Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l23a55d88i21m21í81r 53H88r29u60b53ý 4167243144879

Jen nechápu, proč by měl být průměrný plat jisté skupiny vysokoškoláků účelově 130 % průměru všech vysokoškolsky vzdělaných lidí. Ať už je to absolutně jakékoliv číslo. (Mimochodem - 45 tisíc je již dnes méně než 130 % průměru vysokoškoláka).

Jen na okraj: růst mezd 11% tempem může jen naprosto nezodpovědná, k důsledkům lhostejná, populistická vláda (koalice).

+1/−1
6.12.2016 16:35

V46l71a30d78i38m60í42r 85H88r42u21b67ý 4947593184179

Vy to chápete, pane Kulhavý?

0/0
7.12.2016 10:19
Foto

D55a70l74i93b71o52r 28B80a80r98t26o15š 5734610877209

můžeme se hádat o velikosti růstu, který ovšem ve své podstatě musí být dost vysoký, aby dokázal v postupných ale rychlých krocích podstatně zvýšit píjmy lidí, tak aby opět začal fungovat SAYův zákon, tedy že to, co se vyrobí může být i skoupeno..tedy jinými slovy, že proti množství zboží a služeb na všech trzích stojí stejně velká kouěschopná poptávka...obojí vyjádřeno v penězích...až tak brutálně jednoduchá je někdy ekonomie....a přesně pro tuto jednoduchost ji lidé nerozumí,, protože tam heldají jen obrovské komplikace...ty tam ale nejsou...ty si jen lidé vyrábí sami....někdy úmyslně...to dělá vládnoucí třída, které jsou tyto zákonitosti jasné...a obyčení lidé si vyrábí komplikace z nevědomosti, kterou vydávají za super moudrost............až tak jednoduchý je život

0/0
7.12.2016 10:53

V80l11a89s68t70i79m36i80l 79D68o98r77o10t24í57k 3396216527969

Peníze, peníze, peníze, ...! Myslel jsem si, že to je rétorika svázaná jen s kapitalismem, dělat peníze a hromadit je. Dnes, v dobách reálného kapitalismu to ale vypadá, že je to účelová politika tzv. sociálního státu. Tj., "nadělat chudáky, a potom si je uplácet a kupovat za třicet stříbrných a udržovat si je tak v neustálém napětí ....".

Zvyšovat kvalitu vzdělávání JEN neustálým navyšováním učitelských platů je stejně účinné, jako mámit z jalové krávy tele.

Ano, učitelé mají nízké platy, o tom žádná, a měli by mít násobně větší.

Jenže plat je také finanční odměna za výkon, kvalitu a výsledek, s čím má ne zrovna zanedbatelná část učitelů problém. Což na druhé straně zase není problém jen samotných učitelů, ale především jejich vedení, od vedoucích pracovníků na samotných školách, až po ministerstvo, včetně paní ministryně. Kdo udělal nějakou zkušenost s MŠMT tak zjistil, že je to jako: "Paní ministryně o voze a lidé pod ní o koze", mistři každou chvíli přicházejí a odcházejí, takže proč by se úředníci vzrušovali, vedou a dělají si stále svou.

Oblast vzdělávání u nás má naprosto nedostatečnou úroveň systému managementu. Způsobilost a schopnosti vedoucích pracovníků ve vzdělávání je více než často zcela mimo reálné potřeby dneška. Proto i jejich učitelé mají takové platy, jaké mají. Přitom finančních prostředků je skutečně dost. Jen každý vedoucí pracovník se musí na své úrovni o ně pro své pracovníky postarat. Stále platí, že : "Nejsou špatní učitelé, jsou jen špatní vedoucí".

0/0
6.12.2016 15:23

S44t48a20n26i92s53l49a97v 39Š44e36v22e37č53e10k 9863924691497

Plat, plat, plaáát ...

Kdy už se začne používat jediný směroplatný údaj - hrubý roční příjem?!

0/0
6.12.2016 9:38

R46o75s44t93i23s12l53a49v 79C66a50h86a 6933307647531

je to snad v CR zvykem?

0/0
6.12.2016 9:44

S70t70a83n95i25s30l81a95v 46Š53e56v71e34č98e37k 9633694711167

Nemají učitelé v Německu už dnes platy dvouapůlnásobné?

0/0
6.12.2016 9:36
Foto

D31a10l54i96b24o49r 13B68a40r88t57o42š 5904710107389

náš základní cíl je stále stejný: průměrný plat učitele by měl v roce 2020 dosáhnout 45 000 korun.

Zdroj: http://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=571947

kterého učitele??? nově nastupujícího či právě odcházejícího do důchodu...velmi nepřesná formulace...

a ani v článku jsem nenašel přesný popis kantora, který dostane tuto částku....já osobně bych byl pro to, aby ji dostal nastupující kantor a všichni ostatní o deset procent více po deseti letech práce, tedy..když někdo učí 20 let musí dostat...podle vašeho čísla a mých představ 54 000..a i to je málo ve srovnání se soudcem....soudci mají kolem 100 000 a bez kantorů by ani neuměli psát a číst a někteří neumí ani dodnes základní počty....viděl jsem to několikrát...neumí počítat..a mají mít 2x tolik než ten kdo je učí.? .kde to jsme...?

a prosím příště, když se rozhodnete psát zde na blogu, pište jasněji, méně používejte slovo nesmysl..je lepší napsat že je to nesprávné pochopení..ale pak to také musíte umět vysvětlit....

prosím o odpověď

+1/0
6.12.2016 9:19

R26o18s72t34i25s92l47a57v 68C55a81h24a 6793397857261

Vy nevite, co to je prumerny plat?

Muzete mi prosim vysvetlit, jaky je kvalitativni rozdil mezi ucitelem s 10 a 20 lety praxe? Jak se Vas nazor shoduje s pravidlem - za stejnou praci stejna odmena, ktere nekteri (a napriklad i feministky) prosazuji?

0/0
6.12.2016 9:25
Foto

D32a24l43i52b26o72r 69B56a21r60t50o17š 5884200647989

já to vím ale v asi ne......chtěl byste žít ve městě kde je průměrný plat 100 000?.....jaké bude vaše překvapení až se tam nastěhujete a zjistíte, že lidé berou jen 18 000.ale ten průměr zvyšuje majitel fabriky , ve které všichni dělají....a on bere miliony.....

když někdo mluví o průměru, musí dát i spodní a horní hranici jinak je to nic neříkající číslo...už víte co je průměr?????

deset let rozdílu praxe je obrovský rozdíl....

0/0
6.12.2016 9:33

R34o70s20t55i95s47l90a37v 61C96a37h67a 6673877877111

Vy jste se ptal, ktereho ucitele se tyka prumer. Tak Vam rikam, ze prumerneho. Z tohoto prispevku vyplyva, ze Vas zajima ale neco jineho - rozdeleni platu.... Prumer je proste cislo. Platy ve statnim maji takove rozdeleni, ze se pravdepodobne nemusite bat, ze by rozdil mezi spodni a dolni hranici byl nejak zasadni.

Ano, rozdil je mezi 0 a 10 let praxe. Ale rozdil uz neni moc velky mezi 10 a 20 a uz vubec ne velky mezi 19 a 21. Pritom v poslednim pripad podle Vaseho pozadavku by to melo byt financne vyjadreno castkou 4500.

0/0
6.12.2016 9:40
Foto

D40a19l76i38b56o21r 52B48a26r22t63o52š 5404670587909

1) jak zjistíte průměrného kantora?

2) VŽDY je možné mít veliký rozptyl jedním směrem

3) nechtěl jsem psát celou tabulku jen příklad...klidně se může plat zvyšovat po roce praxe...jde jen o to o kolik a to jsem se snažil uvést...nepsal jsem celou tabulku celého kariérního řádu....

4) nerozumím....10 let praxe je 10% více, 20 let praxe je 20% více...20% ze 45000 je 9000 a 45000 plus 9000 je 54 000...asi si nerozumíme a to jsme nepočítal složené úrokování...vlastně by to bylo o pár korun více...:-)

0/0
6.12.2016 9:49

R81o89s19t28i40s30l84a32v 15C90a29h45a 6113887327721

ad 1) prumerny kantor z platoveho hlediska asi neexistuje, je to virtualni clovek s prumernym platem....

ad 4) posledni priklad by rozdil mezi praxi 19 a 21 let. Z hlediska kvality ZADNY, z hlediska Vaseho navrhu platu je rozdil 4500 - po 20 letech se mu o tuto castku navysi plat. Ptam se proc, kdyz odvadi stejnou praci. Platy by nemely byt urcovany na zaklade let praxe, ale KVALITY

0/0
6.12.2016 10:12
Foto

D48a14l57i11b86o69r 76B58a67r16t78o34š 5374830317389

1) víte co je to tautologie....?

2) průměrný plat dostane průměrný kantor a průměrný kantor je ten kdo dostává průměrný plat....a kolik toho nyní víte o tom platě a o tom kantorovi?

3) je známo, že čím více máte praxe v nějakém oboru, podle toho vít a umíte více...obvykle ale výjimky existují....někdo sedí jako politik ve všech funkcích více než 20 let a vlastně toho umí méně než když začínal..ale to jsou výjimky HOCHŠTÁPLERŮ a narcisů

4) jak určíte kvalitu kantora?...určitě jste chodil dlouho do školy..tak to přece musíte vědět....tak jak byste to určil?

0/0
6.12.2016 10:32

R78o76s84t97i78s82l71a19v 34C53a32h65a 6913167467371

ad 1) vim, ale zde jde spise o definici

ad 3) rozdil mezi tymtez clovekem s praxi 21 let a 19 let je marginalni. Navic to, co rikate neplati vzdy, naslo by se mnoho pripadu, kdy to neplati.

ad 4) no to je prave problem. Rozhodne neni ale kvalita v nejakem administrativnim opatreni. Kvality ucitelu v nekterych predmetech bych ovsem pravdepodobne porovnavat dokazal....

0/0
6.12.2016 10:36
Foto

D89a90l13i35b20o56r 14B22a23r60t59o33š 5514590947319

2) bez reakce..ale nevadí nemusíte

3) ale o tom jsem již zde psal..že jsme nevytvářel celou tabulku ale jen příklad

4) a bylo by to objektivní nebo jen vaše subjektivní hodnocení kantora? ministr to musí umět nadefinovat objektivně....ALE BUDETE SE DIVIT, JÁ MÁM ŘEŠENÍ A JE AMERICKÉ A JE již skoro 90 let staré a Amíci ho používali i na mně když jsem u nich učil....vím jak to funguje...

0/0
6.12.2016 11:06

V69l90a66d34i13m34í92r 65H42r48u76b42ý 4467213654619

Co se čílíte. Když píšeme o platu, tak průměrný učitel je ten s průměrným platem. nezlobte se na zrcadlo (Cahu), když nerozumíte.

Dotaz nebyl o zvyšování po roce či deseti letech. Dotaz byl, oč lepší práci odvádí (v průměru;-D) učitel po jedenácti letech než ten po deseti (a ten po dvanácti než ten po jedenácti). Jinými slovy: má-li jít o zásluhovost, proč vůbec po nějakých deseti letech zvyšovat plat (kromě všeobecného o inflaci).

Souhlasím, nechť je uváděn rozptyl. Například 42 ÷ 48 tisíc Kč. Kladně pak všichni mohou dostávat těch 42 tisíc, ne? (Ono zase u kantorů ten rozpytal nebude tak veliký.)

0/0
6.12.2016 16:47

V69l50a44d45i80m94í28r 31H72r72u84b27ý 4337473674739

PS: Druhá věta není tautologií. Nedefinuje průměr, ale pouze terminus technicus "průměrný kantor" (abyste se zase nepodivoval).

