Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88l53a37d93i88m72í43r 38H37r29u83b76ý 4487593424389

Jen nechápu, proč by měl být průměrný plat jisté skupiny vysokoškoláků účelově 130 % průměru všech vysokoškolsky vzdělaných lidí. Ať už je to absolutně jakékoliv číslo. (Mimochodem - 45 tisíc je již dnes méně než 130 % průměru vysokoškoláka).

Jen na okraj: růst mezd 11% tempem může jen naprosto nezodpovědná, k důsledkům lhostejná, populistická vláda (koalice).

+1/−1
6.12.2016 16:35

V14l70a86d74i70m31í78r 67H27r97u49b28ý 4157613964799

Vy to chápete, pane Kulhavý?

0/0
7.12.2016 10:19
Foto

D75a32l75i23b18o71r 55B91a80r73t71o18š 5114750687219

můžeme se hádat o velikosti růstu, který ovšem ve své podstatě musí být dost vysoký, aby dokázal v postupných ale rychlých krocích podstatně zvýšit píjmy lidí, tak aby opět začal fungovat SAYův zákon, tedy že to, co se vyrobí může být i skoupeno..tedy jinými slovy, že proti množství zboží a služeb na všech trzích stojí stejně velká kouěschopná poptávka...obojí vyjádřeno v penězích...až tak brutálně jednoduchá je někdy ekonomie....a přesně pro tuto jednoduchost ji lidé nerozumí,, protože tam heldají jen obrovské komplikace...ty tam ale nejsou...ty si jen lidé vyrábí sami....někdy úmyslně...to dělá vládnoucí třída, které jsou tyto zákonitosti jasné...a obyčení lidé si vyrábí komplikace z nevědomosti, kterou vydávají za super moudrost............až tak jednoduchý je život

0/0
7.12.2016 10:53

V15l41a62s32t50i58m73i12l 77D66o71r19o14t25í40k 3866106787249

Peníze, peníze, peníze, ...! Myslel jsem si, že to je rétorika svázaná jen s kapitalismem, dělat peníze a hromadit je. Dnes, v dobách reálného kapitalismu to ale vypadá, že je to účelová politika tzv. sociálního státu. Tj., "nadělat chudáky, a potom si je uplácet a kupovat za třicet stříbrných a udržovat si je tak v neustálém napětí ....".

Zvyšovat kvalitu vzdělávání JEN neustálým navyšováním učitelských platů je stejně účinné, jako mámit z jalové krávy tele.

Ano, učitelé mají nízké platy, o tom žádná, a měli by mít násobně větší.

Jenže plat je také finanční odměna za výkon, kvalitu a výsledek, s čím má ne zrovna zanedbatelná část učitelů problém. Což na druhé straně zase není problém jen samotných učitelů, ale především jejich vedení, od vedoucích pracovníků na samotných školách, až po ministerstvo, včetně paní ministryně. Kdo udělal nějakou zkušenost s MŠMT tak zjistil, že je to jako: "Paní ministryně o voze a lidé pod ní o koze", mistři každou chvíli přicházejí a odcházejí, takže proč by se úředníci vzrušovali, vedou a dělají si stále svou.

Oblast vzdělávání u nás má naprosto nedostatečnou úroveň systému managementu. Způsobilost a schopnosti vedoucích pracovníků ve vzdělávání je více než často zcela mimo reálné potřeby dneška. Proto i jejich učitelé mají takové platy, jaké mají. Přitom finančních prostředků je skutečně dost. Jen každý vedoucí pracovník se musí na své úrovni o ně pro své pracovníky postarat. Stále platí, že : "Nejsou špatní učitelé, jsou jen špatní vedoucí".

0/0
6.12.2016 15:23

S50t78a65n15i38s56l77a13v 24Š39e96v92e55č88e47k 9513454501917

Plat, plat, plaáát ...

Kdy už se začne používat jediný směroplatný údaj - hrubý roční příjem?!

0/0
6.12.2016 9:38

R47o23s10t34i63s43l68a77v 34C18a64h66a 8925691870682

je to snad v CR zvykem?

