Děkujeme za pochopení.
J56o57s26e43f 59S53l35a10v38í74č23e20k
Otázka je, co je to kvalifikace. Podle mě má kvalifikace dva zásadní okruhy. Znalost přednášené problematiky a pedagogickou znalost. Osobně dávám přednost koktajícímu odborníkovi v dané profesi před pedagogem bez hlubších odborných znalostí.
R48o32s27t26i31s87l37a94v 51C86a88h30a
Rozlisujme kvalifikaci (formalni) a komptenci. To bude asi lepsi.
Koktajici odbornik (zejmena na ZS) asi nebude to prave orechove. A hlubsi odborne znalosti zas tak potreba nejsou.
J66i69ř53í 88K80i15n75d56l
Podle současného zákona musel mít pedagogické vzdělání i mistr odborného výcviku. Ti museli spolu s učiteli si v tomto směru doplnit vzdělání. Kamarádka- učitelka, která si také po 15 letech praxe doplňovala předepsané vzdělání, vyprávěla, jak přednášející předložila modelovou situaci a chtěla po mistrovi odborného výcviku, jak by to řešil, Tak ten řekl " Vlepím mu záhlavec a řeknu mu koukej toho nechat, nebo ti nakopu p...del" No přednášející málem omdlela.
R83i82c26h91a87r21d 55N21e31u11g31e24b22a20u25e51r
Jakým skutečným nástrojem(nikoli úředníkem) lze působit na kvalitu školství?
M13i27l26a73n 85D68u19d69k67a
To je čistá demagogie ve stylu klasické medicíny: co se nedá změřit, zvážit či zrentgenovat, neexistuje. Můžeme tady udělat sebegeniálnější reformu školství ala Finsko...ale kdo to bude učit? A když už existuje snaha otevřít školství lidem z praxe, kteří mají zkušenosti, chuť a předpoklady vzbudit v žácích zájem o vzdělání, učit je logicky myslet, hledat si informace či diskutovat, je potřeba tam hodit písek.
V94l76a89d98i46m28í32r 98B66l35a65ž16e34k
To je čistá demagogie. Jak víte, že ty nejkvalitnější lidé z praxe půjdou do školství? A pak - tenhle zákon umožňuje, aby matematiku učil historik nebo tělocvikář. Kdyby to alespoň byl strojní inženýr, který nějaké základy matematiky na VŠ měl.
J37i20ř42í 25K73i50n64d74l
Není žádným tajemstvím, že vhodná osobnost bez pedagogické kvalifikace otipovaná zkušeným ředitelem, vyzkoušená při ukázkové hodině, vhodně vedená v rámci adaptačního procesu uvádějícím učitelem poskytne ve výsledku lepší kvalitu než první člověk se správným diplomem, který se přihlásí. Pro dítě a jeho učení je důležitější kvalita pedagogické práce učitele a má přednost před formální kvalifikací. Učit by měli ti nejlepší a ne ti s nejlepším diplomem.
R18o55s53t12i85s62l88a12v 70C25a72h56a
vhodna osobnost.... no fajn a na tu padnete JAK?
S33t92a43n64i21s83l81a97v 25J55e84l59e45n
Celmkem by mne zajímalo, odkud jsou čerpána ta čísla.
Podle ročenky ministerstva školství (http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp , tab. D1.1.17.1) je průměrný počet nekvalifikovaných učitelů, přepočteno podle velikosti úvazku, 4% za celou republiku (1467 z 38223) s maximem 8% v Ústeckém kraji (220 z 2872). V grafu v článku jsou ale uvedena vyšší procenta. Odkud pochází?
R77o88s16t40i69s94l68a14v 92C86a30h45a
Otazka je, zda to neni tabulka za zakladni a stredni skolstvi dohromady, protoze je nadepsana jako "vsechny skoly v rejstriku skol".
Š96t60ě64p43á95n 95B20i91c58e10r44a
Být dobrým učitelem, to je jako být úspěšným umělcem. Neexistují školy, které by dokázaly stvořit skvělého pedagoga, stejně jako nejsou AMU, které stvoří super herce či muzikanty. Udělají dobrého řemeslníka, jenomže to je málo. Může být kantor s nejvyšší kvalifikací, ale děti naučí mnohem méně než učitelský talent od přírody, který má samozřejmě dostatek teoretických znalostí a při tom žádné vysvědčení z pedagogiky.
V75l76a13d88i67m65í59r 61B69l93a65ž17e73k
Na řadu oborů máme kvalifikační předpoklady a ano, jsou výjimky, které kvalifikační předpoklady nemají a dosahují lepších výsledků než VŠ z oboru. Ale zákon umožňuje, aby např. historik učil matematiku - a to už je pro mě problém. Dokonce mu stačí si udělat jen pedagogické minimum, a pak může učit matematiku, fyziku, chemii, biologii neomezeně, bez lhůty. Obráceně je to pochopitelně taky - matfyzák může učit historii, ale tam takový nedostatek učitelů není. Zákon o pedagogických pracovnících z dílny Plagy je paskvil. Takhle chce Plaga zlepšit výuku matematiky?
R82o70s10t29i14s51l40a15v 22C29a24h32a
Ono je to skoro jedno. Dopisoval jsem si s jednou pani ucitelkou, co mela aprobaci na CJ, ale ucila nase dite jiny predmet. Carky do vet kladla zcela nahodne... A to mela po VS jen par let.
Ale jo, souhlasim. Ale co s tim? Slibili jste razantni pridani platu ucitelu a vysledek je takovy, ze se jim sice pridava, ale protoze mzdy rostou obecne rychle, proti prumerne mzde si polepsili o cca 3 procentni body... Kdyby meli mit 130% prumerne hrube mzdy, jak se o tom kdysi mluvivalo, tak by museli mit skoro 45 tisic uz loni a budou mit (MOZNA) pristi rok.
R26i64c28h59a73r67d 85N76e53u39g62e65b15a10u47e43r
Zmiňujete, že učitelstvo má narůstající problém generační. Ale ono má i problém "obsahový". V době googlu, wikipedie a jednoduchých sloganů se zdá, že není potřeba přemýšlet, umět napsat a přednést referát, obhájit svůj názor nebo vypočítat kvadratickou rovnici. V době, kdy mzdy neustále rostou a je nedostatek pracovních sil se zdá, že není potřeba se namáhat.
Tento problém se nevyřeší neustálým růstem platů. Studenti nebudou o to dychtivější.
Problém je, že současný systém státního vzdělávání je v hluboké krizi. "všeobecných" středních a vysokých škol je přebytek a tlak trhu na kvalitu vzdělávání je malý. Proč bych se měl učit řezníkem nebo pekařem, když v každé vesnici je průmyslová zóna, kde nemusím dělat na směny, pohlídají mi děti a nikdo se mě neptá, co umím. A v nejhorším půjdu na pracák?
F34i60l50i41p 53V90r59a34c94o89v86s17k69ý
Dobrý den, sám mám částečný úvazek na odborné škole, jako odborník z praxe na výjimku.Mimo pocitu, že mám studentům sakra co dát, jsem měl i pocit děsu z materiálů, které nám chodí třeba na závěrečné zkoušky...Ale je fakt, že ten kdo to připravuje, má titulů dostatek...
V38l62a57d88i65m50í11r 40B12l95a36ž79e39k
Souhlas, pokud jste praktik na odborné škole, je to super!!! Pokud byste ale byl kuchař a šel učit na automobilovou, tak bych to viděl jako problém. A přesně toto zákon o pedagogických pracovnících má umožňovat - historik může učit matematiku, fyziku, chemii,...., a obráceně.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Jan Pražák
Mají mít staří lidé přednost?
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Petr Hannig
Nejistota ve všem
- Ivana Dianová
Billa šok
- Ladislav Pokorný
Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Josef Nožička
Jak uliční výbor iFčil zapíjel Karlův mimořádný úspěch