Děkujeme za pochopení.
M28i79r45o50s47l50a62v 19B37á49r85t16a
Paní Valachová, Váš názor je mi velmi sympatický. Ale, proč je tedy dnes, i díky Vám, tolik středních a vysokých škol, které, kdyby nebyly, tak se vůbec nic nestane? Ministerstvo školství pak požaduje další a další peníze na další a další nepoužitelné absolventy. Tito absolventi by mohli být dobrými řemeslníky nebo pracovat dobře v jiných oblastech i bez maturity nebo i s maturitou použitelnou v jejich oboru. Plánované hospodářství bylo prostě lepší. Kapacita, množství i struktura škol odpovídaly potřebám hospodářství. Když chce dnes někdo studovat třeba antropologii komiksu, tak ať si to zaplatí.
Každý chce mít VŠ nebo alespoň SŠ, protože si myslí, že bude mít život jednodušší. To určitě platí o humanitních oborech, kde se vzdělávají zaměstnanci pro úřady a různé neziskové a jiné, technicky nenáročné organizace. Tam skutečně matematiku nepotřebují, maximálně použijí tak akorát kalkulačku.
Např už před několika lety se psalo, že jen v energetice prý chybí 15 000 odborníků. Co s tím budete dělat? Mají přijmout kulturology, sociology, filosofy, psychology, politiky apod.?
E22v40a 52S82v88o39b60o30d58o50v73á
Gymnaziální výuka vždy nabízela (a na mnoha gymnáziích dosud nabízí) alternativu k matematice v podobě nejméně tříleté výuky latiny. Náročná syntax naučí studenty spolehlivě logicky myslet, nebo jim dá na vědomí, že nemají schopnosti pro tradiční vysokoškolské studium.
Pro gymnazisty by měla existovat volba mezi matematikou a latinou (nikoli živým jazykem, kde je úspěšnost založena na schopnosti konverzovat).
M20i58r11o24s36l97a88v 13B96á87r57t37a
Je to Váš názor. Ale alternativa k matematice prostě neexistuje. Ale nikdo také nikomu nebrání, aby se učil latinu. Můžete mi ale říci, kde se latina uplatní v praxi (kromě lékařských oborů a snad i v archivnictví apod.)? Např. francouzština, španělština nebo italština Vám dají totéž co latina a navíc je to v životě mnohem použitelnější než latina. A ne každý ji může uplatnit ve šroubárně jako Plha.
J48i71r81k58a 82L68i31b28e40ň39s83k94ý
Patřím k těm, kteří si myslí, že povinná matematika k maturitě je nesmysl. Z prostého důvodu - matematika je věc nadání, a kdo ho nemá, tomu bude stejně houby platné, že nějak maturitu navrčí, opíše, se štěstím proleze. Matematika jako nástroj má smysl, když jí člověk disponuje přirozeně.
M61i92r37o15s30l53a34v 96B77á16r34t90a
Ano, matematika je věc nadání víc než jiné předměty. Nemyslím si tedy, že všechny střední školy by měly mít maturitu z matiky stejnou. Třeba zdravotní sestra musí mít jiné znalosti matiky než gymnazista, který se připravuje na ČVUT. Měla by ale určitě umět připravit nějaký roztok nebo zanést teplotu do grafu.
Ale nevím, proč by měla společnost stejnou částkou financovat školy nebo obory, z nichž vyjdou budoucí úředníci, herci apod. (těch je obrovský přebytek), a školy, které jsou náročnější - technické, lékařské apod. Takových absolventů je zase velký nedostatek.
J46i35r35i 20D47v45o88r28a63k
Myslim si, stejne asi jako vetsina, ze matematika k Maturite patri. Nechapu ale, proc se tim ma zabyvat USTAVNI SOUD
L12u13b21o17š 79K76r60i36m32l
Vazena pani Valachova, marne premyslim, jak chybejici maturita z matematiky ovlivnila me spoluzaky ze stredni odborne skoly, protoze vetsina z nich dosahla na vysoke manazerske posty v oboru i bez nasledneho titulu ze skoly vysoke. Mozna to bude tim, ze nase znalosti po maturite presahuji znalosti dnesnich Bc i mnoha Ing. On dnes nikdo nestoji o cloveka bez znalosti a maturita z matematiky na urovni znalosti zaka zakladni skoly cestou opravdu neni. Jen mohu doufat, ze jiz nedostanete prilezitost devastovat skolsky system pokusy soc. inzenyrstvi.
L43u80k73á15š 62W43a70g82n82e53r
Myslím si, že všechno co píšete je pravda. Ale také si myslím, že povinná maturita z matematiky je sice malý, ale alespoň nějaký krok správným směrem. Samozřejmě, že upadající školství to nezachrání, ale o tom článek nebyl.
J62i60ř59í 42H46r89d22l56i42č21k79a
Maturita je ukončení středního vzdělání měla by být stejně náročná pro všechny. Učební obor je ukončen Výučním listem. Ti, kteří se cítí, že mají na více mohou studovat třeba dálkově. Přece nejde o to, aby měl každý maturitu, ale aby ze škol vycházeli kvalitně připraveni budoucí vysokoškoláci stejně jako zednící, elektrikáři ,kadeřnice s výučním listem
R49o65s40t58i88s25l96a49v 75C72a69h54a
V zemi, kde se kdejaka rado-by-celebrita chlubi verejne v TV, ze byla vzdy tupa na matematiku, to asi jine nikdy nebude. Nenavist k matematice se ve spolecnosti stava spise prednosti, nez nedostatkem. Zajimave je, ze ty rado-by-celebrity se nikdy nechlubi, ze jsou tupe na zemepis a ze si vzdycky myslely, ze Berlin je hlavni mesto Francie, nebo ze netusi, jak psat y/i.
L72u53k27á40š 71W90a49g64n62e45r
Hezky napsané. Ještě bych si rád přečetl, z jakého důvodu je matematika tak neoblíbená u značné části naší populace. Já tomu nikdy nerozuměl. Samozřejmě jeden má rád to a druhý zase ono, ale jak došlo k tomu, že zrovna matematika je takovej univerzální strašák? Obzvlášť ta na základní a střední škole si myslím ani není až tak náročná, aby vzbuzovala tolik hrůzy. To je něco, co mi vždycky vrtalo hlavou.
R65o13s52t70i73s26l67a30v 27C25a51h48a
Proc? Protoze velka cast zaku pristupuje ke skole jako k biflovaci zalezitosti - naucit se na pisemku a zapomenout. To funguje u skoro vsech predmetu.... A matematika jim neni.
- Počet článků 139
- Celková karma 32,72
- Průměrná čtenost 4453x