0/0
6.12.2016 16:50
Foto

D58a11l95i11b48o21r 34B65a96r46t92o70š 5794700747119

tím rozptylem bylo myšleno statistické vychýlení jedním směrem..a v debatě jsme to vysvětlit, laskavě se dejte do čtení , nebudu to opakovat....rozptyl není interval....vy jste manuální dělník??? protože ti kdo prošli gymnáziem toto vědí...

nebo by vědět měli...myslím, že se to učí asi tak dva nebo tři roky před maturou...

průměrný učitel není ten kdo má průměrný plat ale ten kdo průměrně vykonává svou práci a má průměrné znalosti....a pak existují i podprůměrní

jen si vzpomeňte na prezidenta jak řekl ..... a myslím, že někoho citoval...že polovina národa má podprůměrné IQ...TO JE NAPROSTO NUTNÉ, ...protože polovina--přibližně...má nadprůměrné...

a je to pravda..polovina národa skutečně má PODPRŮMĚRNÉ IQ...I PODPRŮMĚRNOU LOGIKU, A I PODPRŮMĚRNÉ MYŠLENÍ A I PODPRŮMĚRNÉ VZDĚLÁNÍ....to je již vlastnost průměru....ale není to přesně polovina..vždy je to s nějakou odchylkou

přesn tak jako s průměrným platem ten je někdo kolem 28 000 korun ale asi 60 procent lidí má nižší plat...tady vidíte, že je průměr poněduid vyšinutý stranou....

a teď BY VÁM MĚL BÝT PLNĚ POCHOPITELNÝ POJEM PODPRŮMĚRNÝ OBČAN...

0/0
6.12.2016 17:02

V93l96a62d10i25m58í49r 73H71r45u61b40ý 4497743424939

Za průměrného učitele lze považovat učitele (jak by měl chápat žák opouštějící základní školu):

- s průměrným počtem vyučovacích hodin, nebo

- s průměrnou kvalitou práce nebo

- s průměrnou výškou/váhou nebo

- s průměrným počtem odučených let etc.

Záleží na kontextu. Pro méně chápavé je třeba definovat. Těm, kteří nepochopí ani definici, není pomoci.

Jak Vy, gramotný (nejméně)-středoškoláku popíšete rozptyl? Já ho - v souladu s kolegy různých oborů - popisuji hraničními hodnotami. Buď absolutně (jak jsem provedl výše) nebo relativně ke středové hodnotě. Středoškolák si z jednoho popisu umí spočítat druhý.

Pan Zeman pronesl skutečně geniální myšlenku. Zejména s ohledem na vědecké práce, které předcházely definici IQ a prokázaly, že inteligence je rozložena (v dostatečně velké množině lidí) podle Gaussovy křivky a IQ100 označuje průměr (= medián) inteligence v této skupině. Gaussovo rozložení je symetrické podle průměru (modu, mediánu).

Nerozumím, co je "průměr vyšinutý stranou" Stranou čeho? Mediánu, modu? Mimochodem: Na začátku tohoto vlákna uvádíte: "když někdo mluví o průměru, musí dát i spodní a horní hranici jinak je to nic neříkající číslo...už víte co je průměr?????" Píšete tedy jednoznačně o způsobu stanovení rozptylu! (Ovšem - to píšete Vy, tak je to pravda. Napíše-li to kdokoliv jiný, má IQ tužka.)

Mohu Vás ubezpečit, že průměr říká statistikům mnohé. K mnoha dalším úvahám pak potřebují ještě další údaje. Třeba rozložení na decily (a tedy celkový rozptyl). - - Ale je zbytečné diskutovat. Jste jediný, kdo má pravdu.

