Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Paní Valachová, Váš názor je mi velmi sympatický. Ale, proč je tedy dnes, i díky Vám, tolik středních a vysokých škol, které, kdyby nebyly, tak se vůbec nic nestane? Ministerstvo školství pak požaduje další a další peníze na další a další nepoužitelné absolventy. Tito absolventi by mohli být dobrými řemeslníky nebo pracovat dobře v jiných oblastech i bez maturity nebo i s maturitou použitelnou v jejich oboru. Plánované hospodářství bylo prostě lepší. Kapacita, množství i struktura škol odpovídaly potřebám hospodářství. Když chce dnes někdo studovat třeba antropologii komiksu, tak ať si to zaplatí.

Každý chce mít VŠ nebo alespoň SŠ, protože si myslí, že bude mít život jednodušší. To určitě platí o humanitních oborech, kde se vzdělávají zaměstnanci pro úřady a různé neziskové a jiné, technicky nenáročné organizace. Tam skutečně matematiku nepotřebují, maximálně použijí tak akorát kalkulačku.

Např už před několika lety se psalo, že jen v energetice prý chybí 15 000 odborníků. Co s tím budete dělat? Mají přijmout kulturology, sociology, filosofy, psychology, politiky apod.?

0 0
možnosti
ES

Gymnaziální výuka vždy nabízela (a na mnoha gymnáziích dosud nabízí) alternativu k matematice v podobě nejméně tříleté výuky latiny. Náročná syntax naučí studenty spolehlivě logicky myslet, nebo jim dá na vědomí, že nemají schopnosti pro tradiční vysokoškolské studium.

Pro gymnazisty by měla existovat volba mezi matematikou a latinou (nikoli živým jazykem, kde je úspěšnost založena na schopnosti konverzovat).

0 2
možnosti
MB

Je to Váš názor. Ale alternativa k matematice prostě neexistuje. Ale nikdo také nikomu nebrání, aby se učil latinu. Můžete mi ale říci, kde se latina uplatní v praxi (kromě lékařských oborů a snad i v archivnictví apod.)? Např. francouzština, španělština nebo italština Vám dají totéž co latina a navíc je to v životě mnohem použitelnější než latina. A ne každý ji může uplatnit ve šroubárně jako Plha. ;-D

0 0
možnosti
JL

Patřím k těm, kteří si myslí, že povinná matematika k maturitě je nesmysl. Z prostého důvodu - matematika je věc nadání, a kdo ho nemá, tomu bude stejně houby platné, že nějak maturitu navrčí, opíše, se štěstím proleze. Matematika jako nástroj má smysl, když jí člověk disponuje přirozeně.

1 1
možnosti
MB

Ano, matematika je věc nadání víc než jiné předměty. Nemyslím si tedy, že všechny střední školy by měly mít maturitu z matiky stejnou. Třeba zdravotní sestra musí mít jiné znalosti matiky než gymnazista, který se připravuje na ČVUT. Měla by ale určitě umět připravit nějaký roztok nebo zanést teplotu do grafu.

Ale nevím, proč by měla společnost stejnou částkou financovat školy nebo obory, z nichž vyjdou budoucí úředníci, herci apod. (těch je obrovský přebytek), a školy, které jsou náročnější - technické, lékařské apod. Takových absolventů je zase velký nedostatek.

0 0
možnosti
JD

Myslim si, stejne asi jako vetsina, ze matematika k Maturite patri. Nechapu ale, proc se tim ma zabyvat 8-oUSTAVNI SOUD8-o?!!

3 0
možnosti
LK

Vazena pani Valachova, marne premyslim, jak chybejici maturita z matematiky ovlivnila me spoluzaky ze stredni odborne skoly, protoze vetsina z nich dosahla na vysoke manazerske posty v oboru i bez nasledneho titulu ze skoly vysoke. Mozna to bude tim, ze nase znalosti po maturite presahuji znalosti dnesnich Bc i mnoha Ing. On dnes nikdo nestoji o cloveka bez znalosti a maturita z matematiky na urovni znalosti zaka zakladni skoly cestou opravdu neni. Jen mohu doufat, ze jiz nedostanete prilezitost devastovat skolsky system pokusy soc. inzenyrstvi.

0 0
možnosti
LW

Myslím si, že všechno co píšete je pravda. Ale také si myslím, že povinná maturita z matematiky je sice malý, ale alespoň nějaký krok správným směrem. Samozřejmě, že upadající školství to nezachrání, ale o tom článek nebyl.

3 0
možnosti
Foto

Maturita je ukončení středního vzdělání měla by být stejně náročná pro všechny. Učební obor je ukončen Výučním listem. Ti, kteří se cítí, že mají na více mohou studovat třeba dálkově. Přece nejde o to, aby měl každý maturitu, ale aby ze škol vycházeli kvalitně připraveni budoucí vysokoškoláci stejně jako zednící, elektrikáři ,kadeřnice s výučním listem

5 0
možnosti
RC

V zemi, kde se kdejaka rado-by-celebrita chlubi verejne v TV, ze byla vzdy tupa na matematiku, to asi jine nikdy nebude. Nenavist k matematice se ve spolecnosti stava spise prednosti, nez nedostatkem. Zajimave je, ze ty rado-by-celebrity se nikdy nechlubi, ze jsou tupe na zemepis a ze si vzdycky myslely, ze Berlin je hlavni mesto Francie, nebo ze netusi, jak psat y/i.

2 0
možnosti
LW

Hezky napsané. Ještě bych si rád přečetl, z jakého důvodu je matematika tak neoblíbená u značné části naší populace. Já tomu nikdy nerozuměl. Samozřejmě jeden má rád to a druhý zase ono, ale jak došlo k tomu, že zrovna matematika je takovej univerzální strašák? Obzvlášť ta na základní a střední škole si myslím ani není až tak náročná, aby vzbuzovala tolik hrůzy. To je něco, co mi vždycky vrtalo hlavou.

2 0
možnosti
RC

Proc? Protoze velka cast zaku pristupuje ke skole jako k biflovaci zalezitosti - naucit se na pisemku a zapomenout. To funguje u skoro vsech predmetu.... A matematika jim neni.

1 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 32,72
  • Průměrná čtenost 4453x
Právnička, bývalá politička, nyní Za sklem. Za sklem je organizace, která pomáhá lidem s poruchami autistického spektra, aby mohli žít, pracovat a vzdělávat se v běžném prostředí.

Seznam rubrik