0/0
6.12.2016 9:44

S42t89a89n82i65s44l30a26v 33Š74e52v42e22č21e68k 9503494571427

Nemají učitelé v Německu už dnes platy dvouapůlnásobné?

0/0
6.12.2016 9:36
Foto

D73a58l41i52b15o13r 91B44a43r46t15o87š 5384880957769

náš základní cíl je stále stejný: průměrný plat učitele by měl v roce 2020 dosáhnout 45 000 korun.

Zdroj: http://katerinavalachova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=571947

kterého učitele??? nově nastupujícího či právě odcházejícího do důchodu...velmi nepřesná formulace...

a ani v článku jsem nenašel přesný popis kantora, který dostane tuto částku....já osobně bych byl pro to, aby ji dostal nastupující kantor a všichni ostatní o deset procent více po deseti letech práce, tedy..když někdo učí 20 let musí dostat...podle vašeho čísla a mých představ 54 000..a i to je málo ve srovnání se soudcem....soudci mají kolem 100 000 a bez kantorů by ani neuměli psát a číst a někteří neumí ani dodnes základní počty....viděl jsem to několikrát...neumí počítat..a mají mít 2x tolik než ten kdo je učí.? .kde to jsme...?

a prosím příště, když se rozhodnete psát zde na blogu, pište jasněji, méně používejte slovo nesmysl..je lepší napsat že je to nesprávné pochopení..ale pak to také musíte umět vysvětlit....

prosím o odpověď

+1/0
6.12.2016 9:19

R63o76s17t12i57s40l43a89v 43C27a44h13a 8815751520552

Vy nevite, co to je prumerny plat?

Muzete mi prosim vysvetlit, jaky je kvalitativni rozdil mezi ucitelem s 10 a 20 lety praxe? Jak se Vas nazor shoduje s pravidlem - za stejnou praci stejna odmena, ktere nekteri (a napriklad i feministky) prosazuji?

0/0
6.12.2016 9:25
Foto

D33a29l48i20b10o25r 41B50a23r39t26o33š 5884400157379

já to vím ale v asi ne......chtěl byste žít ve městě kde je průměrný plat 100 000?.....jaké bude vaše překvapení až se tam nastěhujete a zjistíte, že lidé berou jen 18 000.ale ten průměr zvyšuje majitel fabriky , ve které všichni dělají....a on bere miliony.....

když někdo mluví o průměru, musí dát i spodní a horní hranici jinak je to nic neříkající číslo...už víte co je průměr?????

deset let rozdílu praxe je obrovský rozdíl....

0/0
6.12.2016 9:33

R33o81s79t54i71s93l64a66v 56C82a22h71a 8235571260972

Vy jste se ptal, ktereho ucitele se tyka prumer. Tak Vam rikam, ze prumerneho. Z tohoto prispevku vyplyva, ze Vas zajima ale neco jineho - rozdeleni platu.... Prumer je proste cislo. Platy ve statnim maji takove rozdeleni, ze se pravdepodobne nemusite bat, ze by rozdil mezi spodni a dolni hranici byl nejak zasadni.

Ano, rozdil je mezi 0 a 10 let praxe. Ale rozdil uz neni moc velky mezi 10 a 20 a uz vubec ne velky mezi 19 a 21. Pritom v poslednim pripad podle Vaseho pozadavku by to melo byt financne vyjadreno castkou 4500.

0/0
6.12.2016 9:40
Foto

D43a32l22i85b42o71r 57B24a66r17t85o26š 5884300607279

1) jak zjistíte průměrného kantora?

2) VŽDY je možné mít veliký rozptyl jedním směrem

3) nechtěl jsem psát celou tabulku jen příklad...klidně se může plat zvyšovat po roce praxe...jde jen o to o kolik a to jsem se snažil uvést...nepsal jsem celou tabulku celého kariérního řádu....

4) nerozumím....10 let praxe je 10% více, 20 let praxe je 20% více...20% ze 45000 je 9000 a 45000 plus 9000 je 54 000...asi si nerozumíme a to jsme nepočítal složené úrokování...vlastně by to bylo o pár korun více...:-)

0/0
6.12.2016 9:49

R92o55s71t75i48s28l72a53v 73C76a25h44a 8585831660102

ad 1) prumerny kantor z platoveho hlediska asi neexistuje, je to virtualni clovek s prumernym platem....

ad 4) posledni priklad by rozdil mezi praxi 19 a 21 let. Z hlediska kvality ZADNY, z hlediska Vaseho navrhu platu je rozdil 4500 - po 20 letech se mu o tuto castku navysi plat. Ptam se proc, kdyz odvadi stejnou praci. Platy by nemely byt urcovany na zaklade let praxe, ale KVALITY

0/0
6.12.2016 10:12
Foto

D66a13l74i71b41o71r 14B20a95r46t82o24š 5794970587699

1) víte co je to tautologie....?

2) průměrný plat dostane průměrný kantor a průměrný kantor je ten kdo dostává průměrný plat....a kolik toho nyní víte o tom platě a o tom kantorovi?

3) je známo, že čím více máte praxe v nějakém oboru, podle toho vít a umíte více...obvykle ale výjimky existují....někdo sedí jako politik ve všech funkcích více než 20 let a vlastně toho umí méně než když začínal..ale to jsou výjimky HOCHŠTÁPLERŮ a narcisů

4) jak určíte kvalitu kantora?...určitě jste chodil dlouho do školy..tak to přece musíte vědět....tak jak byste to určil?

0/0
6.12.2016 10:32

R66o33s51t62i40s33l52a70v 55C73a66h68a 8275831470502

ad 1) vim, ale zde jde spise o definici

ad 3) rozdil mezi tymtez clovekem s praxi 21 let a 19 let je marginalni. Navic to, co rikate neplati vzdy, naslo by se mnoho pripadu, kdy to neplati.

ad 4) no to je prave problem. Rozhodne neni ale kvalita v nejakem administrativnim opatreni. Kvality ucitelu v nekterych predmetech bych ovsem pravdepodobne porovnavat dokazal....

0/0
6.12.2016 10:36
Foto

D71a37l41i31b29o92r 23B27a82r39t14o43š 5184760177909

2) bez reakce..ale nevadí nemusíte

3) ale o tom jsem již zde psal..že jsme nevytvářel celou tabulku ale jen příklad

4) a bylo by to objektivní nebo jen vaše subjektivní hodnocení kantora? ministr to musí umět nadefinovat objektivně....ALE BUDETE SE DIVIT, JÁ MÁM ŘEŠENÍ A JE AMERICKÉ A JE již skoro 90 let staré a Amíci ho používali i na mně když jsem u nich učil....vím jak to funguje...

0/0
6.12.2016 11:06

V62l45a46d98i24m10í76r 25H50r44u47b88ý 4107573464389

Co se čílíte. Když píšeme o platu, tak průměrný učitel je ten s průměrným platem. nezlobte se na zrcadlo (Cahu), když nerozumíte.

Dotaz nebyl o zvyšování po roce či deseti letech. Dotaz byl, oč lepší práci odvádí (v průměru;-D) učitel po jedenácti letech než ten po deseti (a ten po dvanácti než ten po jedenácti). Jinými slovy: má-li jít o zásluhovost, proč vůbec po nějakých deseti letech zvyšovat plat (kromě všeobecného o inflaci).

Souhlasím, nechť je uváděn rozptyl. Například 42 ÷ 48 tisíc Kč. Kladně pak všichni mohou dostávat těch 42 tisíc, ne? (Ono zase u kantorů ten rozpytal nebude tak veliký.)

0/0
6.12.2016 16:47

V76l64a39d42i56m86í41r 35H11r32u68b27ý 4167683404519

PS: Druhá věta není tautologií. Nedefinuje průměr, ale pouze terminus technicus "průměrný kantor" (abyste se zase nepodivoval).

0/0
6.12.2016 16:50
Foto

D40a58l91i20b91o83r 15B35a38r27t31o51š 5764720827449

tím rozptylem bylo myšleno statistické vychýlení jedním směrem..a v debatě jsme to vysvětlit, laskavě se dejte do čtení , nebudu to opakovat....rozptyl není interval....vy jste manuální dělník??? protože ti kdo prošli gymnáziem toto vědí...

nebo by vědět měli...myslím, že se to učí asi tak dva nebo tři roky před maturou...

průměrný učitel není ten kdo má průměrný plat ale ten kdo průměrně vykonává svou práci a má průměrné znalosti....a pak existují i podprůměrní

jen si vzpomeňte na prezidenta jak řekl ..... a myslím, že někoho citoval...že polovina národa má podprůměrné IQ...TO JE NAPROSTO NUTNÉ, ...protože polovina--přibližně...má nadprůměrné...

a je to pravda..polovina národa skutečně má PODPRŮMĚRNÉ IQ...I PODPRŮMĚRNOU LOGIKU, A I PODPRŮMĚRNÉ MYŠLENÍ A I PODPRŮMĚRNÉ VZDĚLÁNÍ....to je již vlastnost průměru....ale není to přesně polovina..vždy je to s nějakou odchylkou

přesn tak jako s průměrným platem ten je někdo kolem 28 000 korun ale asi 60 procent lidí má nižší plat...tady vidíte, že je průměr poněduid vyšinutý stranou....

a teď BY VÁM MĚL BÝT PLNĚ POCHOPITELNÝ POJEM PODPRŮMĚRNÝ OBČAN...

0/0
6.12.2016 17:02

V13l84a70d47i39m36í32r 13H88r21u81b73ý 4747923804269

Za průměrného učitele lze považovat učitele (jak by měl chápat žák opouštějící základní školu):

- s průměrným počtem vyučovacích hodin, nebo

- s průměrnou kvalitou práce nebo

- s průměrnou výškou/váhou nebo

- s průměrným počtem odučených let etc.

Záleží na kontextu. Pro méně chápavé je třeba definovat. Těm, kteří nepochopí ani definici, není pomoci.

Jak Vy, gramotný (nejméně)-středoškoláku popíšete rozptyl? Já ho - v souladu s kolegy různých oborů - popisuji hraničními hodnotami. Buď absolutně (jak jsem provedl výše) nebo relativně ke středové hodnotě. Středoškolák si z jednoho popisu umí spočítat druhý.

Pan Zeman pronesl skutečně geniální myšlenku. Zejména s ohledem na vědecké práce, které předcházely definici IQ a prokázaly, že inteligence je rozložena (v dostatečně velké množině lidí) podle Gaussovy křivky a IQ100 označuje průměr (= medián) inteligence v této skupině. Gaussovo rozložení je symetrické podle průměru (modu, mediánu).

Nerozumím, co je "průměr vyšinutý stranou" Stranou čeho? Mediánu, modu? Mimochodem: Na začátku tohoto vlákna uvádíte: "když někdo mluví o průměru, musí dát i spodní a horní hranici jinak je to nic neříkající číslo...už víte co je průměr?????" Píšete tedy jednoznačně o způsobu stanovení rozptylu! (Ovšem - to píšete Vy, tak je to pravda. Napíše-li to kdokoliv jiný, má IQ tužka.)

Mohu Vás ubezpečit, že průměr říká statistikům mnohé. K mnoha dalším úvahám pak potřebují ještě další údaje. Třeba rozložení na decily (a tedy celkový rozptyl). - - Ale je zbytečné diskutovat. Jste jediný, kdo má pravdu.

