické práce učitele a má přednost před formální kvalifikací. Učit by měli ti nejlepší a ne ti s nejlepším diplomem.

4 0
možnosti

vhodna osobnost.... no fajn a na tu padnete JAK?

1 0
možnosti
Foto

Celmkem by mne zajímalo, odkud jsou čerpána ta čísla.

Podle ročenky ministerstva školství (http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp , tab. D1.1.17.1) je průměrný počet nekvalifikovaných učitelů, přepočteno podle velikosti úvazku, 4% za celou republiku (1467 z 38223) s maximem 8% v Ústeckém kraji (220 z 2872). V grafu v článku jsou ale uvedena vyšší procenta. Odkud pochází?

0 0
možnosti

Otazka je, zda to neni tabulka za zakladni a stredni skolstvi dohromady, protoze je nadepsana jako "vsechny skoly v rejstriku skol".

0 0
možnosti
Foto

Být dobrým učitelem, to je jako být úspěšným umělcem. Neexistují školy, které by dokázaly stvořit skvělého pedagoga, stejně jako nejsou AMU, které stvoří super herce či muzikanty. Udělají dobrého řemeslníka, jenomže to je málo. Může být kantor s nejvyšší kvalifikací, ale děti naučí mnohem méně než učitelský talent od přírody, který má samozřejmě dostatek teoretických znalostí a při tom žádné vysvědčení z pedagogiky.

3 0
možnosti

Na řadu oborů máme kvalifikační předpoklady a ano, jsou výjimky, které kvalifikační předpoklady nemají a dosahují lepších výsledků než VŠ z oboru. Ale zákon umožňuje, aby např. historik učil matematiku - a to už je pro mě problém. Dokonce mu stačí si udělat jen pedagogické minimum, a pak může učit matematiku, fyziku, chemii, biologii neomezeně, bez lhůty. Obráceně je to pochopitelně taky - matfyzák může učit historii, ale tam takový nedostatek učitelů není. Zákon o pedagogických pracovnících z dílny Plagy je paskvil. Takhle chce Plaga zlepšit výuku matematiky?

0 0
možnosti

Ono je to skoro jedno. Dopisoval jsem si s jednou pani ucitelkou, co mela aprobaci na CJ, ale ucila nase dite jiny predmet. Carky do vet kladla zcela nahodne... A to mela po VS jen par let.

Ale jo, souhlasim. Ale co s tim? Slibili jste razantni pridani platu ucitelu a vysledek je takovy, ze se jim sice pridava, ale protoze mzdy rostou obecne rychle, proti prumerne mzde si polepsili o cca 3 procentni body... Kdyby meli mit 130% prumerne hrube mzdy, jak se o tom kdysi mluvivalo, tak by museli mit skoro 45 tisic uz loni a budou mit (MOZNA) pristi rok.

2 0
možnosti
Foto

Zmiňujete, že učitelstvo má narůstající problém generační. Ale ono má i problém "obsahový". V době googlu, wikipedie a jednoduchých sloganů se zdá, že není potřeba přemýšlet, umět napsat a přednést referát, obhájit svůj názor nebo vypočítat kvadratickou rovnici. V době, kdy mzdy neustále rostou a je nedostatek pracovních sil se zdá, že není potřeba se namáhat.

Tento problém se nevyřeší neustálým růstem platů. Studenti nebudou o to dychtivější.

Problém je, že současný systém státního vzdělávání je v hluboké krizi. "všeobecných" středních a vysokých škol je přebytek a tlak trhu na kvalitu vzdělávání je malý. Proč bych se měl učit řezníkem nebo pekařem, když v každé vesnici je průmyslová zóna, kde nemusím dělat na směny, pohlídají mi děti a nikdo se mě neptá, co umím. A v nejhorším půjdu na pracák?

1 0
možnosti
Foto

Dobrý den, sám mám částečný úvazek na odborné škole, jako odborník z praxe na výjimku.Mimo pocitu, že mám studentům sakra co dát, jsem měl i pocit děsu z materiálů, které nám chodí třeba na závěrečné zkoušky...Ale je fakt, že ten kdo to připravuje, má titulů dostatek...

9 0
možnosti

Souhlas, pokud jste praktik na odborné škole, je to super!!! Pokud byste ale byl kuchař a šel učit na automobilovou, tak bych to viděl jako problém. A přesně toto zákon o pedagogických pracovnících má umožňovat - historik může učit matematiku, fyziku, chemii,...., a obráceně.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS