Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LA

Školství je potřeba okamžitě, kompletně privatizovat a liberalizovat. A pak bude klid od jakýchkoliv "černých děr", absurdních debat o platech... a nebezpečných socialistických experimentátorů jako jste vy.

1 0
možnosti
Foto

Zloděj křičí chyťte zloděje!

8-o

2 0
možnosti
Foto

Je zcela zřejmé, že není třeba číst váš blog, abychom odhalili, kam mizí miliardy pro školství!! Jsou to černé díry typu ŠVP a dalších navazujících násilných implementací z dílny ČSSD. Vaše neschopnost je bezbřehá, platí ji musíme všichni!! Bohužel....

1 0
možnosti

A to se ptáte Vy? Tak to už je snad vyložená drzost!8-o

Nebo ta stará hra na volání...chyťte zloděje?

7 1
možnosti
RB

Tahle madam by měla chodit spíše kanály než rozdávat rozumy. Tohle duo Valachová - Marksová nadělalo tolik bordelu, že se mi z nich chce zvracet. A úplně to zabili inkluzí.... No jo norské prachy jsou norské prachy co Valachová Rv

7 0
možnosti
DD

Zmizí dříve, než doputují do školy. Tak je to prosté. Dejte ty peníze k dispozici ředitelům s omezením kolik smí jít na mzdy a nezmizí.

Současná praxe ovšem je, že se zorganizuje z důvodu "výhodnosti" jedna velká zakázka pro více škol. Ta výhodnost spočívá v tom, že ve finále škola dostane "zadarmo" nesmyslně předraženou věc/vybavení. Ta genialita je v tom, že se jedná o peníze, které nebyly "začleněny" do rozpočtu školy. Ředitelé tedy o ničem nerozhodují - ani o tom, zda se jim to koncepčně pro školu hodí. Stojí tak před prostým dilematem - když budu brblat = nedostane škola nic, když nebudu brblat = škola něco dostane, co nějak použije a to je lepší než drátem do oka. Toto financování jde mimo rozpočet školy, pokud by chtěl vybrat vhodnější variantu, kdy by, nedej Bože, něco ušetřil, tak to nijak neovlivní. Tím je mu to šuma fuk a nebrble. Kdyby brblal => nedostane škola nic.

Před zhruba 10 lety to bylo tak, že ředitelé dostali k dispozici peníze, dělali výběrové řízení a nakupovali v souladu s koncepcí své školy. Díky tomu škola za cca 400 tis. Kč zařídila PC učebnu s 27 počítači, kdežto s novým "výhodnějším" systémem organizování zakázek pro více škol z peněz nepřidělených do rozpočtu školy tato získala za směšných tuším 750 tisíc Kč cca 20 dětských tabletů + školení, kdy externí školitel zkoprnělým učitelům předčítal z nápovědy obsažené v tabletech a na jakýkoliv dotaz odpověděl, že to musí zjistit, páč problematice nerozuměl. Ovšem pozor - na stole musela být EU vlaječka a muselo se pořídit dokumentární foto, že tam skutečně byla. Pro ředitele a školu se tedy jednalo o tablety "zadarmo" proto nebrblali na téma, že jsou nesmyslně předražené a že za ty prachy by pořídili více vhodnějších tabletů a ještě navíc zasíťovali celou školu WiFi ... Dalo by se pokračovat, ale už tak mám dost potíží :-).

Tak je to prosté paní Valachová .... kapišto?

5 0
možnosti
MK

V poslední větě učitele vyzyvate, aby to zkusili JEŠTĚ vydržet. Vydržet co? Jak dlouho? Dáváte jim naději, že se situace zlepší?

0 0
možnosti
Foto

Kam? Pro jistotu se mrkněte do peněženky, jakož i dam a pánů kolegů.

Že by genderová varianta pan Ratha? ;-D

Nejlepší informace by měl mít vrátný a školník. Ti vědí vše. ;-(

5 0
možnosti
Foto

Trochu čísel: V rámci OECD se ČR zavázala financovat školství podílem 6%. Reálný průměr zemí OECD je 5,1%. ČR na vzdělání dává 3,7% HDP, což je na chvostu zemí OECD a předstihují nás leckteré rozvojové země. V absolutních číslech činí dluh státu vůči mladé generaci cca 65 miliard ročně. Do tohoto stavu dokormidlovaly ČR vlády ČSSD. Neděkuji, není zač. Na druhou stranu zkuste spočítat, kolik přibylo vyhlášek a různýách norem podzákonného charakteru, kterými se musí řídit vedení školy, a jaká je životnost takových norem. Je to chlív čítající několik tisíc stran, který kvůli kreativitě lidí, jako jste vy, nevydrží v platnosti ani jeden celý školní rok. Příčemž naprostáý většin z těch opatření čistě škodí, další č ást je prostě nadbytečná. Ministryně, která za sebou nechala to, co vy, by se měla ztratit někam do ústraní a okopávat ředkvičky na zahrádce a neškodit dále v resortu, jemuž nerozumí.

8 0
možnosti

Možná by stálo za to zmínit i kolik bylo otevřeno nových prapodivných studijních oborů, jejichž absolventi těžko seženou uplatnění v praxi.

Jen se ještě zeptám: můžete uvést alespoň některé rozvojové země, které dávají na školství více peněz než u nás?

2 1
možnosti
VH

Odpověď byste měla znát Vy. Stejné stížnosti byly i za minulé vlády.

4 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 33,29
  • Průměrná čtenost 4453x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik