Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Škudlení na školství? Miliarda sem, miliarda tam není k dispozici na hloupé nápady, tak je to hned škudlení? Kolik miliard by bylo dost? Bylo by vůbec někdy dost? A čím víc miliard, tím víc byrokracie, hlášení o každém nesmyslu, na každého učitele dvacet úředníků periodicky vykazujících hlášení, pořád stejná písnička, miliarda sem, miliarda tam, však z cizího krev neteče. A v neposlední řadě ta pitomost s hospodářskou činností výzkumných organizací, jejíž sledování nemá hlavu patu, ale to už je nad rámec Vašich povzdechů ve smyslu dejte víc, protože nikdy nebudu mít dost. A dejte víc a ještě víc a budeme platit vzdělání i těm, kteří o to nestojí.

1 0
možnosti

Madam, učitelé možná nejsou vyhoření, ale zmožení těma nesmyslnýma kravinama, co se na ně valí den co den.

2 0
možnosti

J63i10r86i 56D68v64o27r86a72k

24. 8. 2017 16:11

Jednoduche, vinit hlavne ministra financi, ze "mi na to nedal prostredky"... Pokud jste se s nim take domluvila, ceho chcete dosahnout a za "kolik", je to v poradku. Celkem jasny prispevek. Co si ale nedokazi predstavit je to, jak davate svoje deti do skol, "postizenych" inkluzi. To je vas nejvetsi a neomluvitelny omyl. Take "vase" prace...!![>-]

2 0
možnosti

Aplikace platby za "třídu" má možná smysl pro podporu nepopulárních středoškolských oborů v době nedostatku žáků (nejsou to studenti!) a dává možnost se například "flákajících se" žáků "beztrestně" zbavovat. Pro ZŠ je ale zcela nesmyslná. A vzhledem k tomu, že balík pro školství neporoste, je jasné, že budou placeny SŠ na úkor ZŠ (šéf Unie CZESHA to v rozhlasovém rozhovoru ocenil na potřebu 15 miliard na vyrovnání), kde začínají být přeplněné první ročníky, na které školy dostanou díky změně méně. Systém, ve kterém ředitelé ZŠ dlouhá léta dokázali školy finančně uřídit bez ohledu na demografickou křivku, bude nahrazen systémem, který bude dražší, protože ředitelé celkem logicky budou chod školy v mezích možností optimalizovat pro dosažení maximálního příjmu (a dovedu si představit celou řadu možných negativních dopadů). A opět protože celkový objem bude stejný, ti s menší možností optimalizace na to doplatí. Na ZŠ totiž honba za žáky prakticky neexistuje. V kritických regionech, jako je okraj Prahy a prstenec kolem ní, se podle mne krize ještě prohloubí i po výstavbě nových škol. A protože nejsou dodnes známy parametry rozdělování dle nového systému, je jakékoli vychvalování jen jalovou pejchou exministryně. Tabulka výpočtů plateb pro ZŠ v důvodové zprávě k projednávání novely ve Sněmovně ukázala jasně očekávatelné problémy.

0 0
možnosti
Foto

Podle článku, je paní exministryně vedle jak ta jedle.

Místo odstátnění a odbyrokratizování školství, místo zkrácení povinné školní docházky, se snažila ještě více utáhnou šrouby.

Benzínem se ale požár hasit nedá.

4 0
možnosti

Paní ministryně, udělala jste obrovský kus práce, jde jen o to, že část české veřejnosti je silně podinformovaná o všem, co se u nás děje. jak doma tak i ve světě. Je častována nesmyslnými výroky mnohých současných a většiny bývalých politiků a tak nemá ani ponětí o co vlastně jde. BOHUŽEL.

Podle mne by se ministerstvo mělo i velmi starat o vzdělanost obyvatelstva nešířenou ve školách ale i vzdělanost šířenou pro dospělé, tedy osvětou, komentáře skutečných odborníků na témata dnešní doby, aby náš podinformovaný národ měl vůbec šanci chápat, co se děje, a nenechal se ohloupnout pěkně znějícími slovíčky o ničem.

1 3
možnosti

V tomto pripade nejde o ucitelske platy. V tomto pripade jde o to, ze rada tech zaku na takovem oboru nema co delat. A protoze skoly to nezajima a jejich produkt je zavadny, pak nemaji pravo na existenci ani tyto skoly. Bohuzel neni paka, jak to zaridit.

1 1
možnosti

jak se vám paní ministryně snažila bezúspěšně vysvětlit, jde o peníze, protože, když škola nějakého žáka nepřijme, nedostane za něj peníze. A tak ředitel nemůže vyplácet učitelům výplaty. A JAK BY SE LÍBILO VÁM, KDYBYSTE MĚL NEPLACENOU DOVOLENOU A MUSEL BYSTE JÍT V DOBĚ DOVOLENÉ NA PRACÁK?? Spousty kantorů to tak mají. To je další systém jak zničit školství a UDRŽOVAT NÁROD V PŘIMĚŘENÉ TUPOSTI...pomocí slabých učitelů, protože kde se bude hlásit na učitelování, když bude vědět, že na každé prázdniny se musí hlásit na pracáku???

1 2
možnosti
Foto

Je úplně jedno, kolik do toho nasypete peněz, nebo co za reformy vymyslíte, protože tím stejně ten systém nezlepšíte.

Základem všeho je svoboda volby a možnost produkce nových a nových forem vzdělávání. To je to, co stát nikdy nebude mít a proto bude vždy selhávat.

1 1
možnosti

nesmysl, nejlepší školy jsou ty, které stojí nejvíce.........stačilo by dát ředitelům otevřený účet, ať si s penězi nakládají jak chtějí, s jediným cílem a to je maximální počet maximálně vzdělaných osob. A kontrolovat výstupy, pomocí přijímacích zkoušek a pomocí maturit a pomocí občasných nařízených testů mimo tyto zkoušky.

A PAK provést statistiku úspěšnosti a těm neúspěšným omezovat finance a těm úspěšným ještě přidávat finance.

A ještě maličkost kolik nových forem výuky 1+1 potřebujete? nebo i 10+10, a kolik nových forem výuky potřebujete na vysvětlení minulého času, a chemické periodické tabulky....nemluvte o věcech o kterých očividně nemáte potuchu

0 2
možnosti
Foto

Ale paní Valachová, vznik tohoto stavu vám opravdu nikdo nedává za vinu. Ale ten jste znala ještě před svým nástupem na ministerstvo. A místo rázného řešení jste volila kosmetické úpravy.

Sama přece nevěříte tomu, že změna systému financování na těch nejhorších školách cokoli zlepší! Vy přece víte, že řadu z nich je třeba bez náhrady zlikvidovat. A že to lze udělat třeba zveřejněním podrobného žebříčku úspěšnosti škol což rychle způsobí, že pro nedostatek zájemců samy zaniknou.

Ale to jste neprosadila - to vám máme za zlé.

0 0
možnosti

ve školství nejde dělat rázná rozhodnutí ale pomalu krok za krokem.........revoluční změny se vždy všemu vymstily, jen rozumná evoluční posloupnost vede k požadovanému cíli.

Kdykoliv si milý pane představíte jakýkoliv soubor čehokoliv, vždy bude jisté procento na chvostu..to nám říká GAUSSOVA křivka...jde jen o to jak hluboko je to procento neznalostí v porovnání s jinými, tedy s jinými státy.

Vždy je určité procento doktorů nejhorší, vždy je určité procento řidičů nejhorší, vždy je určité procento holičů nejhorší, ale jde o to na jaké výši ve srovnání s jinými.........

A tak paní Valachové nemůžete mít za zlé nic, ,pokud se nad věcí zamyslíte trochu lépe

Jestliže bez náhrady zavřete nějaké školy, pak nutíte rodiče aby přestali chodit do práce, protože budou muset vozit děti někam jinam..........a zvýší to jejich mandatorní rodinné výdaje..........nevím, jak moc by se tohle opatření líbilo vám, kdyby vás postihlo. STÁT musí poskytovat základní VZDĚLÁNÍ A I VZDĚLÁNÍ STŘEDNÍ PLOŠNĚ. Ne jen někde. PŘEDSTAVTE SI, ŽE BY DĚTI Z Brna musely na výuku do Prahy. Jen jako příklad.

0 1
možnosti

Maturitu nemůže mít každý, ani tu státní, jak je vidět.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS