Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H54a80n29a 77V62l17k59o64v76á 9625744162404

Ta změna "náhody" na ukotvení v zákoně dává školkám povinnost takové děti přijímat.

A protože jednak se školkami spolupracuji a druhak jsem vychovala dvě děti vím, že mezi dvouletým a čtyřletým dítětem jsou nebetyčné rozdíly v motorice, sebeobsluze....A do toho třídy se třiceti dětmi.

Nezlobte se paní Valachová, ale tyhle zákony vymýšlejí a schvalují lidé, kteří o praxi nemají ani páru.

Když už jste chtěli vyjít vstříc zaměstnaným matkám, měli jste se vrátit k praxi jeslí.

+1/0
7.7.2017 16:48

P77e56t54r 61S36k57á64c68e45l 6934349199

Myšlenka si vždy utržila ostudu, když se uchýlila od záměru. A jaký je, paní autorko, záměr nového předpisu? Přibližujeme se jím s tomuto tvrzení(?):

"Mužje sloup stanu, žena jeho plachtou a děti jsou provázky, kteréstavbu spojují" » Arabské přísloví.

0/0
6.7.2017 16:07

K92a49t55e45ř46i86n15a 31T64y37c26o19v86á 9310511516525

nesouhlasím s tvrzením, že by pobyt v dobrém zařízení byl dvouletým dětem na škodu. naopak. vedla jsem miniškolku, kde byly i mladší děti, většina z nich jen na dopoledne a většina ne na celý týden. velmi jim pomohl příklad starších dětí a kolektivu obecně. lépe se rozvíjely motoricky i sociálně, měly lepší slovní zásobu. a naučily se, že máma sice chvíli nebude, ale přijde a bude se na ně těšit. ale předpokládá to tak 4 takto staré děti na jednu chůvu, protože hygiena a spaní se řeší trochu jinak, než ve standardní školce a řadu z dětí bylo třeba ze začátku přikrmovat a v klidu zvykat na režim. to pro státem zřizované školky není finančně ani prostorově dosažitelné. kdo promyslel prováděcí předpisy a kde se vezmou peníze na zajištění takového projektu? už povinné přijetí pětiletých rozhodilo fungování školek. ředitelky musí držet místo potenciálním zájemcům a odmítat tříleťáky, kteří mají ve školce sourozence a jejichž rodiče by školku potřebovali. řada pětiletých dětí bude chodit do školky, protože musí - 2x měsíčně, zbytek "promarodí". a to nemluvím o dětech z nepřizpůsobivých rodin, které jsou postrachem rodičů i učitelek. ti budou problematičtí, ať budou chodit, nebo ne - krádeže, šikana, problém s autoritou. mysleli jste s tvůrci zákona na to, jak podobné problémy řešit? dobrý kantor, který dnes učí ve školce, za tu žebračenku, je svatý. ale i svatým nevydrží vnitřní síly donekonečna. takže výsledek bude horší školství, protože do něj budou chodit lidi bez zájmu o obor, kteří budou chtít pracovní dobu jen přežít a nenadřít se.

+3/0
3.7.2017 23:23

P14a56v20e71l 67B26a35r45t77o38k 9758870542983

Jasně vy nenařizujete školku dvouletým dětem, ale pětiletým ano.

To je dobře, že jste z té vlády byla vyhozena a doufejme, že se už nikdy nevrátíte.

A mimochodem ty vaše tanečky v době odcházení z ministerstva byly pěkně trapný.

Sbohem.

+7/0
3.7.2017 22:20

V45i81l89é57m 85B94a36r59á53k 4876837889366

KateřinaValachová si zasloužila vyhazov z vlády již dávno, protože dělala pravýopak toho, co české školství potřebuje. Neudržitelně navýšila jeho budoucí nárokyvůči státnímu rozpočtu, učitelům přidala papírování a založila na sníženíúrovně základních škol „inkluzováním“ dětí, jejichž rodiče místo výchovy shání prosvé potomky „papír na hlavu“.

Nechci platit zbytečné asistenty pro nevychované děti. Nechci, aby moje děti vinou inkluzování mělo ještě horší vzdělání než dnes. Nechci, aby moje děti byly ohrožovány agresory, kteří jsou omlouváni „papírem na hlavu“.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=502753

Výroky "chci mít dítě, ale zároveň se realizovat mimo rodinu" jenom maskuje postoj, že dítě je na obtíž. Je to úplně stejné (jenom se tomu dává jakoby vyšší mravní náboj) jako říci, že chci mít dítě, ale chci zároveň chodit do hospody. A státe zařiď!

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=501658

+11/−1
3.7.2017 20:49

P14e49t15r 25K85o95r51e20c58k55y 2793267603101

Naprostý souhlas s Vašim textem, lépe bych to rozhodně nenapsal, po takovýchto politicích zůstává jen smutné dědictví. Inkluze je děsivý akt. Problém je, že tato paní nemá žádnou schopnost sebereflexe a navíc se cítí po svém odstoupení jako bájný rek.

+3/0
4.7.2017 6:59

V46ě10r14a 24V73l77č42k89o59v43á 3431666613264

Pche.

0/0
3.7.2017 17:57
Foto

D10a16l15i55b81o29r 82B35a29r81t94o71š 5924970987809

Já se musím jen opakovat...chtělo to, lidem tato fakta říci mnohem dříve a nedovolit tak pokoutným žurnalistům vytvářet protivládní nálady a vše prezentovat jako chybu.....

Kdyby lidé věděli, jak byl tento zákon myšlen, určitě by nepsali petice. Píší je jen z nevědomosti, o které jsem právě něco napsal do diskuze blogu Jiřího Turnera....

Zákony se lidem musí vysvětlit hned a nejlépe v TV pokud česká TV nerflektuje, je nutné si udělat vlastní kanál na youtube a tam vše v klidu vysvětlit....a ještě je nutné lidem říkat, kde ten kanál na youtube najdou a jak...a je nutné to mít na stránkách ministerstva......tak aby se lidé mohli informovat...a zákony musí být vysvětlené LIDŠTINOU a ne právničtinou, tomu pak skoro nikdo nerozumí a nejméně pak právníci.......

Chce to mluvčího ministerstva, který skutečně něco dělá....tedy vše prezentuje, vysvětluje a to dříve než vůbec nějaké pomluvy a kontra-petice vůbec vzniknou....sebere se tím vítr plachet, těm kritikům, a ušetří spousta času tím, že nebude nutné sepisovat petice...............

0/−2
3.7.2017 16:31

R84o43s22t26i93s68l92a53v 50C32a73h86a 6483977207391

Na druhou stranu - kazdy ma moznost si zakon precist. A ucitele jsou VS vzdelani lide, ti by cist meli umet, ne? Nebo jim musi vsechno nekdo prezvykat? I ten nejvetsi hlupak z toho, co bylo v mediich prece musel pochopit, ze skolka pro dvoulete deti povinna neni, pro posledni rok pred skolkou je (s moznosti domaciho vzdelavani a prezkouseni ve skolce). Bylo prece srozumitelne receno, ze povinnost vytvorit dostatek mist pro dvoulete deti se tyka obci a neznamena to, ze by ty deti tam musely byt. Vzdyt i bojovnici proti skolce od dvou let (mimojine i prezident) rikali, ze je to nesmysl, protoze nikdo nevi, kolik tech deti bude, kdyz se jeste nenarodily. To, ze stejny argument by slo pouzit pro trilete, ctyrlete, atd. si nejak neuvedomuji.

0/0
3.7.2017 16:44
Foto

D24a32l36i32b35o96r 30B88a16r47t11o33š 5384390657259

skutečně nemusí každý rozumět právničtině..to je velmi zvláštní odrůda jazyka, za další je celkem normální se spolehnout, že žurnalista v novinách v TV či v rozhlase udělal svou práci dobře a informuje správně........když bychom měli po každém jeho práci dělat znovu, protože předpokládáme, že to udělal špatně...tak se nikdy nikam nedostaneme........

A pak je veliký rozdíl mezi makroekonomickým pojetím a tím lokálním...v makroekonomickém pojetí víme, že se u nás rodí asi tak 100 000 dětí ročně...v celé republice..ale nikdo nikdy nezaručí, že každý rok bude ve stejné oblasti stejný počet dětí, a to dává zabrat všem úrovním školní výchovy....až včetně středních škol....VŠ jsou na tom trochu jinak..ale lze opět odvodit, že řekněme, 30 až 40 procent těchto dětí se dostane na VŠ každým rokem takže musíme VŠ koncipovat tak, aby měli dost financí na cca 120 až 150 tisíc studentů plus několik dalších mnoho tisíc dálkařů a ještě i pro osvětu a šíření vědění pro prostou veřejnost...či pro programy univerzit třetího věku..........

Já osobně jsem také proti jakékoliv povinnosti dávat děti do školky v jakémkoliv věku, krom posledního roku před školou, aby si zvykly na kolektiv........

Takže v podstatě se zde shodneme..........jen si myslím, že je na ministerstvu dost lidí na to, aby někdo z nich byl pověřen prací s veřejností a všechny takovéto zákony dokázal lidsky vysvětlit...tedy převést právnickou řeč zákona do lidské podoby....tak aby tomu rozuměl starosta každé vísky a aby maminky neměly strach co se to na ně hrne.........

A teď tacheles....proč si myslíte, že tedy lidé píší takovéto petice? z čeho čerpali? a proč je na to někdo vůbec navedl?

Já se domnívám..i za cenu že se mýlím, že je to dezinformační práce médií...........ale klidně mne můžete vyvézt z omylu........

0/0
3.7.2017 18:04

R94o89s49t88i25s39l52a23v 67C17a45h52a 6153607977961

Obavam se, ze je do spise dezinformacni prace autoru petice. Budete se divit, ale ja jsem cerpal sve informace z medii, takze tam problem nebude.

Je otazka, co je SKUTECNYM cilem tech petici. Vezmete si, ze minuly (nebo predminuly) tyden se psalo o petici 21 tisic ucitelu proti kariernimu radu. Proc byla ta petice az ted, kdyz zakon

- schvalovala vlada, mozna jeho vladni zneni meli k dispozici i zastupci ucitelske verejnosti, treba odborar Dobsik, ktery ted proti zakonu horuje

- byl projednan ve Snemovne (a predpokladam, ze tam byla 3 cteni)

- byl projednan v Senate

a teprve pri znovuprojednavani ve Snemovne (po vraceni od Senatu s pozmenovacimi navrhy) se vytahne takova masivni petice. Zvlastni.

+1/0
3.7.2017 18:12
Foto

D56a97l50i14b90o60r 79B61a14r81t60o78š 5724130147609

nemám potuchu..ale vy mi to určitě můžete říci...........

0/0
3.7.2017 18:17

R16o44s44t35i40s13l92a70v 26C75a34h38a 6503327477121

:-) to opravdu neumim. Proto jsem polozil recnickou otazku.

0/0
3.7.2017 18:25
Foto

D56a50l52i76b35o82r 63B26a26r46t84o63š 5324180787429

tak je nás více a nejsem v tom sám.........:-)

0/0
3.7.2017 18:45

R75o42s58t43i43s32l71a27v 56C28a65h87a 6133387187371

Akorat Vy mate pocit, ze za to mohou media, pripadne MSMT. Ja myslim, ze je to v necem jinam.

Vzpominate si, Zeman ten zakon, ktery obsahoval skolku pro dvoulete nechtel podepsat. Pritom pred volbami rikal, ze veto je az zoufaly posledni pokus, ze bude chodit vysvetlovat do Snemovny. Myslim, ze to tehdy neudelal.

0/0
3.7.2017 18:51
Foto

D56a76l24i56b85o66r 75B51a21r36t56o97š 5364600227829

ano ten pocit mám...........a dokážete mi ho logicky vyvrátit..abych převzal váš pocit?

A ano myslím si totiž, že je nutné lidem vysvětlovat...jsem kantor a vysvětloval jsem celý život..........a vím jak je to důležité............a i tohle mi můžete zkusit vyvrátit......

0/0
3.7.2017 18:55

R41o11s65t33i74s29l45a67v 46C24a67h97a 6363857117691

Nasel jsem si tu petici, zrejme je to tato:

https://e-petice.cz/petitions/pani-ministryne-dvoulete-deti-do-skolky-nepatri-.html

Autori jsou nepochybne odbornici, ale asi nikdy nemeli problemy samozivitelky, ktera nutne potrebuje do prace....

0/0
3.7.2017 20:12
Foto

D60a27l87i79b95o51r 84B77a15r96t31o60š 5894700607339

díky , příležitostně se na ni podívám...........

