Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H90a59k19i46m 75A25m74d74o73u47n63i 6871165684396

"Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více nenávidí ty, kteří ji říkají."

George Orwell

0/0
9.3.2017 17:45

M38i16r93o58s80l24a69v 22K58u69l26h58a28v87ý 5769942671

Pro p. Amdouniho to raději napíši sem, ať to nezapadne. Shlédl jsem doporučované video - https://youtu.be/Ssftf9Pkc-g ; tolik polopravd a navzájem si odporujících údajů na tak malém prostoru se hned tak nevidí. Tak postupně:

video:1) Muslimové byli vykopnuti z Mekky; proč? Pouze věřili; nikdo by neměl být utlačován za to, v co věří, ať je to cokoli.

koment: Pokud své téze hlásal Mohamed v uzavřené společnosti, byl údajně pro smích, ale nikdo jej nevyhazoval. V okamžiku, kdy začal vystupovat veřejně a znevažoval uctívané bůžky (i vzdálené kočovné kmeny tam měli své), ohrožoval tím především byznys. Kurajšovci a další se obávali, že se zmenší návštěvnost a přijdou o obchod. To byla hlavní nevole k monoteistickému prosazování jednoho Boha.

Nikdo by neměl být utlačován....to platí jen pro Mohameda? Jak s tím jde dohromady, že stanovil 4 měsíce pro všechny, kdož ještě nepřijali islám a pak - uvěřils? jsi náš se všemi právy; ne? tak táhni! - to je to neutlačování? Kdo koho vyháněl? A zásadní odpůrce zabíjel?

video:2) Začala válka....

koment: Je jasné, že se nehodí, že prvním aktem nepřátelství z nového působiště v Medině byl Mohamedův zlodějský útok na velkou karavanu směřující do Mekky.

video: 3)....ať věří v cokoli.

koment: Při návratu do Mekky už to nebyla pravda. Mohamed smetl všechny bůžky z Káby a jiná víra, než ta jeho nebyla přípustná.

Až budete příště pane Amdouni doporučovat nějaké video, měl byste zvážit, zda ty polopravdy nejsou až příliš nahaté.

+2/0
6.3.2017 22:56

H89a11k43i93m 16A45m29d46o36u11n82i 6931415634976

To, že něco nepodporuje váš názor, z toho ještě nedělá polopravdu.

Očekávám důkazy, tj. odkazy na spolehlivé zdroje - nikloiv typu Billa Warnera.

Děkuji.

0/0
7.3.2017 18:14

H63a91k65i38m 64A13m63d96o76u89n96i 6861165974256

Můžete ze lži a manipulace veřejně obvinit Karen Amstrong?

https://www.kosmas.cz/knihy/150624/muhammad/

0/0
7.3.2017 18:15

H55a84k69i68m 29A26m66d94o43u10n58i 6381435864686

https://www.kosmas.cz/knihy/150624/muhammad/#author2106

0/0
7.3.2017 18:17

H38a63k37i62m 59A64m95d20o66u13n85i 6471455264256

Další polopravdy? https://youtu.be/OAfF1EyKqFE

0/0
7.3.2017 18:20

H48a41k39i38m 84A37m18d70o93u77n47i 6341695934646

Další polopravdy: https://www.youtube.com/watch?v=KrA3ZdqJbrQ

0/0
7.3.2017 18:23

H54a34k62i88m 31A67m33d77o45u65n90i 6881595124266

A chcete tvrdit, že v Mekce nepronásledovali muslimy a nesnažili se Mohameda zavraždit a že to nebyl důvod, proč emigrovali do Mediny?

0/−1
7.3.2017 18:25

M39i29r59o26s83l20a95v 13K58u83l11h55a66v67ý 5809262701

Vy, pane Amdouni, jste doporučil video a to opakovaně; já ho shlédl a napsal k němu komentáře. Vy předkládáte jiné zdroje, ale nediskutujete o tom, co jste doporučil a kde jsou jasné rozpory.

Např. taktně se přešlo, proč začala válka s Mekkou; nebylo to pro Mohamedovu odlišnou víru, ale proto, že jako sprostý zloděj napadl a okradl poctivé obchodníky směřující do Mekky, která byla zárukou bezpečnosti.

Odchod z Mekky do Jathribu (později Mediny) byl předem vyjednán m.j. proto, že tam byly velké rozmíšky mezi kmeny odlišné víry, ale také proto, že Mohamed měl pověst poctivého obchodníka a pravděpodobně oplýval značným charizma. Pronásledováním v Mekce bylo logické; ne pro jeho jinou víru jako takovou, ale pro ohrožení obchodních zájmů vládnoucích; ale to určitě Mohamed moc dobře věděl.

Je od Vás krajně pokrytecké nejprve něco doporučit a pak se vyhnout své doporučení obhajovat.

Pro Vaši neserióznost zde s Vámi diskusi končím.

0/0
7.3.2017 20:48

H49a71k48i41m 22A81m37d93o79u18n60i 6911285454296

Pane Kulhavý, to co uvádíte není nic než alternativní fakta.

Stejně jako kdyby někdo dnes tvrdil, že Ježíš byl odsouzen k smrti kvůli tomu, že napadl a okradl poctivé rabíny.

Zkuste si vysvětlit, kdo byli Ježíšovi protivníci a snad vám dojde, proč se Kurajšovci snažili zničit islám.

0/−1
7.3.2017 21:00

M21i91r61o18s14l20a76v 79K43u38l58h39a47v66ý 5779212771

Proč lžete a vyhýbáte se odpovědi?!!

Odpovězte přímo: přepadl Mohamed, po příchodu do Jathribu, velkou karavanu a celou ji zabavil?

0/0
8.3.2017 0:04

H83a74k27i19m 39A77m96d17o76u88n89i 6401875514656

Nemám důvod lhát ani se vyhýbat odpovědi.

Ano, muslimovové přepadli Kurajšovské karavany několikrát.

Je třeba však dodat, že mezi nimi byla vyhlášena otevřená válka.

Dále je třeba dodat, že podle Karen Amstrongové ve její knize Muhammad to byla v tehdejší Arábii běžná praxe a že během těchto přepadení nesmělo docházet k zabíjení.

Pokud vás historie opravdu zajímá, vřele doporučuji tuto knihu: https://www.kosmas.cz/knihy/150624/muhammad/#author2106

0/0
8.3.2017 9:01

M64i64r35o55s74l29a18v 66K39u94l67h96a83v32ý 5969552231

Četl jsem cca 15 knih včetně této.

Vaše ..."byla vyhlášena.." je zase zamlčování. Mohamed svým zlodějským aktem (potřeboval se zcela zištně hmotně v Medině posílit a také uplatit váhající) válku začal.

0/0
8.3.2017 14:17

H40a49k24i44m 70A11m11d61o83u20n96i 6431865884136

Tím, že vás ve vašem názoru neutvrzuji, nic nezamlčuji.

Zřejmě jste Mohameda osobně moc dobře znal, když si troufáte tak jistě tvrdit, že Mohamed svým "zlodějským" aktem potřeboval se "zcela zištně" hmotně v Medině posílit a také "uplatit" váhající.

Vaše vyjadřování mi zní to poněkud demagogicky.

Vám ne?

Dokud nedokážete rozlišit mezi věcnou diskuzí a manipulativní demagogií, pak konstruktivní diskuze nebude možná.

A vzhledem k vašemu zjevně fanatickému postoji to zřejmě to nedokážete.

Takže si dovoluji tímto tuto rádoby diskuzi ukončit.

Děkuji za pochopení, že vám již neodpovím.

0/0
8.3.2017 15:57

M49i16r73o82s11l51a65v 12K63u65l60h79a44v19ý 5989332531

Proč jste dotčený nad pravdivým pojmenováním?!! Začal (ať je po Vašem) válku zmocněním se cizího zboží? Začal. Přišel do Mediny jen s ranečkem a v té době vážnost osoby se m.j. odvozovala od jeho majetnosti? Že je všestranně schopný dokázal i tím, že část "přemístěného" zboží rozdal?

V mnohých, i sluníčkových knihách, je Mohamedův příchod do Jathribu popsán dost podrobně, že jsem se nemusel s ním držet za ruku a přesto mohu o něm psát.

Je mi to jasné, má-li někdo jiného jako modlu, každé, byť oprávněné, kritické slovíčko vadí; a vadí ještě více, když je pravdivé.

0/0
8.3.2017 16:28

H90a43k26i56m 12A50m29d92o34u53n22i 6451965694946

Mít za modlu někoho jiného než Boha je jediný hřích, který Bůh neodpustí.

Je zřejmé, že islámu ani muslimům vůbec nerozumíte.

Také se dost jasně vyhýbáte tomu srovnávat Mohamedovi a Jažíšovi nepřátele.

Dle mě patříte zároveň do obou skupin - tj. do skupin odpůrců sluníčkářů a pravdoláskařů.

0/0
8.3.2017 16:42

M17i77r93o43s26l33a72v 21K87u83l22h79a14v50ý 5319272731

V tom zařazování do skupin vůbec nevíte, o čem mluvíte.

A Ježíše si raději neberte do úst. Haníte ho křesťanům a stavíte ho do řady obyčejných zvěstovatelů.

Není tomu tak, měl spíše mimořádné schopnosti, kterými Mohamed neoplýval. Přičítáte Ježíšovi, že Mohameda předpověděl, což je pokroucenina, ale to, že varoval před falešnými proroky, už moc neuvádíte.

Není důležité, jak já rozumím muslimům, daleko důležitější je, jak muslimové rozumí majoritě, demokracii a jejím pravidlům.

+1/0
8.3.2017 21:37

H20a72k88i95m 55A85m92d14o32u62n17i 6261215884286

Vyhýbáte se odpovědi a vyjadřujete se neúctivě, a proto uzavírám tuto debatu dvěma koránskými verši.

57:26 A vyslali jsme již Noema a Abrahama a vložili jsme do potomstva jejich prorocké poslání i Písmo; a někteří z nich byli na cestě správné, avšak mnozí z nich byli hanebníci.

57:27 A potom jsme vypravili v jejich stopách jiné posly své a vypravili jsme Ježíše, syna Mariina, a dali jsme mu Evangelium a vložili do srdcí těch, kdož jej následovali, mírnost a slitování; a mnišství si oni zavedli jako novotu - a nepředepsali jsme jim je - usilujíce zalíbit se Bohu. Avšak oni to nedodrželi vhodným dodržováním. A dali jsme těm z nich, kdož uvěřili, odměnu jejich, avšak mnozí z nich byli hanebníci.

+1/0
9.3.2017 8:45

H67a90k83i37m 40A15m89d37o67u70n15i 6671285384486

Nechcete odpovědět, za co byl Ježíš odsouzen?

0/0
14.3.2017 1:17

H88a83k32i94m 70A86m95d15o21u32n17i 6501215104206

Ano, i Ježíše odsoudili jako sprostého zloděje.

Myslíte, že se lidstvo od té doby nějak zásadně změnilo? Nikoliv.

I dnes by Ježíše pronásledovali a kdyby získal vliv tak by mu vyhlásili válku.

Na čí stranu byste se přidal?

0/0
7.3.2017 21:07

M13i70r71o33s61l45a58v 46K89u43l14h82a61v37ý 5849792341

Paní Valachová, nemohu než pochválit za zvednutí tématu, které je stále více diskutováno. Nemám problém s katolickými školami, pokud je vše probíráno, jak píšete, dle osnov. Dcera učila na arcibiskupském gymnáziu a nikdy se nezmínila, že by rodiče protestovali proti náplni osnov, kde je evoluce, holocaust, hudební výchova,tělocvik atd.

Nechtěl bych se dožít těchto námitek v ČR, když je dobře známo, že na západ od nás jsou z řad muslimů tyto ventilovány a mnohdy i úspěšně uplatňovány.

Námitky proti některým informacím na našich školách, které jsou dle dostupných zdrojů prezentovány, jsou dvojí: jedna míří do oblasti multikulturního pojímání populace včetně muslimů a je zaštiťována rádoby správnými hesly o demokracii a humanismu a druhá se týká přímo islámu, který je nesprávně prezentován jako jedno náboženství z určité téměř homogenní množiny těchto.

Islám je jiný a pokud ta jinakost nebude vzata v úvahu, je nasnadě, že námitky budou sílit. Poptejte se na vládě kolegy Hermana, který má církevní otázky na starost, zda už něco podniknul s neoprávněnou registrací ÚMO, která byla učiněna v rozporu s jedním z odborných posudků a v rozporu se zák.č. 3/2002 sb. § 5, týkajícího se omezení náboženské svobody. O problému moc dobře ví a jeho stručná odpověď na můj dopis, že reciprocita není možná, má všechny atributy alibismu.