0/0
6.12.2016 23:51
Foto

D79a12l83i45b25o64r 23B57a26r77t48o43š 5114560507119

ano průměrný kantor

může mít průměrnou velikost nohy

průměrný počet vlasů

průměrné zkušenosti za volantem

průměrné znalosti AJ i když učí tělocvik

průměrně velikou televizi

průměrné auto

a tak dále...ale to asi nebylo předmětem ohodnocení práce

kdybych kvůli vám měl přesně vymezovat slovo průměrná tak bychom tu byli minimálně tisíc let....

protože průměrný kantor může mít průměrnou zahradu a průměrný strom a tisíce či miliony dalších průměrných vlastností....včetně průměrného počtu cizopasníků na pokožce a průměrného počtu bakterií ve střevech...tak jak dlouho tady budeme než se domluvíme? na té vaší úrovní, která umí třikrát tolik než je všechno

0/0
7.12.2016 0:00

V96l82a33d35i83m66í57r 98H61r31u38b12ý 4597923264319

Právě. Proto normálně uvažující člověk pochopí, že v diskuzi o platech je význam zkráceného "průměrný učitel" použit ve smyslu 'učitel s průměrným platem'. Pokud výjimečně existuje někdo, kdo to takto nechápe. měla by mu postačit definice toho, kdo zkratku použil. Znova: pokud mu ani vysvětlující definice nestačí, není mu pomoci...

PS: Jak je to s tím "vyšinutým průměrem"? A jak Vy popisujete rozptyl?

0/0
7.12.2016 10:25
Foto

D14a97l89i76b86o39r 85B39a83r14t83o47š 5204160727259

achichouvej.....průměrný učitel nikdy nemůže být učitel s průměrným platem když se bavíme o platu.....protože vám vyjde tautologie..a t jak jistě víte nebo nevíte.....k ničemu logickému nevede..jen se točí v kolečku.....protože určujete průměrného učitele průměrným platem a průměrný plat průměrným učitelem a to je prostě jen obrovský omyl v logice....

a co se týká průměru...jak jistě sám víte, průměr nemusí být bezpodmínečně přesně v polovině souboru...to znamená , že větší než poloviční počet prvků v souboru může mít hodnoty vyšší než průměrná hodnota..například tělesná výška.....a menší než poloviční počet prvků může mít menší hodnotu než je ta vypočítaná průměrná...je tedy soubor ..vychýlen na jednu stranu..viz můj příklad v této diskuzi s městem kde je průměrný plat 100 000 a lidé berou jen 18 000, protože nad průměrem stojí jeden prvek, který má tak obrovskou hodnotu, že převáží všechny prvky s nízkou hodnotou a tak deformuje vypovídací schopnost průměru...

a vy rozumíte statistice....no možná jste ze statistického úřadu, pak bych se ani až tak moc nedivil......tak si najděte můj blog o statistickém úřadu a o jeho zfalšovaném výpočtu míry nezaměstnanosti, který jen vede k psychisckému nátlaku na lidi...

0/0
7.12.2016 10:47

P94e60t42r 65K51a17r19a23f54i84á83t 3920357206970

Za vyšší mzdy horší produkt. Mám tu čest se občas potkat s produkty dnešního školství. Úroveň znalostí, zejména v technických a přírodních vědách (to dokážu posoudit) lineárně klesá. To, co musel dříve umět absolvent SŠ k maturitě je dnes úroveň Bc. na VŠ atd. Např. za mých studií na SŠ (odborné elektro) se např. v matematice běžně braly základy diferenciálního a integrálního počtu. matic atd. (dost nutné pro pochopení některých dějů a jejich matematické intepretace jakožto základ pro využití výpočetních metod), dneska už to nemají ani na gymplu přírodovědného zaměření (max. jako "zájmový kroužek"). Znalosti z fyziky atd. jsou zoufalé. A tenhle materiál, který ani neví, že 10 barů je 1 MPa se potom hlásí do práce, kde takové znalosti potřebuje.

Zkuste se nejdříve zaměřit na to, aby opět stoupla úroveň znalostí tam, kde dříve bývala. Já absolvoval techniku v roce 1986, v roce 1993 jsem jel do USA a mohu říct, že jsem toho věděl, co se týče teoretických základů a jejich aplikací více, než moji tehdejší američtí kolegové. Systém školství za socíku u technických a přírodních věd byl kvalitní, ten kdo absolvoval, prošel tvrdým sítem a selekcí a když nakonec školu ukončil, tak něco věděl. Dneska je to bohužel tragédie. Takže zkuste napřít nejdříve úsilí tímto směrem.