0/0
6.12.2016 23:51
Foto

D41a30l68i16b16o79r 84B53a47r57t51o60š 5134180797799

ano průměrný kantor

může mít průměrnou velikost nohy

průměrný počet vlasů

průměrné zkušenosti za volantem

průměrné znalosti AJ i když učí tělocvik

průměrně velikou televizi

průměrné auto

a tak dále...ale to asi nebylo předmětem ohodnocení práce

kdybych kvůli vám měl přesně vymezovat slovo průměrná tak bychom tu byli minimálně tisíc let....

protože průměrný kantor může mít průměrnou zahradu a průměrný strom a tisíce či miliony dalších průměrných vlastností....včetně průměrného počtu cizopasníků na pokožce a průměrného počtu bakterií ve střevech...tak jak dlouho tady budeme než se domluvíme? na té vaší úrovní, která umí třikrát tolik než je všechno

0/0
7.12.2016 0:00

V54l33a33d89i48m54í86r 54H79r65u61b12ý 4467263444569

Právě. Proto normálně uvažující člověk pochopí, že v diskuzi o platech je význam zkráceného "průměrný učitel" použit ve smyslu 'učitel s průměrným platem'. Pokud výjimečně existuje někdo, kdo to takto nechápe. měla by mu postačit definice toho, kdo zkratku použil. Znova: pokud mu ani vysvětlující definice nestačí, není mu pomoci...

PS: Jak je to s tím "vyšinutým průměrem"? A jak Vy popisujete rozptyl?

0/0
7.12.2016 10:25
Foto

D76a83l90i65b13o30r 43B78a63r66t54o81š 5834540467609

achichouvej.....průměrný učitel nikdy nemůže být učitel s průměrným platem když se bavíme o platu.....protože vám vyjde tautologie..a t jak jistě víte nebo nevíte.....k ničemu logickému nevede..jen se točí v kolečku.....protože určujete průměrného učitele průměrným platem a průměrný plat průměrným učitelem a to je prostě jen obrovský omyl v logice....

a co se týká průměru...jak jistě sám víte, průměr nemusí být bezpodmínečně přesně v polovině souboru...to znamená , že větší než poloviční počet prvků v souboru může mít hodnoty vyšší než průměrná hodnota..například tělesná výška.....a menší než poloviční počet prvků může mít menší hodnotu než je ta vypočítaná průměrná...je tedy soubor ..vychýlen na jednu stranu..viz můj příklad v této diskuzi s městem kde je průměrný plat 100 000 a lidé berou jen 18 000, protože nad průměrem stojí jeden prvek, který má tak obrovskou hodnotu, že převáží všechny prvky s nízkou hodnotou a tak deformuje vypovídací schopnost průměru...

a vy rozumíte statistice....no možná jste ze statistického úřadu, pak bych se ani až tak moc nedivil......tak si najděte můj blog o statistickém úřadu a o jeho zfalšovaném výpočtu míry nezaměstnanosti, který jen vede k psychisckému nátlaku na lidi...

0/0
7.12.2016 10:47

P78e65t93r 23K88a71r18a95f78i66á60t 3920407736810

Za vyšší mzdy horší produkt. Mám tu čest se občas potkat s produkty dnešního školství. Úroveň znalostí, zejména v technických a přírodních vědách (to dokážu posoudit) lineárně klesá. To, co musel dříve umět absolvent SŠ k maturitě je dnes úroveň Bc. na VŠ atd. Např. za mých studií na SŠ (odborné elektro) se např. v matematice běžně braly základy diferenciálního a integrálního počtu. matic atd. (dost nutné pro pochopení některých dějů a jejich matematické intepretace jakožto základ pro využití výpočetních metod), dneska už to nemají ani na gymplu přírodovědného zaměření (max. jako "zájmový kroužek"). Znalosti z fyziky atd. jsou zoufalé. A tenhle materiál, který ani neví, že 10 barů je 1 MPa se potom hlásí do práce, kde takové znalosti potřebuje.

Zkuste se nejdříve zaměřit na to, aby opět stoupla úroveň znalostí tam, kde dříve bývala. Já absolvoval techniku v roce 1986, v roce 1993 jsem jel do USA a mohu říct, že jsem toho věděl, co se týče teoretických základů a jejich aplikací více, než moji tehdejší američtí kolegové. Systém školství za socíku u technických a přírodních věd byl kvalitní, ten kdo absolvoval, prošel tvrdým sítem a selekcí a když nakonec školu ukončil, tak něco věděl. Dneska je to bohužel tragédie. Takže zkuste napřít nejdříve úsilí tímto směrem.