Je to na delší povídání, tak jen základní rozlišení z historického pohledu: všechny násilnosti v historii především katolické církve nebo pod její záštitou byly konány v rozporu s Písmem, kdežto násobně větší násilnosti muslimů najdou v Koránu oporu. Námitky pomocí jiných veršů jsou pokrytecké, neb je pravdou že v Koránu se najde vše; byť převaha násilí, výhrůžek a nenávisti je převažující.

+2/−1
6.3.2017 17:26

M84i92r23o28s42l88a92v 56K80u93l78h25a17v97ý 5489252661

Moc by mne zajímalo pane Kindle, s čím nesouhlasíte.

0/0
6.3.2017 17:40

J59i12ř96í 56K15i85n52d34l 2848147373817

;-D Já jsem tydýt. Já jsem si to blbě přečetl. Takže omluva a plus;-D

+1/0
6.3.2017 18:06

H22a53k82i47m 36A25m35d17o95u83n38i 6811395144646

Pane Kulhavý, moc dobře víte, že pasáže, na které narážíte, buď nemají jednoznačný výklad, anebo jsou přes svou násilnost v souladu s dnešním pojetím humanismu a mezinárodního práva.

Například https://youtu.be/Ssftf9Pkc-g

0/−3
6.3.2017 17:43

O64l67d73ř35i16c43h 45K69r34a77t37o38c87h36v75í18l 9142877293977

Nojo, to je pořád ten váš "výklad" a "kontext", ale jaksi neumíte ukázat, jak vyložit vraždění bezvěrců, aby to neznamenalo vraždění bezvěrců

+3/0
6.3.2017 18:39

H80a35k41i69m 70A32m88d59o63u27n68i 6741755814866

Myslíte tenhle verš? 3:21 Však těm, kdož nevěří ve znamení Boží a neoprávněně zabíjejí proroky a zabíjejí ty z lidí, kteří přikazují spravedlnost, těm oznam zvěst radostnou o trestu bolestném.

0/0
6.3.2017 18:40

O69l27d40ř11i75c77h 17K23r23a57t87o96c28h68v18í29l 9772507843657

Ano, třeba ten. Nebo ten "zabíjejte je všude, kde je potkáte". A ostatně i zbytek, protože korán se z naprosté většiny zabývá jen tím, jak se vypořádat s nevěřícími

+2/0
6.3.2017 19:29

H82a42k41i65m 44A20m56d19o70u60n67i 6631225544876

Zřejmě odmítáte si prohlížet toto video: https://youtu.be/Ssftf9Pkc-g

0/0
6.3.2017 19:48

O48l85d57ř27i32c13h 27K28r56a22t43o91c40h93v18í48l 9952347963317

Odmítám, buď mi to povězte, nebo nevíte

0/0
6.3.2017 22:35

H85a84k97i45m 40A66m59d13o52u96n29i 6421165234306

Lze to srovnat s poválečným odsunem Sudetských Němců.

Ten verš se týká určitého historického kontextu, kdy Mohamed chtěl po dobytí Mekky se pokusit žít v míru s Kuraišovskými nepřáteli.

Tento verš toto řešení zavrhl.

V tom video je to názorně vysvětlené.

0/0
7.3.2017 9:41

M80i90r91o66s43l79a24v 23K19u32l76h63a77v75ý 5519292661

Mé vysvětlení výše; Mohamedovi se zjevovaly verše v přesném sledu, jak momentálně potřeboval; Skutečně: Alláh byl (je?) všemocný.

+1/0
7.3.2017 10:31

O86l57d66ř61i11c59h 81K90r45a66t24o13c24h23v58í34l 9792877663157

Tak to je škoda, že to tolik kolegů muslimů asi neví

0/0
7.3.2017 11:21

H42a40k86i16m 69A84m36d17o89u95n34i 6751555104756

Ano, obecně problém s dnešními muslimy je právě to, že jich mnoho svému náboženství nerozumí :-/

0/0
7.3.2017 11:40

M28i65r62o29s89l42a83v 51K44u56l97h15a17v62ý 5149532941

Bude to i Váš případ, přesto že zde pouštíte svá moudra. Na Vámi doporučované video, respektive na můj komentář po shlédnutí reagovat nechcete? Chybí argumenty?

0/0
7.3.2017 16:43

H62a62k61i54m 27A78m54d40o74u55n82i 6541705894376

Vaše vysvětlení je možné.

Vysvětlení muslimů znáte.