+1/0
6.12.2016 8:59

R33o61s26t39i12s65l72a23v 67C95a93h51a 6783827207871

To ale neni nutne dusledek zhorseni vzdelavani (i kdyz ten asi taky hraje nejakou roli), ale je to procentualnim rozdelenim zaku podle jednotlivych typu skol. Dnes chodi na maturitni obory i ti, co by drive sli do uceni. Ale horsi je, ze i na VS se casto dostavaji lide, kteri by drive maturitni vysvedceni ani neziskali.

0/0
6.12.2016 9:23
Foto

D54a58l22i17b97o59r 59B79a96r88t76o32š 5124550927139

musím vám přitakat..ale v USA je to jinak a tento systém se k nám importuje...jde o následující....Vládnoucí třída má hodně peněz a může si dovolit vynikající placené školy...obyčejní Američané na to nemají a tak musí jejich děti do škol kde je většina kantorů otrávená životem, protože jen tak tak přežívají...mají malé platy...a pokud zajdete v USA na tuto úroveň jasně vidíte, že my toho víme více než oni.ovšem ..ale nevíme tolik, kolik toho ví jejich elita.....

0/0
6.12.2016 9:23

Z72d16e59n84e92k 76H69o59r31n46e74r 4694561652403

Pardon oprava: zadaný řád měl být zadaný směr :-)

0/0
6.12.2016 8:38

Z39d44e95n38e44k 22H13o98r72n12e46r 4414231872503

To je jistě záslužný úmysl. Snad se vám povede, přes hrozbu, že příští vláda může mít jiný názor. Právě ten karierní řád by mohl upevnit zadaný řád proti změnám politických priorit. Kéž by.

0/0
6.12.2016 8:37
Foto

D21a22l13i90b77o72r 32B34a94r77t87o62š 5854610847889

a to je u nás další chtěný problém který také před několika dny ukázal Sobotka..neustálé změny...aby nic nebylo stálého, aby se vše neustále měnilo...proto také vyměnil ministry..a Babiš udělal dobře že je nevyměnil...stabilita a kontinuita je základem dobrého vývoje.....Sobotka to asi neví...nebo se tak chovat musí...........to zas nevím já...:-)

0/0
6.12.2016 9:27

R32o41s58t47i87s16l27a57v 89C69a16h85a 6823567447551

I v komercnich firmach se deje to, ze kdyz u spatneho sefa hrozi prus....vih, tak vymeni par podrizenych a muze argumentovat, ze udelal opatreni....

0/0
6.12.2016 9:29
Foto

D70a80l35i62b66o65r 86B66a16r19t11o59š 5564590277479

ano a to i v případě že chyba byla na jeho straně.....a přesně to jsem měl na mysli

0/0
6.12.2016 9:35

R87o22s23t10i64s50l61a14v 94C55a11h18a 6663467517471

vim, proto jsem to psal o spatnem sefovi....;-)

0/0
6.12.2016 9:42
Foto

D43a42l91i14b35o31r 32B65a53r90t40o78š 5144670117409

Ano, já rozuměl, ale u Sobotky si myslím je to něco jiného.....každý nová ministr u nás má především chuť se zviditelnit, se profilovat a zavést tedy něco svého...a obvykle je to tak, že zruší něco, co nařídil ministr před ním a zavede něco jiného....a to je psychologická finta...jak udržovat systém v neustálých změnách a v nejsittě a nekontinuitě.....tedy vytvářet binec..a to je součást nového psychologického boje vládnoucí třídy...je to složité nemám na to čas a místo to do detailu vysvětlovat....

ale včera jsem psal můj blog a tam jsem dal video Dr. DANILELE GANSER, švýcarský Profesor historie a ten ....sice v jiné spojitosti..ale mluví o tom samém psychologickém triku, který se používá na lidi....

podle mne to Sobotka dostal od někoho NAD NÍM NAŘÍZENO...Pravděpodobně je Sobotka vydíratelný...asi kvůli událostem z minulosti

0/0
6.12.2016 9:56



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.