0/−1
3.7.2017 20:21

J53o46s51e45f 90H93e69j58n49a 2384540266166

Rád plavu proti proudu a asi i proto napíšu, že si vašich stanovisek vážím. Nemusím s vámi vždy souhlasit, ale vnímám vás jako rovnou političku.R^

+1/−1
3.7.2017 14:01

P57e63t41r 39S14k22á57c55e24l 6614809209

Taky si vážíte paní autorky za to, že podle ní je petice "mimo mísu"? Tedy nikdo nesmí mít jiný názor, třeba i na závadný návrh zákona? Jak taková osoba může sloužit a naslouchat přitom lidem? Vlastně nemůže, již neslouží a nastoupit by měla nová generace, smýšlející jinak, líp...R^

+1/0
6.7.2017 16:04

Z94b72y50n75ě98k 25H11a32l72u37z77a 5453720248442

Našemu školství by nevíce prospělo zrušení ministerstva školství.

+4/0
3.7.2017 13:21

F21r39a26n64t22i80š65e56k 51P16e97t19r59í64k 6605121694521

Bohužel autorka v době ministrování nezrušila žádný úřad , nezmenšila ministerstvo, nezrušila zbytečné směrnice a zákony ani ne zkrátila povinnou školní docházku.

+3/0
3.7.2017 10:47

L29u88m70í95r 30V71i91t81h11a 2717467336242

Vaše čeština svědčí o tom, že zkracovat školní docházku rozhodně účelné není.

+3/0
3.7.2017 12:30

R74o91s40t91i97s72l55a81v 11C45a17h89a 6723387727811

A jaky by melo smysl zkracovat povinnou skolni dochazku (odhledneme-li od toho, ze se prodlouzila smerem k poslednimu roku skolky, a odhledneme-li od toho, ze to neni povinna dochazka, ale povinne vzdelavani)? Aktualne konci v cca 15 letech. Dite stejne NEMUZE podle zakona zacita pracovat drive (az na vyjimky, ktere se slozite resi, jako napr. detsti herci, apod.).

Kdyby koncila skolni dochazka ve 14, ceho by se tim dosahlo?

BTW, za komancu byla povinna skolni dochazka 10 let, tedy koncila v cca 16 letech.

+2/0
3.7.2017 15:48

J43a12n 41H57a73v80r42á42n49e92k 9910499466

Ano, člověk smí pracovat až od 16 let, takže kdyby skočil ZŠ ve 14-15 letech, tak tam hapruje ten rok. Jenže tito lidé ekonomiku nevytrhnou, a dokonce jsou zřejmě v menšině - dnes se všichni tlačí na maturitní obory.

U lidí se SŠ a VŠ vzděláním by to mělo ten efekt, že by se o rok dříve než dnes stali ekonomicky aktivními. Řečeno obecně by se zkrátila doba, po niž člověka živí rodiče a stát, a prodloužila doba, kdy se člověk živí sám. Už to je ekonomický argument sám o sobě. Dále pak by následným efektem mohlo být snížení průměrného věku založení rodiny a díky tomu možná i zvýšení průměrného počtu dětí na rodinu, což je žádoucí trend. A tento efekt by měl být nejsilnější u té vzdělanější vrstvy obyvatelstva, a tedy i sekundárně prospěšný pro ekonomiku v budoucnu.

Dříve taky existovaly osmileté ZŠ, a šlo to. Samozřejmě nedovedu posoudit, zda by to bylo možné provést dnes při současných osnovách. A také nevím, proč byly později opět zavedeny devítileté ZŠ. Takže přínosy bych viděl, ale nedovedu posoudit proveditelnost a výsledné náklady - to je na odbornou diskusi s pořádnými čísly.

0/0
3.7.2017 21:06

R88o34s64t53i43s52l36a57v 29C52a21h95a 6233557177371

Hezke argumenty, ale rikat, ze drive bylo neco jinak je dost nesmyslne. Drive totiz kluci museli na 1-2 roky na vojnu, to odpadlo. Takze vysokoskolak muze byt teoreticky ekonominky aktivni od stejneho veku jako pred zkracenim a naslednym zrusenim vojny. A stredoskolak? Ten dokonce o rok drive.

0/0
3.7.2017 21:09



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.