0/0
7.3.2017 16:48

R68a23d82e15k 24J34a47r24o98š 4557448710236

Každopádně vám, socanům, tahle laxnost či dokonce vstřícnost vůči Islámu - tomuto nábožensky-politickému totalitnímu směru ubere voličské hlasy, což mě neobyčejně blaží...

+8/0
6.3.2017 15:43

M85i30r10o37s90l79a80v 92V47e23r73n48a83r 9730588676383

Vy mi jen potvrzujete, že vaše ČSSD je naprosto nevolitelná strana. Vy jste jen slouhové EU.

+8/0
6.3.2017 15:43
Foto

L67u88b84o18š 77Z48á48l31o48m 9807377249468

Problém není v tom, jestli se děti učí o tom,že existuje nějaký islám. To je úplně v pořádku. Problém nastává tehdy, je-li naším státním školstvím ve jménu ideologie multikulturalismu islám stavěn na roveň naší kultuře a jsou zamlčovány jeho násilné aspekty, a žákům je lživě islám prezentován jako něco mírumilovného, ctnostného a pozitivního. ;-O

+20/0
6.3.2017 15:04

H54a70k44i81m 27A87m34d82o26u78n19i 6551755754696

Čili by podle vás měla ve školách probíhat islamofobní propaganda?

+1/−11
6.3.2017 15:20

M40i75r50o72s65l41a27v 75K82u37l77h52a61v88ý 5699412101

Žádná propaganda, ale pouze pravda; o historii, způsobu šíření, neexistenci jednotného výkladu islámské nauky a hlavně neexistenci evropského Kodexu muslima, který by byl v souladu s evropským právem!

+12/0
6.3.2017 15:26

H64a32k75i28m 76A48m91d40o78u13n84i 6721155974316

Na základních školách?

Pane, cílem základního vzdělání je podávání základních informací, nikoliv komplexních politických názorů.

+2/−8
6.3.2017 15:33

M72i72r61o17s14l85a51v 80V23e53r67n98a89r 9190808316373

Základní informací je například to, že většinu teroristických útoků mají na svědomí lidé vyznávající islám.

+8/−1
6.3.2017 15:45

H19a76k55i20m 52A92m22d98o12u80n34i 6611235904196

Toto není informace ale sprostá lež - anebo alespoň velice sporná teorie.

http://zoom.iprima.cz/clanky/jsou-muslimove-nejvetsi-teroristi-statistiky-mluvi-za-vse

http://www.counterfire.org/news/17599-graphic-islamist-terror-accounts-for-only-0-7-of-attacks-in-europe

0/0
6.3.2017 17:18

O31l78d31ř88i26c18h 34K94r77a80t93o15c32h79v91í50l 9682327633447

Vyloženě vědecká statistika

+2/0
6.3.2017 18:41

H95a31k74i61m 29A67m93d15o83u69n56i 6601405764886

Samozřejmě, že thereligionofpeace.com je mnohem objektivnější a vědečtější.

+1/−1
6.3.2017 18:44

O67l40d58ř41i21c11h 51K60r41a71t97o17c75h31v87í82l 9912907363737

Který konkrétně průzkum na thereligionofpeace.com je zfalšovaný, povídejte. Ty vaše statistiky o terorismu, který "ale vůbec nesouvisí s islámem" znám až moc dobře. Sice řval aláh akbar, ale vůbec to nebyl muslim.

+2/0
6.3.2017 19:31

J34a57n 56V36a96n49í39č88e93k 4204476537911

Uveďte prosím nějaký teroristický útok ve jménu jiné víry, než islámu za poslední dva roky v Evropské unii. Děkuji.

0/0
15.3.2017 8:01

M12i12r81o38s72l31a33v 94K78u23l29h56a68v86ý 5389612801

Základní informace o islámu včetně historie lze dát do odstavce na půl A4.

Pokud budou objektivní, Vám se líbit nebudou.

+7/0
6.3.2017 15:53

H72a68k49i49m 24A43m81d12o15u24n60i 6211715474606

Abyste naučili děti, že je islám zlo, je třeba jim nejdřív vysvětlit, co to ten islám je.

0/−1
6.3.2017 17:21

M59i62r83o28s85l11a62v 27K15u50l39h78a42v17ý 5499792511

Ano, souhlas, pouze objektivní informace viz např. (volně) Bojujte proti všem jiným náboženstvím, aby u Boha zůstalo jediné, islám.

+1/0
6.3.2017 17:31



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.