+1/0
6.12.2016 8:59

R94o49s24t85i72s33l13a17v 62C66a30h69a 8155751320862

To ale neni nutne dusledek zhorseni vzdelavani (i kdyz ten asi taky hraje nejakou roli), ale je to procentualnim rozdelenim zaku podle jednotlivych typu skol. Dnes chodi na maturitni obory i ti, co by drive sli do uceni. Ale horsi je, ze i na VS se casto dostavaji lide, kteri by drive maturitni vysvedceni ani neziskali.

0/0
6.12.2016 9:23
Foto

D34a82l77i56b10o65r 65B90a81r70t12o93š 5944330647219

musím vám přitakat..ale v USA je to jinak a tento systém se k nám importuje...jde o následující....Vládnoucí třída má hodně peněz a může si dovolit vynikající placené školy...obyčejní Američané na to nemají a tak musí jejich děti do škol kde je většina kantorů otrávená životem, protože jen tak tak přežívají...mají malé platy...a pokud zajdete v USA na tuto úroveň jasně vidíte, že my toho víme více než oni.ovšem ..ale nevíme tolik, kolik toho ví jejich elita.....

0/0
6.12.2016 9:23

Z13d73e24n18e12k 59H95o46r91n91e70r 4194801182503

Pardon oprava: zadaný řád měl být zadaný směr :-)

0/0
6.12.2016 8:38

Z75d18e61n84e69k 52H48o97r27n92e24r 4304161422303

To je jistě záslužný úmysl. Snad se vám povede, přes hrozbu, že příští vláda může mít jiný názor. Právě ten karierní řád by mohl upevnit zadaný řád proti změnám politických priorit. Kéž by.

0/0
6.12.2016 8:37
Foto

D46a60l72i34b45o50r 63B29a22r20t74o74š 5964130287739

a to je u nás další chtěný problém který také před několika dny ukázal Sobotka..neustálé změny...aby nic nebylo stálého, aby se vše neustále měnilo...proto také vyměnil ministry..a Babiš udělal dobře že je nevyměnil...stabilita a kontinuita je základem dobrého vývoje.....Sobotka to asi neví...nebo se tak chovat musí...........to zas nevím já...:-)

0/0
6.12.2016 9:27

R60o30s84t53i56s55l59a27v 14C70a69h13a 8415131320702

I v komercnich firmach se deje to, ze kdyz u spatneho sefa hrozi prus....vih, tak vymeni par podrizenych a muze argumentovat, ze udelal opatreni....

0/0
6.12.2016 9:29
Foto

D85a38l87i44b57o77r 50B72a21r31t49o40š 5374330517959

ano a to i v případě že chyba byla na jeho straně.....a přesně to jsem měl na mysli

0/0
6.12.2016 9:35

R20o12s42t43i20s84l40a87v 80C87a93h13a 8125181480152

vim, proto jsem to psal o spatnem sefovi....;-)

0/0
6.12.2016 9:42
Foto

D21a68l53i93b77o58r 27B88a69r83t26o27š 5474310887279

Ano, já rozuměl, ale u Sobotky si myslím je to něco jiného.....každý nová ministr u nás má především chuť se zviditelnit, se profilovat a zavést tedy něco svého...a obvykle je to tak, že zruší něco, co nařídil ministr před ním a zavede něco jiného....a to je psychologická finta...jak udržovat systém v neustálých změnách a v nejsittě a nekontinuitě.....tedy vytvářet binec..a to je součást nového psychologického boje vládnoucí třídy...je to složité nemám na to čas a místo to do detailu vysvětlovat....

ale včera jsem psal můj blog a tam jsem dal video Dr. DANILELE GANSER, švýcarský Profesor historie a ten ....sice v jiné spojitosti..ale mluví o tom samém psychologickém triku, který se používá na lidi....

podle mne to Sobotka dostal od někoho NAD NÍM NAŘÍZENO...Pravděpodobně je Sobotka vydíratelný...asi kvůli událostem z minulosti

0/0
6.12.2016 9:56



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.